Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:41:47 GMT

بطحایی: حقوق معلمان بازنشسته امسال همسان سازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۳۵۱۴

بطحایی: حقوق معلمان بازنشسته امسال همسان سازی می شود

همدان- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر اتفاق خاص و پیش بینی نشده ای رخ ندهد، تا پایان سال جاری 60 تا 70 درصد طرح همسان سازی حقوق معلمان بازنشسته و پیشکسوت با شاغلان اجرا می شود.

سید محمد بطحایی روز پنجشنبه با حضور در آیین نکوداشت مقام معلم در شهرستان اسدآباد همدان، اظهار داشت: طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و پیشکسوتان با شاغلان از سال گذشته در دولت آغاز شد و امسال با حمایت مجلس شورای اسلامی اعتباراتی برای این منظور در قانون گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری حقوق 60 تا 70 درصد بازنشستگان همسان شود.
بطحایی از پرداخت پاداش بازنشستگان سال 97 در سال جاری خبر داد و گفت: با اولین میزان تخصیص یافته پاداش بازنشستگان سال قبل به صورت یکجا واریز می شود.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پاداش معلمان بازنشسته در سالهای قبل ردیف مستقل اعتباری نداشت که با مساعدت نمایندگان مجلس امسال این مهم دارای ردیف مستقل شد.
بطحایی همچنین به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: پیش نویس این طرح سال گذشته آماده و به دولت ارسال شده و در دست بررسی در کمیسیون های تخصصی است.
وی بیان کرد: به زودی لایحه رتبه بندی برای تصویب به صحن مجلس شورای اسلامی ارایه می شود.
به گفته وزیر آموزش و پرورش در این طرح نظام پرداختها براساس شایستگی افراد، سابقه، مدرک تحصیلی و فعالیت معلمان تغییر می کند.
بطحایی با تاکید بر ارتقا شان و جایگاه معلمان گفت: این مهم خواسته بسیاری از فرهنگیان سراسر کشور است که مکرر از ما مطالبه می شود و خود را مکلف به پیگیری آن می دانم.
وی یادآوری کرد: طرح های رتبه بندی و همسان سازی در راستای توجه به معیشت و منزلت فرهنگیان انجام می شود تا اندکی از دغدغه و مشکلات این قشر بکاهد.
وزیر آموزش و پرورش در این آیین دستور تکمیل و راه اندازی 2 طرح نیمه کاره شهرستان اسدآباد را صادر کرد و گفت: کانون فرهنگی و تربیتی و استخر شنای این شهرستان با اختصاص اعتبار مورد نیاز به اتمام می رسد.
معلمان نمونه اسدآبادی نیز از دستان وزیر لوح سپاس و هدیه دریافت کردند و به پاس قدردانی قابی منقش به گفتار بیدارگر مشرق زمین سیدجمال الدین اسدآبادی با مضمون«حکومتها به عدل استوار و ملتها به علم زنده می شوند» توسط معلمان این شهر به وزیر آموزش و پرورش تقدیم شد.
وزیر آموزش و پرورش در سفر یک روزه خود به استان همدان در یادواره 212 شهید فرهنگی همدان شرکت کرد.
7527/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي همسان سازي حقوق بازنشستگان واريز پاداش بازنشستگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نظری شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان ۲۴ هزار فرهنگی دارد که امسال از بین ۳۲ استان کشور، ۱۴ استان معلم نمونه کشوری داشت و سهم استان گلستان دو معلم نمونه کشوری بود این در حالی است که در سال قبل معلم نمونه کشوری نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه معلمان گلستان دارای همت بالا و کار بلد هستند، افزود: امسال برای انتخاب معلم نمونه شرایط تغییر کرده است، معلم نمونه کاملاً عملی و به صورت آزمون و تدریس و شاخصه هایی که مد نظر بود انجام شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در خصوص اعتبارات آموزش و پرورش هم گفت: در سفر اول رییس جمهور حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم اما در سفر دوم با کمک مسوولان هزار میلیارد تومان مصوبه گرفتیم که رشد پنج برابری نسبت به سفر اول داشتیم.

وی افزود: این مصوبات نوید اتفاقات خوب در حوزه های مختلف آموزش و پرورش دارد که در بخش نرم افزاری و هم سخت افزاری می‌توانیم استفاده کنیم و در حال حاضر ۶۰ درصد مصوبه اول تحقق پیدا کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در جذب نیرو در قالب ماده ۲۸، در سال های قبل بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ نفر بود اما در سال ۱۴۰۱ نزدیک به هزار و ۳۰۰ نفر جذب داشتیم و امسال هم با چند آزمونی که داریم بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر جذب آموزش و پروش خواهند شد که با این آمار، رشد ۹۰ درصدی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در جذب نیرو حساسیت خاصی را در نظر گرفته ایم که با اعلام جذبی که شکل گرفته، باهوش ترین و باسوادترین معلمان از استان گلستان بود.

کد خبر 6092557

دیگر خبرها

  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