Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا منظری توکلی معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین گردهمایی سراسری معلمان مدارس سما کشور و گرامیداشت روز معلم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد، با اشاره به برگزاری این گردهمایی گفت: ایده برگزاری این مراسم را دکتر طهرانچی مطرح کردند و پیشنهاد دادند که مراسم گرامیداشت روز معلم در قالب گردهمایی سراسری معلمان سما برگزار شود و از هر یک از استان ها یک معلم مدارس سما برای تجلیل انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تحول آموزش و پرورش در مدارس سما از تأکیدات دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی است، گفت: اجرای سند تحول آموزش و پرورش که مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری است، از برنامه هایی است که در معاونت آموزش های عمومی و مهارتی و در مدارس سما به طور جدی پیگیری خواهد شد.

دکتر منظری توکلی تأکید کرد: براساس سیاست های دکتر ولایتی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مدارس سما باید از لحاظ علمی و آموزشی در صدر باشند، اما در عین حال اولویت ما در کنار ارتقای فعالیت‌های علمی و آموزشی، تقویت موضوعات فرهنگی و پرورشی است. براساس این رویکرد، برای اولین بار معاونت فرهنگی و تربیتی در معاونت آموزش های عمومی و مهارتی ایجاد شد.

وی با قدردانی از توجه دکتر سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به مدارس و آموزشگاه های سما گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی بیشترین ارتباط و حمایت را با مدارس سما دارد و امروز هم گروه سرود دبستان پسرانه سما مشهد اجرای خوبی در این مراسم داشت که دکتر طهرانچی دستور دادند مجموعه مسابقات فرهنگی و هنری اعم از مسابقات سرود و ... توسط معاونت آموزش های عمومی و مهارتی برگزار شود.

دانشگاه آزاد اسلامی تعلیم و تربیت اسلامی را به نظریه ها و گزاره های علمی تبدیل کند

خانم دکتر علم الهدی دانشیار فلسفه تعلیم و تربیت و رئیس پژوهشکده علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی هم در این مراسم با اشاره به وجود نگرش های مختلف در محیط های دانشگاهی، گفت: دو صفت بارز در محیط های دانشگاهی وجود دارد که یک صفت را عین فضیلت و صفت دیگر را عین رذیلت می دانند. در محیط های دانشگاهی روحیه آکادمیک داشتن و مطالعات آکادمیک را فضیلت بر می شمارند و در عین حال ایدئولوژیک بودن را رذیلت می دانند.

وی ادامه داد: با وجود این، تفکر و نگرش در محیط های دانشگاهی تحول علوم انسانی و اسلامی سازی این علوم مورد مقاومت دانشگاه ها قرار گرفت.

دکتر علم الهدی افزود: سوالی که پیش می آید، این است که چرا ایدئولوژیک بودن بد است، اما آکادمیک بودن خوب و مورد تحسین است؟ دلیل آن این است که ایدئولوژی لیبرال و سکولار می خواهد بدون هیچ رقیبی سلطه خود را بر رابطه علم و اقتصاد لیبرال، کارآفرینی و ارتباط دانشگاه و صنعت حفظ کند. به همین دلیل پیروان این نگرش، ایدئولوژیک بودن را معادل بی سواد بودن و احساسی بودن می دانند و ایدئولوژیک بودن را به عنوان یک رذیله اخلاقی القاء می کنند.

وی با بیان اینکه اسلام سنتی و بی تفاوت مورد انتقاد شهید مطهری بوده است، گفت: شهید مطهری از ایدئولوژیک اسلامی حمایت می کردند و تأکید داشتند که همه رشته های دانشگاهی باید با ارزش های اسلامی همسو باشد. با وجود این نگرش، جمهوری اسلامی ایران در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی پیشرو بوده و مدل های آن مورد استقبال سایر کشورهای مسلمان و غیرمسلمان قرار گرفته است.

دکتر علم الهدی با بیان اینکه اگر می خواهیم تعلیم و تربیت اسلامی را تقویت کنیم، باید از تجربه های تربیتی معلمان و مدارس موفق الگوپذیری کنیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن مدارس پیوسته خود می تواند تجربیات موفق در تعلیم و تربیت اسلامی را به نظریه ها و گزاره های علمی تبدیل کند و با بکارگیری از نظریات اساتید دانشگاه در این زمینه اقدام اساسی انجام دهد.

رشد و تعالی انسانی مورد تأکید جدی مدیران دانشگاه آزاد اسلامی است

دکتر علی سروری مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این مراسم، گفت: رشد و تعالی انسانی در دوره جدید دانشگاه آزاد اسلامی مورد تأکید جدی مدیران این دانشگاه قرار گرفته و مدارس سما به عنوان یکی از این محیط های رشد تعالی، وظایف سنگینی برعهده دارند که با رهنمودهای دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی برنامه های جدیدی در مجموعه مدارس سما و مدارس عالی مهارت به عنوان یکی از افتخارات این دانشگاه طراحی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی تأکید کرد: اصل تربیت به عنوان اولویت مدارس سما تلقی می شود و انتظار این است که براساس سیاست ها و برنامه ریزی های انجام شده مدارس سما انتخاب اول خانواده ها برای تحصیل فرزندانشان باشد.

تربیت نسل مؤمن و انقلابی از جمله تلاش های مدنظر معلمان مدارس سماست

در ادامه این مراسم شادی محرر به نمایندگی از معلمان مدارس سما به بیان نظریات و پیشنهادات خود پرداخت و گفت: تبدیل سازمان سما به معاونت و برند شدن مدارس سما می تواند منجر به رشد و بالندگی این مدارس شود.

وی با اشاره بکارگیری نیروهای توانمند در مدارس سما گفت: خوشبختانه دانش آموزان سما تاکنون موفقیت های بسیاری در مسابقات علمی و فرهنگی کسب کرده اند و تربیت نسل مؤمن و انقلابی از جمله تلاش های مدنظر معلمان این مدارس است.

محرر تدوین افق و چشم انداز روشن برای آینده مدارس سما، اجرای برنامه های هدفمند و کاهش دغدغه های معیشتی را از جمله درخواست های معلمان مدارس سما عنوان کرد.

انتهای پیام/

179 / 156 منظری توکلی سما سند تحول آموزش

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: منظری توکلی سما سند تحول آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقوله حجاب اولویت دانشگاه است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز علمی مولود انقلاب است گفت: توجه به مقوله حجاب و عفاف اولویت کار در دانشگاه است

به گزارش خبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو،مجتبی ملکی چوبری در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد گیلان و واحد رشت ضمن تقدیر و تشکر از دوستار در زمان تصدی ۴ساله ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، دانشگاه در ریل اصلی انقلاب بود اظهار کرد: با حضور تیم مدیران مؤمن و متعهد و انقلابی، کارآمدی و اثربخش و با تعصب و پشتکار دکتر دوستار در دانشگاه را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در طول مدت تصدی دکتر دوستار افتخارات زیادی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مانند کسب مقام در جشنواره امامت و مهدویت، رویدار صدرا و… داشتیم که به همت و تلاش و درایت دکتر دوستار اتفاق افتاد ادامه داد: خدا را شاکرم که توفیق خدمتگزاری به من داد و امیدوارم بتوانم طوری خدمت کنم که شرمنده خون شهدا و دیگر عزیزان نباشم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه تحول‌آفرین و مأموریت‌گرا است تصریح کرد: این مأموریت‌ها و رخدادهایی که قرار است در سال ۱۴۰۳ اتفاق بیفتد و سکوی مبدل دانایی به توانایی است که باید در عرصه عمل هم‌نشان داده شود.

ملکی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته با داشتن زیرساخت‌های لازم در زمینه‌های علمی، فرهنگی و…. شروع به اقدامات مختلفی در جهت افزایش تولیدات علمی و فرهنگی نموده است که ان‌شاءالله با توجه به فرمایشات حضرت آقا (مدظله‌العالی) و شعار دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی حرکت کنیم که تمام حوزه‌ها دارای جهش خوبی باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز علمی مولود انقلاب است افزود: توجه به مقوله حجاب و عفاف اولویت کار در دانشگاه است و دراین‌خصوص اساتید، کارکنان و دانشجویان باید در مقوله حجاب و عفاف کوشا بوده و برای اینکه فضای دانشگاه حال و هوای اسلامی و انقلابی داشته باشد باید از استانداردهای خوبی برخوردار باشد که این مهم همت و همدلی همگان را در جهت ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان طلب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس