Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از تشکیل بانک اطلاعاتی متخلفان و کسانی که در معرض قاچاق کتاب قرار دارند، خبر داد. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات - اخبار فرهنگی -

سردار حسین رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به وضعیت مقابله با جریان قاچاق کتاب از سوی نیروی انتظامی گفت: سال گذشته چهار عملیات گسترده از سوی پلیس امنیت صورت گرفت و چندین باند در این عملیات‌ها منهدم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ده‌ها هزار جلد کتابی که به صورت غیر مجاز چاپ شده، یا حقوق مولف را تضعیف کرده بودند و یا کتاب‌های پرفروشی بودند که به صورت غیر مجاز تکثیر می‌شدند، هم در تهران و هم در کل کشور شناسایی و تحویل ناشران شد. همچنین بیش از 90 نفر که به باند مرکزی قاچاق کتاب وصل بودند، شناسایی و دستگیر شدند و این باند متلاشی شد.

وی ادامه داد: به همه فعالان حوزه نشر می‌گوییم که پلیس با تمام توان در خدمت ناشران،‌ مولفان و مصنفان هست تا بتواند با کسانی که در این حوزه حقوق این عزیزان را تضییع می‌کنند، برخورد کند. به صورت مرتب پلیس امنیت با هماهنگی ناشران در این زمینه کار می‌کند. اعلام می‌کنیم که با قدرت با تمام کسانی که حقوق فعالان نشر را ضایع می‌کنند، برخورد خواهد شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه برخورد قانونی با این دسته از افراد در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. اشراف خوبی بر این حوزه داریم و اطلاعات ذی‌قیمتی از کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، در دست داریم. افرادی که در معرض تخلف بودند به پلیس احضار شدند و جهت پیشگیری فعالیت در این زمینه، از آنها تعهد گرفته شد.

وی ادامه داد: بانک اطلاعاتی خوبی در مورد کسانی که در این زمینه کار می‌کنند و یا متخلف هستند،‌ توسط پلیس تشکیل شده است. حدود 100 نفر از این طریق شناسایی شده‌اند.

متهم اصلی قاچاق کتاب دستگیر شدجزئیات بیشتر شبکه قاچاق کتاب کشورکشف یک انبار قاچاق کتاب در محدوده خیابان آزادی

 

رحیمی در ادامه در پاسخ به این پرسش که با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه نگارش خاطرات فرماندهان، گفت: تمایل به انجام این کار دارم، اما نگارش خاطرات نیازمند زمان است و باید فرصتی در این زمینه ایجاد شود.

انتهای پیام/

 

 

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سی و دومین نمایشگاه کتاب قاچاق کتاب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سی و دومین نمایشگاه کتاب قاچاق کتاب سی و دومین نمایشگاه کتاب قاچاق کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی با کمک مجمع خیرین به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدحسین درویشی شامگاه _یک‌شنبه، نهم اردیبهشت_ در جلسه شورای مهارت واقع در سالن ششم بهمن فرمانداری ویژه آمل با اشاره به فعالیت دو هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در سراسر استان اظهار کرد: از این تعداد ۳۰۰ آموزشگاه در این شهرستان وجود دارد که ۲۰۰ آموزشگاه آن به آمایش نیاز دارد.

وی افزود: در جهت جذب سرمایه‌گذار در ۲ حوزه گردشگری و صنایع‌دستی فراخوان عمومی داده شود و این باید بر مبنی عنوان سال آن هم مشارکت مردمی باشد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه در این استان ۷۰ درصد آموزش در آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود، گفت: بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی در استان فعال هستند، بنابراین برای ارتقای مهارت و جذب کارگر باید در سامانه عضو شوند.

درویشی با تاکید بر اینکه در جهت مهارت‌آموزی واحدهای اصناف باید وارد کار بیاید، اظهار داشت: با وجود اینکه ایجاد اشتغال در سطح کشور جایگاه بالایی قرار داریم، اما در زمینه دانش‌آموختگان در تراز پایین قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۷۰ درصد کارآموز یا دانشجوی در حال تحصیل یا دانش‌آموز هستند و این مناسب نیست، عنوان کرد: با توجه به تشکیل مجمع خیرین فنی و حرفه‌ای در این استان نیاز به فعالیت گسترده در سراسر مازندران دارد؛ تشکیل بانک اطلاعاتی در این مجمع ضروری به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در فنی و حرفه‌ای است.

این مسئول افزود: پنجشنبه مهارتی به نام مهر راه انداخته شد که در این اصناف دهیاران و بخشداران برای توانمندسازی روستا به کمک سفیران مهارت آموزی بیایند، با توجه به این‌که پایلوت آن در ۵۰۰ روستا دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 748904

دیگر خبرها

  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز
  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • اراذل و اوباش سابقه‌دار در اهر دستگیر شدند
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران