Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:04:40 GMT

وضعیت بودجه‌ای سازمان تامین اجتماعی در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۴۰۵۰

وضعیت بودجه‌ای سازمان تامین اجتماعی در سال جاری

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه به تفاوت‌های بین بودجه امسال این سازمان با سال‌های قبل باید توجه داشته باشیم، گفت: بودجه ۱۲۲ هزار میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،  مهندس محسن سرخو در همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی افزود: ۷۰ درصد منابع  بودجه سال ۹۸ مربوط به وصولی حق بیمه است و ۲۳ درصد منابع از محل تعهدات دولت تامین می شود و باید برای تحقق تعهدات دولت تلاش بیشتری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه این سازمان در سالجاری مربوط به تعهدات دولت است.

وی ادامه دارد: در مصارف بودجه ۶۷ درصد مربوط به تعهدات قانونی است که باید انجام شود. انتظار از بخش درآمد بیش از چیزی است که در بودجه پیش بینی شده است. مصارف ۲۸ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش دارد، اما منابع ۲۰ درصد افزایش یافته و باید برای کاهش این فاصله برنامه‌ریزی صورت گیرد.

سرخو در خصوص تخصیص بودجه به پروژهای عمرانی این سازمان گفت: بودجه به موارد ضروری تخصیص خواهد یافت و پروژه های نیمه کاره با سرعت بیشتری اجرا می شود.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه جزئیات بودجه همراه با برنامه عملیاتی تدوین شده است، افزود: از تفاوت های بودجه این سازمان در سال ۹۸  در مقایسه با سال۹۷ توجه به منابع و مصارف نقدی و غیر نقدی است و از ظرفیت های جدید برای پرداخت‌ها استفاده می شود. از املاک در اختیار سازمان نیز برای پرداخت‌ها می‌توانیم استفاده کنیم و در این زمینه اقدامات لازم انجام می شود.

سرخو گفت: در حوزه درمان در مصارف دارو باید سازوکار کارآمدی برای کنترل‌های لازم داشته باشیم و این کنترل‌ها در درجه اول در استان‌ها انجام گیرد تا فرآیندهای درمانی را با دقت و کیفیت بالاتر و زمان و هزینه کمتر انجام شود.

وی اظهار داشت: برای آی تی در سالهای اخیر هزینه های گسترده‌ای شده است و باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته امداد، بابت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار مددجو به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد.

وی اهداف از اجرای این طرح را کمک به توانمندی و افزایش روحیه‌ی اعتماد به نفس، امید به آینده‌، حفظ عزت نفس و منزلت اجتماعی و تامین هزینه‌های زندگی در دوران سالمندی و از کارافتادگی  این بانوان عنوان کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: با حمایت‌های کمیته امداد هرمزگان در سال گذشته ۲۵۳ بانوی سرپرست خانوار از بیمه‌شدگان توسط این نهاد، بازنشسته و در حال حاضر از خدمات مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

سالاری افزود: براساس قوانین و مقررات موجود تامین اجتماعی، زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی با حداقل سن ۵۵ سال به شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند از مزایای بازنشستگی و از کارافتادگی سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • وضعیت سدهای کشور پس از بارش‌های اخیر | هنوز ۱۱ استان دچار کم بارشی هستند
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند