Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@02:20:55 GMT

نتایج نظرسنجی جدید درباره استیضاح ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۲۸۲۸

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد پس از انتشار گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه دادگستری آمریکا اکثر دموکرات‌ها از استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور حمایت می‌کنند.

در پی انتشار گزارش نهایی مولر، ۷۰ درصد از دموکرات‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رقم در مورد شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه در این نظرسنجی ۵ درصد است. در مجموع حدود ۳۹ درصد از مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی موافق استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا بودند.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر شد که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ موضوع استیضاح ترامپ را مطرح کرده‌اند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد ۴۸ درصد از شرکت کنندگان معتقدند که دموکرات‌ها باید تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ را ادامه دهند در عین حال ۴۶ درصد معتقدند تحقیقات باید به پایان برسد. بنابر اعلام برگزارکنندگان این نظرسنجی حرف زدن درباره پیگیری روند استیضاح ترامپ خطر سیاسی در پی دارد. علی‌رغم برخی مخالفت‌ها با طرح استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا اکثر آمریکایی‌ها می‌گویند تحقیقات مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات و کارشکنی احتمالی او سوالات بسیاری را ایجاد کرده که باید پاسخ داده شود. حدود ۵۸ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند سوالات زیادی در خصوص این تحقیقات باقی مانده است. اما ۳۳ درصد نیز نظر مخالفی داشتند.

بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا نتوانست در تحقیقات خود تبانی میان کمپین انتخاباتی رئیس جمهور و عوامل روس را مشخص کند. با این حال در این گزارش به تلاش‌های صورت گرفته از سوی رئیس جمهور آمریکا برای کارشکنی بر سر اجرای عدالت اشاره شده است. رابرت مولر در گزارشش به دست‌کم ۱۰ مورد از اقدامات ترامپ که می‌توان آن‌ها را مصداق مانع‌تراشی در اجرای عدالت دانست، اشاره کرده است. او علی‌رغم این، وظیفه تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا این اقدامات، مصداق مانع‌تراشی در اجرای عدالت هستند را به کنگره آمریکا سپرده است.

چالشی که دموکرات‌ها با آن مواجهند این است که مولر در گزارشش به این جمع‌بندی نرسیده که دونالد ترامپ مرتکب جرمی شده، هر چند که او را تبرئه هم نکرده است. این نتیجه‌گیری متزلزل دموکرات‌های مجلس نمایندگان را به این نتیجه رسانده که فرایند استیضاح به درب بسته مجلس سنایی خواهد خورد که اکثر کرسی‌هایش در اختیار جمهوری‌خواهان است.

نظرسنجی ان پی آر/ در فاصله ۲۴ تا ۲۹ آوریل در میان هزار و ۱۷ نفر برگزار شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۲۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در خصوص مسائل جهانی ندارند و یا اعتماد اندکی به او دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی «پیو» نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در خصوص مسائل جهانی ندارند و یا اعتماد اندکی به او دارند. 

نتایج این نظرسنجی نشان داد 53 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند درباره اینکه نتانیاهو کار درستی را در مسائل دنیا انجام دهد هیچ اعتمادی به او ندارند و یا اعتمادشان ناچیز است. 

از میان هر 10 نفر تنها سه نفر گفته‌اند که دست‌کم مقداری اعتماد به نتانیاهو در این خصوص دارند. 

این نظرسنجی از روزهای 1 تا 7 آوریل در میان 36 هزار فرد بزرگسال آمریکایی انجام شد. میزان آمریکایی‌هایی که گفته‌اند هیچ اعتمادی به نتانیاهو ندارند نسبت به سال 2023 نزدیک به 11 درصد افزایش یافته است.

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکشافشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرانگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهونویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد کرد

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد