Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدمهدی شهیدی در مراسم جشن روز جهانی کارگر و روز ملی صنعت برق ضمن تبریک این روز و گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و هفته معلم اظهار داشت: سال 97 با توجه به مشکلات مالی که در روند فعالیت‌های شرکت تأثیرگذار بود، سال سختی بود که با درایت معاونین، مدیران و کارکنان شرکت توزیع و مشارکت همه بخش‌ها توانستیم با موفقیت شاخص‌ها را پشت سر بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ابتدای سال 98 نیز شاهد آسیب‌دیدگی دو نفر از همکاران بودیم، گفت: این حوادث زنگ خطری بود تا نهایت دقت را در بحث کنترل نظارت داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به بارش باران در فروردین ماه امسال و بروز سیل در نقاط مختلف کشور افزود: با وجود اینکه استان همدان رتبه دوم را در بارش‌ها بعد از استان ایلام را داشت که در طول 50 سال گذشته بی‌سابقه بود اما خوشبختانه کمترین خسارت را در بین استان‌ها داشتیم.

وی با بیان اینکه باید پیشگیری را به عنوان یک اصل در نظر بگیریم، تصریح کرد: با پیشگیری و مشارکت همه بخش‌های فنی و غیرفنی و اقداماتی که صورت گرفت شاهد کمترین خسارت بودیم اما لازم است برای نقاط ضعف برنامه‌ریزی داشته و آنها را رفع کنیم.

شهیدی با اشاره به ساختار شرکت و اقدامات انجام شده گفت: با تعاملی که با وزارت نیرو داشتیم در حوزه منابع انسانی اصلاح چارت را داشتیم که با انتصاب دو معاونت برنامه‌ریزی و مهندسی کارها به شکل مطلوب‌تری پیش رفت و امید است به شاخص‌های مدنظر برسیم.

وی با بیان اینکه اصلاح چارت میانی را نیز در برنامه داریم، ابراز داشت: سال گذشته 30 باکس اضافه کردیم که امید است امسال نیز 70 باکس افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: منابع انسانی به عنوان عامل اصلی فرایندهای شرکت و تعیین‌کننده است چراکه نیروی انسانی یک سرمایه به شمار می‌رود که باید به نحو مطلوب از آن نگهداری کنیم.

* برگزاری 65 هزار نفرساعت دوره آموزشی در توزیع برق استان همدان

وی ادامه داد: در بحث آموزش سال 96 حدود 23 هزار نفر ساعت آموزش نیروها در زمینه فنی و ایمنی را داشتیم که این میزان در سال 97 به 65 هزار نفرساعت افزایش یافت.

شهیدی خاطرنشان کرد: در حوزه نیروهای خدماتی نیز با توجه به پیگیری انجام شده موفق شدیم بخشی از نیازهای همکاران را پاسخ دهیم که افزایش 40 درصدی حقوق نیروهای خدماتی از آن جمله بود.

وی با اشاره به پیگیری احداث ساختمان ستاد شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: با توجه به محدودیت محیط و فضای کار از طریق مجمع شرکت موفق به کسب مجوز ساخت ساختمان شرکت شدیم که تأمین اعتبار احداث آن نیز در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآور شد: احداث ساختمان دیسپاچینگ ملایر و ساختمان‌های عملیاتی نیز در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه امسال نیز با محدودیت‌های زیادی منابع مالی مواجه هستیم، گفت: اتکا ما بیشتر به منابع داخلی وزارت نیرو است که می‌طلبد هزینه‌کردهای ما بر اساس اولویت‌ها باشد.

شهیدی عنوان کرد: سال گذشته حدود 10 میلیارد تومان از محل فروش اقلام اسقاطی و بازیافت تجهیزات در انبارها برای شرکت آورده داشته باشیم که گام مثبتی بود.

وی با اشاره به اینکه این شرکت در پایان سال 96، 15 میلیارد تومان به فروشندگان و پیمانکاران بدهکار بود، اضافه کرد: در پایان سال 97 بخش کمی از این بدهی باقی مانده که پرداخت خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌ها و منابعی که در اختیار گرفتیم علاه بر پرداخت معوقات پیمانکاران توانستیم تعهدات خود را در زمینه ایجاد شبکه، خرید کنتور و... انجام دهیم.

