Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، گفت: جایگاه نمایندگی ولی فقیه برای هر استانی و همچنین امامت جمعه، یک جایگاه رفیع و نقطه پربرکت است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج‌علی‌اکبری در جلسه شورای اداری استان به منظور تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان که امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه رفیع خوزستان در کشور شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوزستان نماد هویت انقلابی، ولایت‌مداری کشور، دروازه ورود تشیع به کشور و همچنین نماد حماسه و مقاومت ملت ایران است. خوشحالیم که امروز در فضای استانی که مجاهدان شهید در آن نفس کشیدند و قدمگاه شهیدان است، نفس می‌کشیم.

وی با اشاره به شخصیت و خدمات آیت‌الله موسوی‌جزایری نیز گفت: سخن از یک معلم در روز معلم است. سخن از معلم اول استان خوزستان است. او معلم معنویت، اخلاق، شهادت و جهاد است و خدا را شکر چند نسل از مردمان استان خوزستان از محضر این معلم عالی‌قدر بهره‌مند شده‌اند و وقتی می‌گوئیم حضرت آیت‌الله موسوی جزایری یعنی چنین کسی.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: به ویژه این‌که وقتی نام آیت‌الله موسوی‌جزایری برده می‌شود، بلافاصله حوزه به ذهن می‌آید. ایشان با تدبیر درست در بنیانگذاری و تقویت عصر جدید حوزه علمیه کهن استان خوزستان و اهواز نقش بی‌بدیلی را به جای گذاشتند. سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در احیای حوزه علمیه و همچنین پرورش شاگردان فاضل و شایسته چه در سطح استان و چه در کشور داشتند که این مهم یکی از ویژگی‌های آیت‌الله موسوی‌جزایری است. ویژگی دوم او نیز توجه به مسجد و احیای مساجد و ابتکاری که در ارتباط با مساجد استان داشتند که واقعاً فوق‌العاده بود. در کشور نیز یکی از مثال‌های ما در خصوص شیوه مسجدداری و احیای مساجد، معمولاً به استان خوزستان و اهواز ارجاع داده می‌شود.

وی بیان کرد: نکته سوم نیز مساله جوان، جوان‌گرایی و توجه به نسل جوان بوده است که از گذشته در سبک کاری حضرت آیت‌الله موسوی‌جزایری، حوزه جوان و دانش‌آموزی مدنظر بوده است و من هم به مناسبت مسؤولیتی که در این عرصه داشتم، از دیرباز با ایشان و سبک کاری‌شان آشنا بوده‌ام.

حاج‌علی‌اکبری گفت: نمایندگی ولی فقیه در استان و امامت جمعه محوریتی بود که حضرت آیت‌الله موسوی‌جزایری توانست با استفاده از حوزه علمیه و مساجد و با رویکردی نسبت به جوانان، پوشش مناسبی را در سطح استان و در عرصه‌های هدایت‌گری، حمایت و نظارت از خود به یادگار بگذارد. حضرت آیت‌الله جزایری در واقع نماد یک نمایندگی ولی فقیه موفق در کشور است و می‌توان به عنوان یک مثال از ایشان یاد کرد.

