Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابتکار گفت: در سال گذشته برای تدوین سند ارتقای سند وضعیت خانواده با همه استانداران موافقت نامه ای امضا كردیم كه ضرورت دارد هرچه سریعتر در همه استان ها این سند تدوین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «معصومه ابتكار» امروز (پنجشنبه ١٢ اردیبهشت) در نشست مدیران كل دفاتر بانوان و امور خانواده استانداری های سراسر كشور در شیراز، تبیین برنامه های سال ٩٨ و ارائه عملكرد سال گذشته را از مهمترین اهداف برگزاری این نشست عنوان كرد و گفت: برنامه های حوزه زنان در سال جاری براساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه كشور و سیاست های اقتصادی حوزه خانواده اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مهمترین رویكرد در تدوین برنامه های حوزه زنان را برنامه ریزی دانست و تاكید كرد: امروز باید از برنامه های مناسبتی فراتر رفته و به بهبود وضعیت خانواده و ادمه روند گام چهل ساله در حوزه زنان پرداخت.

 

وی به ارائه و ابلاغ اطلس دوم وضعیت زنان در نیمه سال گذشته به استان ها هم اشاره و خواستار همت استانداران نسبت به تحقق برنامه های تبیین شده در این اطلس شد.

 

ابتکار همچنین به برگزاری اولین ستاد ملی زنان با حضور رئیس جمهور اشاره و با تأکید بر اینكه تدوین شاخص های عدالت  جنسیتی از مهمترین این شاخص هاست، گفت: یكی از اهداف متعالی انقلاب، عدالت در ابعاد مختلف است كه بی تردید یكی از مهمترین آنها عدالت جنسیتی مبتنی بر نگاه توحیدی و الهی است كه باید در كشور محقق شود.

 

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه این شاخص آبان ماه سال گذشته ابلاغ شد و دستگاه ها موظف به رعایت و در دستور كار قرار دادن آنها شدند، از تدوین شاخص های اختصاصی هم خبر داد و افزود: این شاخص نیز از زیر شاخه های عدالت جنسیتی است كه تحقق آن، سنجش عملكرد ما در جامعه بین الملل خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه شاخص های خانواده نیز برای اولین بار در حال بررسی است، اظهار کرد: در سال گذشته برای تدوین سند ارتقای سند وضعیت خانواده با همه استانداران موافقت نامه ای امضا كردیم كه ضرورت دارد هرچه سریعتر در همه استان ها این سند تدوین شود.

 

ابتكار همچنین ارتقای طرح تاب آوری اجتماعی را در شمار طرح های مهم حوزه زنان ذكر و بر تحقق آن در همه استان ها به ویژه در سال جاری كه به اعتقاد بسیاری سال سختی خواهد بود، تاكید كرد و در توجیه این تاكید، گفت: سال ٩٨ یك ابعاد اقتصادی دارد و یك تصویر ذهنی روانی در جامعه كه گاهی این وضعیت روانی، شرایط را تشدید و نگران كننده خواهد كرد.

 

وی بر مدیریت روانی جامعه در طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی در استان های سیل زده نیز تاكید كرد و گفت: همدلی، همگرایی و هم نوع دوستی بی نظیری را در سیل امسال كشور شاهد بودیم، طرح كارآفرینی زنان امسال خاص مشاغل خانگی بانوان با همكاری وزارت كشور جدی تر دنبال خواهد شد.

 

ابتكار در چرایی دلیل تمركز و جدیت در اجرای طرح فوق اظهار كر : یكی از تبعات قطعی وضعیت اقتصادی سال ٩٨ موضوع اشتغال است، استانداران برای استفاده از زنان توانمند در مجموعه های مدیریتی اهتمام ورزند.

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مشهد مرحله کشوری مراسم افتتاحیه اردبیل ماه رمضان خبرگزاری شبستان سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران امام جمعه بیله سوار نمایشگاه کتاب معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری معصومه ابتکار شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، براساس سامانه پایش کیفی هوای کشور هم اکنون کیفیت هوای ۳ شهر خراسان جنوبی در وضعیت پاک است.

همچنین هم اکنون شاخص کیفی هوا در بیرجند ۲۲، سرایان ۳۴ و حاجی آباد زیرکوه ۳۷ است.

همچنین کیفیت هوای نهبندان با شاخص ۸۲ در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تدوین 4 آیین‌نامه جدید برای ارتقای فرهنگ هواداری در دستور کار وزارت ورزش
  • تدوین برنامه مراقبت از راه دور نوزادان نارس بعد ازترخیص در اصفهان
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور پاک است
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای اصفهان سالم است
  • هوای پاک مهمان ۳ شهر خراسان جنوبی