Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@06:04:08 GMT

واشنگتن از تروریست چه تعریفی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۳۹۸۴

واشنگتن از تروریست چه تعریفی دارد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  لابیهای فعال در آمریکا در بهره برداری از این حرص و طمع تاریخی ترامپ، سنگ تمام گذاشته اند. آنها هر کاری می کنند تا خود را به وی نزدیک کرده و رئیس جمهور آمریکا را به اتخاذ مواضعی وادارند که هیچ یک از رؤسای جمهور پیش از او جرأت آن را نداشتند.

در این بین لابی های پر نفوذ صهیونیستی، اماراتی و سعودی صدها میلیون دلار را خرج روابط عمومی و نهادهای سیاست گذاری کرده اند؛ زد و بندهای میلیارد دلاری که ترامپ را وادار به اتخاذ تصمیم هایی می کند که نه فقط برای رقبا بلکه حتی برای متحدانش هم شوک آور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید: تبعات تروریستی نامیده شدن اخوان‌المسلمین مصر توسط آمریکا

کارهایی که ترامپ در این مدت انجام داده است همچون انتقال سفارت آمریکا به قدس، به رسمیت شناختن جولان سوریه به عنوان بخشی از رژیم صهیونیستی، خروج از برجام به رغم تصویب آن در سازمان ملل و امضای ۵ کشور دیگر، قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست تروریسم آنهم در شرایطی که مصوبات کنگره علیه حمله مشترک عربستان و امارات به یمن را وتو می کند و نادیده گرفتن حجم عظیم مصائب و فجایعی که این حمله به جای گذاشته است همه و همه نشان می دهند که ترامپ هزینه این تصمیم ها را دریافت کرده است؛ او در واقع می خواهد با بالا بردن آمار و ارقام مربوط به ایجاد فرصت های شغلی و رشد اقتصادی و کمک به بهبود اوضاع اقتصادی کشور خود، در نهایت وجهه داخلی خود را برای دور بعدی ریاست جمهوری ترمیم کند.

بر این اساس تلاش دولت ترامپ برای قرار دادن «اخوان المسلمین» در فهرست تروریسم، با اینکه با مقدمه چینی دولت مصر همراه بوده است دیگر چندان عجیب به نظر نمی رسد. این در حالی است که جماعت اخوان المسلمین در چندین کشور دوست و متحد آمریکا مثل اردن، مراکش و ترکیه، نمایندگانی در پارلمان این دارد که همگی با ابزارهای دموکراتیک و انتخابات به پارلمان راه یافته اند و همچنین اخوانی‌ها در بسیاری از کشورهای اسلامی پایگاه مردمی قابل ملاحظه ای دارد.

تردیدی نیست که ترامپ چنین تصمیمی را در راستای ائتلاف محور عربستان، امارات و مصر علیه «اخوان المسلمین» اتخاذ کرده است.

اخوان المسلمین از همان زمان که در اولین انتخابات سالم ریاست جمهوری مصر به پیروزی رسید و سپس از دولت امارات خواست دست به اصلاحات سیاسی بزند، هدف حمله این محور قرار گرفته بود.

دولت امارات با اینکه از نظر عمرانی رشد قابل ملاحظه ای داشته است اما از لحاظ نظام سیاسی همچنان عقب افتاده و مبتنی بر نظامی قبیله ای و عشیره ای است.

به هر حال آمریکا و محور نظام های قبیله ای و نظامی با دو رقیب سرسخت در منطقه یعنی مقاومت و اسلام سیاسی رو به رو هستند. این دو رقیب سرسخت پیوسته خواستار تغییر از طریق ابزارهای دموکراتیک هستند؛ آنها محبوبیت مردمی بالایی دارند و می توانند رژیم های موجود را برانداخته یا اینکه به رقیب جدی و قدرتمند آنها تبدیل شوند.

پس از آنکه تمام گروه های مقاومت در فلسطین، لبنان و عراق به هدف تأمین امنیت برای رژیم صهیونیستی و نظامیان آمریکایی در منطقه، در فهرست تروریسم قرار گرفتند این بار نوبت «اخوان المسلمین» است که در فهرست تروریسم ترامپ قرار بگیرد؛ این جماعت رقیب قدرتمندی برای رژیم های منطقه است. آمریکا برای پیشبرد سیاست های خود در منطقه و تأمین دو هدف اصلی خود یعنی امنیت رژیم صهیونستی و تأمین سوخت ارزان، به این رژیم ها ی غالباً دیکتاتوری احتیاج دارد.

با اینکه هنوز روشن نیست که آیا این تحریم فقط شامل جماعت اخوان المسلمین در مصر شده است یا کل تشکیلات جهانی آن را در بر می گیرد، اما این تصمیم در واقع عقب نشینی علنی و واضح آمریکا از سومین هدف اصلی خود در منطقه یعنی حمایت از دموکراسی در خاورمیانه است؛ دولت های پیشین آمریکا همواره از این هدف حرف می زدند. اما اکنون رژیم های قبیله ای و عشیره ای و حکومت های نظامی به واشنگتن نزدیک شده و دموکراسی اگر متضمن تهدیدی برای امنیت "اسرائیل" یا منابع تأمین انرژی ارزان باشند، تبدیل به دشمن آمریکا می شود.

جماعت اخوان المسلمین در شرایط عادی، در کشورهای با نظام قبیلگی همچون عربستان، امارات و به خصوص حکومت نظامیان در مصر، هدف حمله و تعقیب و سرکوب هستند و بسیاری از اعضای آن در سایه شعار آزادی و تأمین امنیت در کشورهای غربی به خصوص آمریکا به این کشورها پناه برده اند، اکنون با این تصمیم جدید ترامپ، آنها چه وضعیتی پیدا می کنند؟

نکته قابل تأمل در اینجا این است که دولت آمریکا نمی تواند بدون مدرک و دلیلی که نشان دهد یک جماعت یا جنبش خاصی در تهدید امنیت ملی آمریکا یا شهروندان آن دست داشته است، آن را غیر قانونی اعلام کند و تاکنون دولت آمریکا و سازمان جاسوسی مرکزی این کشور هیچ مدرکی علیه اخوان المسلمین ارائه نکرده است اما ترامپ با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری چنین تصمیمی می گیرد.

ترامپ هر قدر هم که بخواهد به بهانه تهدید امنیت و منافع نیروهای آمریکایی در خاورمیانه با متحدان واشنگتن، تحریم و مجازات اعمال کند، نمی تواند اراده ملت ها و گروه ها و نخبگان آنها را در هم بشکند. ملت ها اهمیتی نمی دهند که آمریکایی ها درباره آنها چگونه فکر می کنند، آنها عزم خود را برای دفاع از استقلال کشورشان و پاسداری از حیثیت ملی خود جزم کرده اند و در مقابل نیروهای مرتجع و سلفی و وابسته تسلیم نمی شوند.

منبع: العالم

انتهای پیام/

اخوان‌المسلمین در فهرست سازمان های تروریستی آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاشیه های سیاسی آمریکا گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود

تارنمای آکسیوس گزارش داد که بلینکن به نتانیاهو اطلاع داده است که عملیات نظامی احتمالی در رفح در جنوب نوار غزه با مخالفت واشنگتن مواجه خواهد شد و بر روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در همین رابطه آکسیوس پیش‌تر به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داده است که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به این رژیم را به تعویق انداخته است.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز به پرسش‌ها در این باره پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است