وی افزود: جایگاه نمایندگی ولی فقیه برای هر استانی و همچنین امامت جمعه، یک جایگاه رفیع و نقطه پربرکت است که خدا را شکر چه در هدایت، چه در حمایت و چه در نظارت، کار حضرت آیت‌الله جزایری یک کار شایسته و برجسته بود. خدا را سپاسگزاریم که ایشان همچنان در استان هستند و ان‌شاءالله این مسیر با هدایت ایشان در ریاست حوزه ادامه پیدا خواهد کرد و همچون گذشته گرمابخش محفل خوبان و اهل راز و معنا خواهند بود و پشتوانه معنوی برای تمام استان هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد به عنوان نمایندگی ولی فقیه در استان و امامت جمعه اهواز، عنوان کرد: شخصیت شایسته‌ای که از بین ائمه محترم جمعه انتخاب شد که از متن استان و با ویژگی‌های بسیار شایسته است و خدا را شکر از نظر فضل و دانش و همچنین از نظر مدیریت، مدیریت میدان، خطبه و … مناسب و از این میانه برخواستند و برای انجام این مأموریت بزرگ در ادامه راه برگزیده شدند. در این مدت به آیت‌الله موسوی‌فرد، ارادت پیدا کردم و به لطف خدای متعال نیز رهبر عزیز و عالی‌قدرمان ایشان را پسندیدند و برای ادامه راه با پشتوانه‌ای که در استان در بخش‌های گوناگون فراهم است، انتخاب شدند. برای ایشان نیز آرزوی توفیق دارم و امیدوارم مسؤولان استان در تمام بخش‌ها یاری‌گر حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد در انجام مسؤولیت بسیار سنگینی که بر عهده گرفته‌اند، باشند.

وی بیان کرد: حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در استان خوزستان که با خود نیز عطر رهبری را به خوزستان آورده است، الهام‌بخش است. آن هم در شرایطی که مردم عزیز خوزستان و مسؤولان استان، یک جنگ و دفاع موفق دیگری را پشت‌سر گذاشتند. خوش به حال شما که سربلند بودید و افتخار آفریدید و همه ما دوباره به خوزستان، مردمان، روحانیون، مجاهدان و مسؤولان آن که خوش درخشیدند، افتخار کردیم و یک بار دیگر یک نمونه عالی را پیش‌روی ملت ایران گذاشتند. امیدوارم در این شرایط که دشواری‌های سیل همچنان ادامه دارد، دوستان بتوانند با اتحاد، همدلی و همفکری مشکلات را پشت‌سر بگذارند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه زنجان ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی برگزار می‌کند

حجت الاسلام حسن بیگدلی روز پنجشنبه در نشست خبری به نقش و تاثیر شهید مطهری در تقویت بنیان های نظری انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: آثار این شهید گرانقدر امروز هم پاسخگوی نیازهای معرفتی است و بهره گیری از افکار و اندیشه های شهید مطهری،گام نهادن و طی مسیر درست را تضمین می کند.
وی ادامه داد: سپاه پاسداران در عین اینکه یک مجموعه نظامی است یک مجموعه عقیدتی و مذهبی نیز هست و نمی تواند از عقیده و اعتقاد الهی و قرآنی جدا باشد.
حجت الاسلام بیگدلی اظهار کرد: وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه در راستای تامین و ترویج معارف انقلابی و روحیه جهادی، ارتقای بصیرت دینی و انقلابی، تعمیق بصیرت سیاسی و حکیمانه شدن رفتار سیاسی، پاسداری از انقلاب و ارتقای عمل مکتبی است.

وی به اقدامات و برنامه حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته در حوزه سیاسی نزدیک به ۲۰ هزار جلسه بصیرتی برگزار شد و ۸۰ هزار نفر در برنامه ها و دوره های عقیدتی و معرفتی بسیج در استان حضور یافتند.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه سپاه به هیچ جریانی وابستگی ندارد و اجازه بهره برداری از این مجموعه را هم به گروه‌ها نمی دهد، اظهار کرد: سپاه به نهادهای مختلف در جهت حرکت در مسیر انقلاب و نظام کمک می کند و در کنار آنها حضور می یابد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به برنامه های پیش بینی شده برای هفته عقیدتی و سیاسی اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده های معظم شهدا، حضور در نماز جمعه و اجتماعات مختلف برای تبیین مباحث عقیدتی و سیاسی، برگزاری همایش حکمت مطهر، مسابقات قرآن و آثار شهید مطهری، مسابقات ورزشی، زنگ سپاس از مقام معلم، نشست های معرفتی و بصیرتی، تولید محتوا بر اساس آثار شهید مطهری و به اشتراک گذاری آنها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و برگزاری نمایشگاه کتاب از جمله این برنامه هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • سپاه زنجان ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی برگزار می‌کند
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول