Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، لوکا یوویچ، مهاجم صرب آینتراخت فرانکفورت در این فصل خبرساز شده و با گل‌هایش توجه تیم‌های طراز اول اروپایی را به خود جلب کرده است. اما او فقط یکی از سه ضلع مثلث اهل بالکان این تیم شگفتی‌ساز آلمانی است. در کنار یوویچ 21ساله، آنته ربیچ، مهاجم 25ساله کروات و بال-مدافع 26ساله صرب، فیلیپ کاستیچ، سه ستاره تیم فرانکفورتی هستند که تا نیمه‌نهایی لیگ اروپا پیش رفته و امشب در بازی رفت میزبان چلسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که یوویچ به‌خاطر گلزنی‌اش مشتری‌های بزرگی در بوندس‌لیگا و لیگ‌های دیگر به‌دست آورده، ربیچ قلب تپنده خط حمله فرانکفورت است و کاستیچ از یک سقوط‌کننده به یک ستاره اروپایی تبدیل شده است. این سه در دستاوردهای اخیر فرانکفورت نقشی پررنگ داشتند که نتیجه سخت‌کوشی، نقل‌و‌انتقالات هوشمندانه و فوتبال بدون ترس است.

این سه بیش از نیمی از 58 گل آینتراخت در بوندس‌لیگای این فصل را زده‌اند و 21 پاس گل نیز روی هم به نام آن‌ها ثبت شده. از 13 گل آخری که آینتراخت در رقابت‌های مختلف زده، این سه در 12تای آنها نقش داشته‌اند. در واقع، کارشناسان آلمانی تا جایی به تحسین یوویچ، کاستیچ و ربیچ عادت کرده‌اند که گاهی نام هم‌تیمی‌هایشان را فراموش می‌کنند. دو ماه قبل، گزارشگر شبکه اسکای به اشتباه نام پدیده خط میانی آینتراخت، سباستین روده را «رودیچ» گفت. باشگاه هم با طنازی به این اتفاق واکنش نشان داد و فهرستی از بازیکنان تیم را روی توییتر گذاشت که همه نام‌ها «بالکانیزه» شده بود از دروازه‌بان «کوین تراپ‌ایچ» تا «سباستین هالر ایچ»!

یوویچ در نوک این مثلث است. او در این فصل 25 گل برای آینتراخت زده و چشم تیم‌های بزرگ اروپایی او را گرفته. او دو سال قبل به‌عنوان بازیکنی ناشناس از بنفیکا و به‌صورت قرضی به آینتراخت آمد و حالا یکی از پرطرفدارترین مهاجمان اروپا است تا جایی که ملادن کرستاییچ مربی تیم ملی صربستان او را با لوییس سوارس بارسلونا مقایسه می‌کند. بارسلونا، رئال‌مادرید، بایرن‌مونیخ و چلسی تیم‌هایی هستند که شایعه رفتن این ستاره صرب به آنها مطرح شده است. البته یوویچ که مربی‌اش در آینتراخت، آدی هویتر به او لقب ماشین گلزنی داده بخصوص بعد از زدن پنج گل در یک دیدار لیگ در آبان گذشته، به‌تازگی قراردادش را با این باشگاه تا سال 2023 تمدید کرده است.

ربیچ که یکی از بازیکنان درخشان کرواسی در جام‌جهانی اخیر بود نیز قراردادش را تا سال 2022 تمدید کرده تا بایرن‌مونیخ را دور کند. این هافبک هجومی دو ماه قبل از اینکه به فینال جام‌جهانی روسیه برسد، در پیروزی آینتراخت مقابل بایرن در فینال جام حذفی دو گل زد. او ستاره فصل قبل تیم بود که در این فصل گمنام بوده اما پرسینگ موثر و پاس‌های عمقی دقیقش برای تیم مفید بوده و توانسته خطوط دفاعی سخت را باز کند.

در پیروزی 3 بر صفر ماه گذشته مقابل اشتوتگارت، کاستیچ دو گل به تیم سابقش زد. این بازیکن در سال‌های اخیر با اشتوتگارت و هامبورگ به دسته پایین‌تر سقوط کرده و بسیاری تعجب کردند از اینکه آینتراخت در آغاز فصل او را به خدمت گرفت اما او زیر نظر هویتر متحول شد، بخصوص در ضدحمله مرگبار بود و در مجموع 12 پاس گل و 9 گل به نام او ثبت شده.

کاستیچ هم مورد توجه اینترمیلان قرار گرفته و آینتراخت امیدوار است هر وقت مجبور به فروش او شد، مثل ربیچ و یوویچ پول خوبی به‌دست آورد. حالا اما تمرکز روی چلسی و شانس تاریخ‌سازی است. آخرین‌باری که آینتراخت به یک فینال اروپایی رسید یعنی سال 1980 هنوز کرواسی و صربستان بخشی از یوگسلاوی بودند. حالا بعد از 40 سال این مثلث شگفت‌انگیز بالکانی می‌خواهند فصل جدیدی برای فرانکفورت بنویسند.

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آینتراخت فرانکفورت لوکا یوویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره بایرن مونیخ دلتنگ خانه شده است!

به گزارش "ورزش سه"، ماتیس دی‌لیخت که مدت‌ها به عنوان یکی از جوان‌ترین ستاره‌های فوتبال هلند شناخته می‌شد، تلاش می‌کرد در آژاکس خودش را به فوتبال اروپا معرفی کند.

کاپیتان تیمی که در سال 2019 به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت، اکنون در بایرن مونیخ حضور دارد و 24 ساله است.

دی‌لیخت که پس از جدایی از هلند به یوونتوس رفت، پشیمان است که آژاکس را زود ترک کرده و می‌داند که روزی به آنجا بازخواهد گشت!

دی‌لیخت در آستانه بازی حساس دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید، آرزوی کرده که دوباره به آژاکس بازگردد و برای این تیم بازی کند.

او به سایت رسمی آژاکس گفت:"من سه سال در تیم اصلی بازی کردم که نسبتاً دوره کمی بود. همیشه فکر می‌کردم کمی بیشتر در آژاکس بازی می‌کنم اما شرایط برای مدتی متفاوت به نظر می‌رسید.

اگر فرصتی برای بازگشت به آژاکس داشته باشم، واقعاً دوست دارم این کار را انجام دهم. البته شما هرگز نمی‌دانید که چه اتفاقی می‌‌افتد."

دی‌لیخت در آستانه بازی مقابل رئال مادرید مقابل اینتراخت فرانکفورت از ناحیه زانو مصدوم شد و توماس توخل در نشست خبری امروزش تایید کرد که وضعیت این بازیکن برای بازی فردا هنوز مشخص نیست.

دیگر خبرها

  • ستاره بایرن مونیخ دلتنگ خانه شده است!
  • آژاکس را که می‌بینم، حالم بد می‌شود
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ 2-1 آینتراخت فرانکفورت (بوندسلیگا آلمان 2023/24)
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ و فرانکفورت + فیلم
  • خوش‌بینی بایرن مونیخ از رسیدن جمال موسیالا به بازی مقابل رئال مادرید
  • گل دوم هری کین به آینتراخت فرانکفورت از روی نقطه پنالتی (بایرن مونیخ 2-1 آینتراخت فرانکفورت)
  • گل هری کین به آینتراخت فرانکفورت روی فرصت طلبی و پاس لایمر (بایرن مونیخ 1-0 آینتراخت فرانکفورت)
  • بایرن مونیخ - آینتراخت فرانکفورت؛ ترکیب رسمی
  • ساعت پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت‌ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش بازی بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