Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@07:16:41 GMT

خون شهدا تضمین کننده حرکت عظیم انقلاب است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۲۹۳۸

خون شهدا تضمین کننده حرکت عظیم انقلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی ظهر پنج‌شنبه در یادواره شهدای فرهنگی استان همدان با اشاره به وجود ۲۱۲ شهید فرهنگی در این استان اظهار داشت: ارج نهادن به جایگاه رفیع و معلمان امری واجب است چرا که ارج نهادن به مقام شامخ معلم ارج نهادن به مقام دانش است.

وی با بیان اینکه بر همین اساس سالگرد شهادت اندیشمند بزرگ آیت الله مطهری به عنوان روز معلم انتخاب شده است، اظهار داشت: فکر و اندیشه بلند شهید مطهری به‌قدری ویژه بود که امام خمینی (ره) در بیاناتی به این موضوع اشاره کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار شهید مطهری بلا استثنا قابل استفاده است

استاندار همدان گفت: امروز آثار شهید مطهری بلا استثنا قابل استفاده است چرا که تفکری به روز بر آن حاکم است.

وی با بیان اینکه این منابع در اختیار دانشگاه‌ها است تا با این نوع نگاه به دین، جامعه و حکومت داری قدم برداشته شود، گفت: باید این تفکرات مورد تبلیغ و ترویج و بهره برداری باشد.

شاهرخی به جایگاه معلمان اشاره کرد و با بیان اینکه امروز هدایت، پیشرفت و توسعه کشور در گرو دقت در تعلیم و تربیت فرزندان است، اظهار داشت: دانش آموزان دوران نوجوانی و جوانی را در کنار اساتید و معلمان سپری می‌کنند و از این حیث ساعات بسیاری با معلمان هستند.

وی با بیان اینکه جامعه فرهنگی ما از دیر باز در جریان پیروزی انقلاب حضور اثر بخشی داشت و در جنگ تحمیلی نیز جامعه فرهنگی پیشتاز بوده است، افزود: ۴ هزار و ۶۰۰ شهید فرهنگی شاهد این ادعاست.

۳۶ هزار دانش آموز شهید از دامن معلمان پرورش یافتند و این حاصل تعهد جامعه فرهنگی به آرمان‌های انقلاب است استاندار همدان با بیان اینکه ۳۶ هزار دانش آموز شهید از دامن معلمان پرورش یافتند و این حاصل تعهد جامعه فرهنگی به آرمان‌های انقلاب است، گفت: نقش جامعه فرهنگی در عرصه‌های مختلف برای آحاد مردم مشخص است.

وی با بیان اینکه نقش فرهنگی معلمان کلیدی و حیاتی است، اظهار داشت: معلمان نقش بسزایی در پیشرفت کشور دارند.

اگر به رهبری امام خمینی انقلاب را به پیروزی رساندیم و توطئه‌ها را پشت سر گذاشتیم این اتفاق بعد از توکل به خدا و وجود رهبری فرزانه حاصل خون پاک شهدا است، گفت: خون شهدا تضمین کننده حرکت عظیم انقلاب است و مدیون شهداییم.

وی با یادآوری اینکه مجمع نمایندگان استان همدان همواره در کنار مجموعه مدیریتی استان است رمز موفقیت انقلاب را وحدت و همدلی برشمرد و گفت: این وحدت و همدلی در استان همدان نیز حاکم است و وحدت و یکپارچگی بین مردم و مسئولان در تمام قوا وجود دارد.

شاهرخی همچنین با ابراز تأسف از اتفاق تلخی که برای طلبه همدانی به وقوع پیوست از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی قدردانی کرد و گفت: این نیروها در کوتاه‌ترین زمان ضارب را پیدا کردند و از پا در آوردند.

استاندار همدان با قدردانی از سپاه و به طور ویژه فرماندهی انتظامی استان همدان اظهار داشت: همدان از امن‌ترین استان‌های کشور است و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم اراذل و اوباش آسایش مردم را خدشه دار کنند و همدان باید از وجود این اراذل پاک شود.

۲۱۲ شهید فرهنگی همدان الگوی خوبی برای نسل فعلی است

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز با بیان اینکه در گام نخست انقلاب رویش‌های ویژه ای صورت گرفته که متأسفانه تبلیغات خاصی روی آنها انجام نشده است، گفت: ۲۱۲ شهید فرهنگی در استان همدان می‌تواند الگوی خوبی برای نسل فعلی باشد.

محمد مولایی به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و با بیان اینکه در گام دوم انقلاب منویات مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش تاکنون به خوبی تشریح و تبیین نشده است، گفت: این موارد می‌تواند سند مکملی برای سند بنیادین آموزش و پرورش باشد.

وی با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند به سندی در وزارتخانه تبدیل شود، گفت: در برنامه ششم توسعه یکی از تکالیف ارتقای منزلت معلم است اما آنچه مورد تاکید است اینکه این خواسته تنها با حرف عملی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع مهم در بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شاخص قرار دادن معلم است، گفت: باید نگاه ویژه ای به معلم داشت.

وی همچنین با یادآوری اینکه در رسیدگی به معیشت معلمان باید عزت نفس معلمان محفوظ بماند، اظهار داشت: نظام رتبه‌بندی معلمان تکلیف دولت است اما از سه سال پیش همچنان روی زمین مانده در حالی که تکلیف در قانون مشخص شده و باید شأن معلمان طبق قانون عملیاتی شود.

کد خبر 4606531

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب استانداری همدان وزارت آموزش و پرورش سپاه انصارالحسین همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز با اشاره به در پیش رو بودن هفته بزرگداشت مقام معلم و روز جهانی کارگر گفت: ما باید با استفاده از معلمان که افسران جنگ فرهنگی و جامعه کارگری که افسران جنگ اقتصادی هستند با دشمنان مقابله کنیم.
آیت الله دژکام تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در برش استانی سند مهندسی فرهنگی و سند تعلیم و تربیت در نظر گرفته شده مسئله آموزش است
وی اضافه کرد: علاوه بر معلمان، کارگران هم مشکلات صنفی دارند که دولت و مسوولان باید در این حوزه بیش از گذشته تلاش کنند تا مشکلات این بخش نیز برطرف شود.
خطیب نماز جمعه امروز شیراز افزود: دشمن جنگ ترکیبی در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی را به ملت ایران تحمیل کرده است و فکر می‌کنند که هیچ قدرتی در مقابل آنها نمی‌تواند بایستد ، این در حالی است که ما با مقاومت و ایستادگی خودمان در مقابل جبهه استکبار می‌ایستیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: دشمنان نظام و انقلاب همزمان با جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی علیه ما به راه انداخته اند تا بتوانند از این طریق به اهداف خود برسد، اما ما باید به لطف الهی و بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های داخلی، جوانان و نخبگان، جایگاه خود را در جهان به گونه‌ای تثبیت کنیم هیچ فرد یا گروهی نتواند جرات نگاه کردن به ایران را داشته باشد.
آیت الله دژکام گفت: رهبر معظم انقلاب هشت راهکار را برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و توسعه اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته اند که شامل حمایت مسوولان از تولیدات داخل، افزایش بهره‌وری، جذب سرمایه گذاران در تولید، حمایت مردم از تولیدات داخلی، اصلاح الگوی مصرف، توسعه فرهنگ کار، ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد اقتصادی است.
وی افزود: مسئولان، مدیران و مردم با فعالسازی چرخه تولید و اشتغال در زمینه خرید کالای داخلی، حساسیت ویژه‌ای به خرج دهند و مردم برای تحقق شعار سال باید تصور بهتر بودن کالای خارجی را کنار بگذارند و جهت‌گیری آنان به سمت و سوی مصرف اجناس باکیفیت ایرانی باشد.
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: نقش تولید کنندگان در تحقق شعار سال بسیار پر رنگ است، چرا که با اعتماد افزایی، تولید کالا با کیفیت برتر و قیمت مناسب می‌توانند نظر مصرف کنندگان را به سمت کالا‌های ساخت داخل جلب کنند.
امام جمعه شیراز با اشاره به تاکید رهبری بر اجرای مبارزه با فساد گفت: اداره کشور در مبارزه همه‌ جانبه با فساد است، بنابراین باید در درجه‌ی اول مراقب باشیم که به هیچ وجه به فساد آلوده نشویم.

دیگر خبرها

  • معلمان و کارگران، افسران جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از غزل رهبر انقلاب
  • سروده‌ی افشین علا با تضمین مصرعی از غزل رهبر انقلاب