وی ادامه داد: از منابع دیگر بحث عوارض بود که موفق شدیم برای سال 97 حدود 3 میلیارد و 300 میلیون تومان نقدینگی ایجاد کنیم که با پیگیری همکاران تا پایان تیر ماه جذب می‌شود.

شهیدی یادآور شد: از دیگر موضوعات اعتبار برای کاهش تلفات ملایر بود که امیدواریم 5 میلیارد و 200 میلیون تومان در شهرستان ملایر جذب شود و مشکلات این شهرستان در بحث پایداری شبکه‌ها و کاهش تلفات با جدیت و مدیریت در ملایر به اتمام برسد.

وی با اشاره به شاخص‌ها عنوان کرد: در شاخص کاهش تلفات هدفگذاری ما در سال گذشته 10.2 درصد بود که در پایان سال 97 به 10.12 درصد رسیدیم که پایین‌تر از شاخص تعیین شده بود و برای سال جاری نیز 10 درصد پیش‌بینی شده که با تلاش همکاران و عمل بر اساس برنامه زمان‌بندی شده تحقق می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به بحث کاهش پیک تصریح کرد: عمده مصرف ما در بخش دیماندی کشاورزی است که حدود 280 مگاوات از سهم پیک مربوط به این بخش است که اگر بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و عقد تفاهمنامه با کشاورزان حرکت کنیم، پیش‌بینی انجام شده برای کاهش 100 مگاوات در بخش کشاورزی تحقق می‌یابد که در این زمینه ظرفیت خوبی داریم که باید به بهترین نحو از آن بهره بگیریم.

وی افزود: در بخش مدیریت مصرف اقدامات دیگری نیز پیگیری می‌شود که توصیه توانیر بر استفاده از بخش خصوصی و استارت‌آپ‌ها است که یکی از موضوعات آن IOT منازل و ساختمان‌ها است که مدیریت مصرف ساختمان‌ها را در برنامه‌ای جامع هدایت کرده و میزان مصرف انرژی لوازم را کنترل می‌کند.

شهیدی با بیان اینکه بخش فرهنگی بسیار مهم است که باید بر آن متمرکز شویم، گفت: با اطلاع رسانی به عموم مردم و استفاده از ظرفیت‌های بیرونی و NGOها می‌توانیم به مدیریت مصرف کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه کاهش پیک بار، 118 مگاوات برای سال 98 پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: باید برنامه‌ریزی کنیم و با کنترل روند رشد بار در استان به هدف تعیین شده دست یابیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به شاخص وصول مطالبات تصریح کرد: در این زمینه سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد و امید است امسال به شاخص بالای 100 درصد برسیم که در این صورت قدرالسهم شرکت افزایش یافته و آورده بیشتری برای شرکت به همراه خواهد داشت که بر پایداری شبکه و روشنایی معابر تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فناوری عنوان کرد: پروژه تحقیقاتی برای مجهز شدن مشترکین به اتوماسیون در حال انجام است که از نقاط مثبت شرکت به شمار می‌رود که در صورت اجرایی شدن به سرعت کار در بحث انرژی توزیع نشده و مدیریت شبکه به نحو مطلوب می‌انجامد.

شهیدی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه 75 نقطه تعیین شده است، اضافه کرد: این پروژه به صورت پایلوت در چند نقطه از همدان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در بخش GIS نیز اقدامات خوبی در سال 97 انجام شد، بیان کرد: در این بخش 40 درصد از حوزه مشترکین شهری ما و فشار ضعیف برداشت شده‌اند که با برنامه‌ریزی که برای سال 98 صورت گرفته امید است این میزان به 70 درصد که تمام مشترکین حوزه شهری را شامل می‌شود، برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه به راحتی می‌توان از طریق 121 اطلاعات را در دسترس مشترکین قرار داد که در حوزه مدیریت بار تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به استفاده از سرمایه خاجی و داخلی در تولید انرژی اظهار داشت: یکی از افتخارات شرکت توزیع نیروی برق استان همدان این است که به عنوان اولین در بخش استفاده از انرژی‌های خورشیدی مطرح است که این امر عاملی برای تشویق سرمایه‎گذاران در استان نیز بوده است.

شهیدی تصریح کرد: بحث باد نیز به عنوان پتانسیل در استان همدان شناخته شده که سه حوزه در اسدآباد، ملایر و تویسرکان وجود دارد که برای این امر مناسب هستند و امید است از این ظرفیت بهره ببریم.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شهیدی برق همدان انرژی های تجدیدپذیر آموزش نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: اقدامات نظارتی در زمینه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی مازندران به ویژه دشت هراز به طور مستمر انجام می‌شود و در همین راستا بیش از یک‌هزار پرونده مرتبط با چاه‌های کشاورزی حوضه آبریز هراز طی کمتر از ۲ هفته تعیین تکلیف و آماده صدور پروانه بهره‌برداری شد.

سید محمد موسوی با بیان این‌که برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی در مازندران به مرز هشدار رسیده است، افزود: بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز مصارف کشاورزی در مازندران از سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود که ضرورت نظارت بر چاه‌های استان را بیشتر می‌کند و این نظارت در دشت هراز که بزرگ‌ترین دشت کشت برنج کشور است با توجه به تعداد چاه‌ها با جدیت و دقت انجام می‌شود.

وی افزود: حدود نیمی از برنج تولیدی مازندران در دشت ۱۰۰ هزار هکتاری هراز کشت می‌شود و بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز کشاورزان این دشت نیز در حال حاضر باید از چاه‌ها برداشت شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که ۴۴ هزار و ۷۷۶ حلقه چاه مجاز در دشت هراز وجود دارد، گفت: از این تعداد ۴۳ هزار و ۴۲۶ چاه مربوط به تأمین آب بخش کشاورزی است. حدود ۳۳ هزار حلقه چاه نیز در این دشت فاقد پروانه هستند.

به گفته موسوی نیاز آب کشاورزی دشت ۱۰۰ هزار هکتاری هراز که محدوده حدفاصل بابلرود تا آلش‌رود را در بر می‌گیرد سالانه یک میلیارد و ۲۶ میلیون متر مکعب است که ۳۵۶ میلیون متر مکعب از این میزان نیاز آبی کشتزار‌های دشت هراز از چاه‌ها و مابقی از منابع آب‌های سطحی تأمین می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که نظارت بر برداشت آب از چاه‌ها به طور مستمر انجام می‌شود، گفت: به منظور جلوگیری از برداشت بی‌ضابطه از چاه‌ها، رسیدگی به پرونده‌های مربوط به تعیین تکلیف چاه‌های آمل و محمودآباد و بابل با قید فوریت در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای مازندران قرار گرفت که در روز‌های پایانی سال گذشته طی کمتر از ۲ هفته افزون بر یک‌هزار پرونده مربوط به متقاضیان برق‌دار کردن چاه‌های کشاورزی این حوضه آبریز تعیین تکلیف و آماده صدور پروانه بهره برداری شد.

وی با بیان این‌که حدود یک هزار چاه کشاورزی در مازندران برای ضابطه‌مند شدن میزان برداشت آب به کنتور حجمی نیز تجهیز شده‌اند، اظهار کرد: ۱۷۰ دستگاه از این یک‌هزار کنتور حجمی روی چاه‌های دشت هراز نصب شده است.

موسوی به ابلاغ شیوه‌نامه توامان مصرف آب و برق به همه شرکت‌های آب منطقه‌ای و توزیع برق استان‌ها از سوی وزارت نیرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: طبق این دستورالعمل مشترکانی که مصرف آب مازاد داشته باشند اگر اضافه برداشت‌شان محرز شود، برق‌شان در طول سال محدود و مشترکانی که فاقد پروانه هستند و از برق استفاده می‌کنند مشمول محدودسازی یا تغییر تعرفه برق می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان
  • آب تالوار آرسنیک ندارد/ نیترات آب در دشت شهرستان بهار بالاست
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور