Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعیین جریمه دیرکرد پرداخت حق پذیرش صرافی‌ها، رشد ۷۷ درصدی درآمد حمل و نقل ریلی، سوریه قطب صادراتی مناسب برای ایران، سکه دوباره ۵ میلیون تومانی شد، افزایش تورم در ۳ بخش تولیدی برخی از اخبار اقتصادی امروز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (دوازدهم اردیبهشت ماه) به شرح زیر است:

افزایش تورم در بخش های تولیدکننده صنعت، برق و معدن

مرکز آمار ایران ماهانه گزارشی از میزان تغییرات قیمتی در بخش های مختلف اعم از خوراک، صنعتی، معدنی، انرژی ارائه می دهد و به مقایسه تغییرات قیمتی می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس به تازگی گزارش های این مرکز از نرخ تورم تولیدکننده برق، تورم بخش معدن و بخش صنعت منتشر شده است.

 

بر اساس گزارش های مرکز آمار شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در فصل زمستان ۹۷به عدد ۴۷۹.۹ رسید که نسبت به شاخص فصل قبل (٤٢٠.٤)، ١٤.١ درصد و شاخص فصل مشابه سال قبل (٢٥٣.٦)، ٨٩.٢ درصد افزایش داشته است. درصد تغییرات متوسط شاخص کل بخش صنعت در چهار فصل منتهی به فصل زمستان سال ۹۷ نسبت به متوسط شاخص در چهار فصل منتهی به فصل زمستان سال قبل (نرخ تورم تولیدکننده کل بخش صنعت) معادل ٦٤.٦ درصد بوده که نسبت به تورم چهار فصل منتهی به فصل پاییز سال ۹۷ (٤٧.٣ درصد)، افزایش داشته ­است.

 

زیر بخش های زیر به ترتیب بیش ترین تأثیر را در تغییرات فصلی این شاخص داشته اند: شاخص قیمت تولیدکننده در زیر بخش صنایع تولید زغال سنگ- پالایشگاه‌های نفت با ۱۲.۶ درصد افزایش نسبت به فصل قبل از عدد ٤٧٨.٠ به ٥٣٨.٢ رسید و بیشترین تاثیر در افزایش شاخص کل فصل زمستان را داشته است. رشته فعالیت تولید فرآورده‌های نفتی تصفیه شده بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص این زیر بخش داشته است.

 

همچنین طبق گزارش های این مرکز برای بخش معدن درصد تغییرات میانگین شاخص در چهار فصل منتهی به فصل زمستان سال ۹۷ نسبت به میانگین شاخص در دوره مشابه سال قبل (تورم تولید کننده کل بخش معدن) ۵۰.۹ است که نسبت به میانگین تورم چهار فصل منتهی به فصل پاییز ۹۷ (٤١.٩ درصد)، افزایش داشته است.

 

قیمت خودرو ۱۲ اردیبهشت/پراید به ۵۲ میلیون رسید

قیمت خودروهای داخلی امروز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت همچنان با افزایش روبرو است در حالیکه پنجشنبه های هفته های گذشته به دلیل نیمه تعطیل بودن بازار تغییری در قیمت خودرو رخ نمی داد.

 

بنابراین گزارش، امروز پراید تا ۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار آزاد معامله می شود.

 

دیگر خودروی ایرانی یعنی سمند نیز به ۱۰۲ میلیون تومان در بازار آزاد رسیده است.

 

سکه دوباره ۵ میلیون تومانی شد/کاهش نرخ رسمی یورو و افزایش پوند

طلای 18 عیار قیمت 4۵۳ هزار و 600 تومانی را برای خود در روز پنجشنبه (12 اردیبهشت) ثبت کرده است و هر انس طلا در بازارهای جهانی به قیمت 1276 دلار معامله می شود. در روز جاری باز هم قیمت سکه بالا رفت و سکه بهار آزادی طرح جدی به 5 میلیون و 35 هزار تومان رسید. در سایر انواع سکه قیمت ها به این صورت است که نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 755 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک ملیون و 790 هزار تومان و سکه گرمی نیز 970 هزار تومان مبادله می شود.

 


در بازار آزاد ارز (پنجشنبه 12 اردیبهشت) دلار در تهران به قیمت 14 هزار و 530 تومان و در شهرهای مرزی با قیمت 14 هزار و 470 تومان مبادله می شود. قیمت سایر ارزها در بازار آزاد به این صورت است که لیر ترکیه  2450 تومان، درهم امارات 3950 تومان، یوان چین 2085 تومان، دلار کانادا 10500 تومان، دینار عراق 120 تومان، فرانک سوئیس 14700 تومان، دلار استرالیا 10200 تومان، پوند انگلیس 18900 تومان و یورو 16350 تومان مبادله می شود.

 

هدف گذاری پست بانک برای رسیدن به بانکداری مجازی

با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از خدمات و کارها با پسوندهای الکترونیکی انجام می شود. بانکها نیز برای اینکه بتوانند در بازار مالی از مزیت رقابتی بهره مند شوند و این مزیت را حفظ کنند، باید همواره بتوانند خود را با شرایط جدید سازگار کنند و فناوری های جدید را بپذیرند.

 

بانک مجازی بانکی مانند سایر بانک ها است با این مزیت که قادر است خدمات خود به مشتریانش را به جای شعبه ‌های فیزیکی در فضای مجازی (مانند اینترنت) ارائه ‌کند. در یک بانک مجازی مشتریان و کاربران یکی شده و از طریق اینترنت از خدمات بانکی استفاده می کنند. افراد از هر رایانه خانگی می توانند امور بانکی، تجارت و بازرگانی مورد نظر خود را به انجام برسانند به عبارت دیگر در بانکداری مجازی، تمام مراحل، از واریز پول برای سپرده گذاری تا دریافت و انتقال وجه و مبادله اسناد بین بانکی با تمام کشورهای جهان از طریق رایانه انجام می شود. همچنین اجرای قوانین ضدپولشویی و امنیت بالا و شفافیت مبادلات با راه اندازی این بانک ها میسر می شود.

 

نقطه اشتراک این بانکها با بانکهای سنتی حداقل در شروع کار شخصیت حقوقی مستقل، اساسنامه، هیأت مدیره و سرمایه و نقطه افتراق، دارایی های فیزیکی شناخته می شود.

 

آمار منتشره از سوی صندوق بین المللی پول حاکی از آن است که بانکداری مجازی در کشورهای اتریش، کره، سنگاپور، سوئد و سوئیس بیشترین کاربرد را داشته و در این مناطق بیش از ۷۵  درصد تمامی بانکها خدمات اینترنتی ارائه می دهند. نمونه بارز بانک مجازی موفق در سطح جهانی بانک ING است که در هیچ کجای دنیا شعبه ندارد اما تمام فعالیت ها و خدمات بانکداری را با حداقل هزینه و سریع ترین زمان ممکن ارایه می دهد.

 

دسترسی 24 ساعته (درهرزمان و هرمکان)، سهولت دسترسی، سرعت و امنیت از جمله مزیت های این قبیل بانکها است که آینده صنعت بانکداری را دگرگون می سازد حالا در راستای حرکت سیستم بانکی به سمت بانکداری مجازی پست بانک برای تبدیل شدن به نخستین بانک مجازی کشورهدفگذاری کرده است.

 

سوریه قطب صادراتی مناسب برای ایران /لزوم توجه به ظرفیت های اقتصادی دمشق

هران و دمشق در چهار دهه اخیر توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و تجاری را دنبال می کنند. هرچند در این سالها توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور به اندازه توسعه مناسبات سیاسی نبوده است اما هرگز تاکید بر تعمیق این روابط از سوی مسئولان و مقامات دو کشور از یاد نرفته است و از فرصت های پیش آمده برای افزایش مناسبات تجاری استفاده شده است.

 

بنابراین گزارش روابط اقتصادی میان تهران و دمشق با روی کار آمدن دولت دوازدهم به ویژه در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است  و هر روز این روابط با سفر هیات های بلند پایه ایرانی و سوری به پایتخت های یکدیگر در حال گسترش است.  اقتضای روابط مستحکم سیاسی، ایجاد و گسترش روابط اقتصادی است و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در حال گسترش همکاری های تجاری بلند مدت با سوریه است و با توجه به فضای مثبت در روابط ایران و سوریه باید ارتباطات اقتصادی دو کشور به ویژه برای بازسازی سوریه بیش از پیش تعمیق یابد در همین رابطه روز گذشته (چهارشنبه 11 اردیبهشت) همایش تجاری ایران و سوریه برای بررسی ظرفیت های همکاری میان دو کشور برگزار شد.

 

رشد ۷۷ درصدی درآمد حمل و نقل ریلی

وزارت راه و شهرسازی توسعه حمل و نقل ریلی را به عنوان یکی از اولویت های خود دنبال می کند و تاکنون اقدامات فراوانی را در این زمینه انجام داده است. سال گذشته تفاهمنامه های بسیاری برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی امضا و انجام شد که به واسطه انجام این طرح های توسعه ای شاهد روند صعودی درآمدزایی در این بخش هستیم تا جایی که بنا به گفته معاون بازرگانی و بهره برداری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در جلسه مدیران حوزه معاونت راه‌آهن درآمد حمل بار ترانزیت خطوط ریلی شاهد افزایش ۷۷ درصدی درآمد ترانزیت ریلی در سال 97 هستیم.

 

رسانه ملی به نقل از «بابک احمدی» در این جلسه آورده است: «حمل محمولات بین‌المللی در حوزه بازرگانی خارجی به طور متوسط ۱۴۰ هزار تومان برای کشور به ازای هرتن درآمد داشته است. تدوین استراتژی تحلیل بازار در سال ۹۸ در دست بررسی قرارگرفته است. حمل بار توسط ناوگان ریلی در سال گذشته ۱۵ درصد در تن کیلومتر در مقایسه با سال ۹۶ افزایش یافت. نتظار داریم با توجه به روند افزایش روبه رشد حمل بار توسط ناوگان ریلی و تلاش همکاران در سال ۹۸، بتوانیم به هدف حمل بار داخلی در شبکه به میزان ۸۶ میلیون تن و بار بین‌المللی به میزان ۹ میلیون تن دست پیدا کنیم.»

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ رام قطار باری از چین به ایران بار حمل کرده است، خاطرنشان کرد: این قطار‌ها از طریق مرز‌های سرخس و اینچه برون وارد کشور شده‌اند. همچنین طی توافق مشترک با کشور‌های روسیه و جمهوری آذربایجان، به دنبال راه‌اندازی شرکت‌های مشترک بین ایران و این کشور‌ها هستیم تا بتوانیم زمینه‌های رشد ترانزیت کالا به طرف کشور‌های آسیای میانه و روسیه را فراهم کنیم.

 

جریمه دیرکرد پرداخت حق پذیرش صرافی‌ها مشخص شد

کانون صرافان ایرانیان طی اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که مبلغ حق پذیرش شرکت‌های عضو را که تا تاریخ ۳ اردیبهشت ۹۸ اقدام به پرداخت نکرده‌اند، به ۵۰ میلیون تومان افزایش داده است.

 

در این اطلاعیه آمده است، حق پذیرش صرافی‌های عضو کانون، پیش از این ۲۰ میلیون تومان بود و این اطلاعیه در حالی منتشر می‌شود که تاریخ مهلت پرداخت حق پذیرش ۲۰ میلیونی را ۹ روز پیش اعلام کرده است./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مرحله کشوری خبرگزاری شبستان سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران خسارت سیل مراسم افتتاحیه روزنامه مسجد نمایشگاه کتاب تهران اقتصادی اقتصاد خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۲۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

 بازار در جریان معاملات امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۲۸ (دو هزار و سیصد و بیست و هشت) رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۶۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۹۰،۵۰۰ (سه میلیون و چهارصد و نود هزار و پانصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۶۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۲۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۲۱۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و دویست و ده هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۴۴،۳۱۴ (چهل و چهار هزار و سیصد و چهارده) تومان قیمت خورد.

قیمت یورو مبادله‌ای امروز

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۴۹۱ (چهل و هفت هزار و چهارصد و نود و یک) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۱۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ پوند

پوند امروز با افزایش ۱.۶۶ درصدی، از ۷۶،۷۵۰ (هفتاد و شش هزار و هفتصد و پنجاه) تومان به ۷۸،۰۵۰ (هفتاد و هشت هزار و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۱۲،۰۶۶ (دوازده هزار و شصت و شش) تومان معامله شد.

قیمت لیر ترکیه امروز

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۲۰ (یک هزار و نهصد و بیست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۱.۵۳ درصدی، از ۴۴،۸۵۰ (چهل و چهار هزار و هشتصد و پنجاه) تومان به ۴۵،۵۵۰ (چهل و پنج هزار و پانصد و پنجاه) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۱.۳۵ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۷۰۰ (چهل هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق، امروز به ۴۷ (چهل و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۱۲ درصدی داشته است.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱،۹۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و نهصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۴۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۱.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۰۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۰۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون) تومان قیمت خورد.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • قیمت طلا و سکه امروز 11 اردیبهشت 1403
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل