Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@04:20:28 GMT

تمدید زمان بازدید در روز شلوغ نمایشگاه کتاب

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۵۳۸۵

تمدید زمان بازدید در روز شلوغ نمایشگاه کتاب

تهران- ایرنا- تمدید یک ساعته نمایشگاه کتاب در نهمین روز برگزاری، در حالی که نمایشگاه شلوغ‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند در حالی اعلام شد که تمهیدات لازم برای استقبال از حجم بازدید کننده و مخاطب در نظر گرفته نشده بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، امروز هم مانند روزهای گذشته وقتی وارد نمایشگاه شدیم، ازدحام جمعیت در پله‌های منتهی به حیاط یاس و ورودی غربی شبستان نظر را جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیکتر که رفتیم از بالا سیل عظیم جمعیت در ساعات اولیه بازگشایی نهمین روز نمایشگاه کتاب از این مسیر به سمت داخل نمایشگاه سرازیر شده بود حرکت به کندی و شاید بتوان گفت حلزونی انجام می گرفت.
گرمای طاقت فرسای تابش مستقیم خورشید، مردم ایستاده در این مسیر را کلافه و موجی از نارضایتی در چهره های آنان به وجود آورده بود؛ هر چند برخی از آنها علاوه بر چهره با کلماتی که گفتنی نیست، واکنش اعتراضی خود را ابراز می داشتند.
اعتراض به مسئولان محل برگزاری نمایشگاه بود که با این وسعت چرا فکری به حال جمعیت بازدیدکننده نشده است و این سوال که اصلا مصلا جای مناسبی برای برگزاری این رویداد بزرگ بین المللی است؟
برخی که برای اولین بار به نمایشگاه آمده بودند با دیدن این صحنه در تلاش بودند که از صفوف به هم فشرده و سرازیر به پایین جدا شوند. ظاهرا از حضور در نمایشگاه پشیمان شده بودند اما نه راه پیش داشتند؛ نه راه پس؛ جمعیت به طور وحشتناکی، به هم گره خورده بود. عد‌ه‌ای در حال ترک نمایشگاه و خروج از آن بودند اما جمعیتی شاید چند صد برابربیشتر در حال ورورد به نمایشگاه بودند که همگی در یک نقطه و در پیچ منتهی به نیم طبقه اول شبستان به هم گره خورده بودند.
دلیل ازدحام جمعیت مشخص نبود اما کمی که جلوتر که می رسیدی معلوم می‎شد که بوته ها و شاخه های عظیم یاس، به علت سنگینی به پایین و قسمت پله ها آویزان شده و دو سوم این مسیر را محصور کرده اند. مسلما این حجم شاخه یاس محصول رشد یک شبه نبوده است و به ذهن هر بیننده رهگذری می‌رسید که این ازدحام محصول بی توجهی مسئولان مصلا و دست اندر کاران این مجموعه است. چرا ورودی به این وسعت باید این گونه محصور شده و مورد بی توجهی قرار گیرد در حالی که یکی از نقاط ورودی و شاهرگ اصلی ورود بازدید کنندگان و ورود به شبستان و محل اصلی برگزاری نمایشگاه کتاب است.
ازدحام و فشار حجم جمعیت رفته رفته افزوده شد و می رفت که حادثه ای را رقم بزند که به کمک بسیاری از خود مردم این بار نیز حادثه به خیر گذشت.
با گذشت ساعت‌ها مسئولان بالاخره به این فکر افتادند که به جای برداشت مانع، مسیر را یک طرفه کنند و صورت مساله را پاک کنند.
خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که خود از جمله عابران و افراد محاصره شده در این سیل عظیم جمعیت بودند، تلاش کردند به نوعی ضمن کمک به عابران و خانواده ها برای سهولت در تردد، وظیفه و رسالت خطیر خبری خود را نیز انجام دهند و عکس هایی مستند از زمان ازدحام جمعیت تهیه کردند.
سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار خواندن توانستن است تا شنبه 14 اردیبهشت در مصلای امام خمینی ره پذیرای علاقه مندان و بازدید کنندگان از این رویداد بزرگ فرهنگی است.
شب گذشته نیز سیل عظیم جمعیت به هنگام تعطیلی نمایشگاه در ساعت 20 از ورودی پله های ایستگاه مترو شهید بهشتی به سمت سکوهای روان شده بود و هیچ نظارتی بر این تردد یکباره مردم در این لحظات اوج شلوغی و اتمام کار نمایشگاه وجود نداشت.
متاسفانه به رغم اعلام و وعده مسئولان قطار شهری مترو تهران مبنی بر اینکه فاصله حرکت قطارها در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب در خط یک، به یک دقیقه می رسد این وعده نه تنها محقق نشد و حتی در زمان پیک (ساعت 20:20) شب گذشته زمان انتظار به حدود 3 تا 4دقیقه هم رسید که این مساله موجی از اعتراض مردم را در پی داشت.
خبرنگار ایرنا که خود از مسافران و افراد حاضر برای استفاده از خط یک مترو به مقصد شهرری بود اعلام کرد: متاسفانه اصلا تفاوتی در ساعت حرکت قطارها به وجود نیامده و بعضا مشاهده می شود که دو قطار پشت سر هم به ایستگاه می رسند.
برخی مسافران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا حاضر در ایستگاه با اعتراض به عملکرد حرکت با فاصله قطار ها اعلام داشتند: که در خبرها خوانده بودیم که فاصله قطارها در زمان برپایی نمایشگاه به یک دقیقه می رسد اما چنین نشد و ایستگاه مملو از جمعیت منتظر بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا حاضر در ایستگاه مترو، اکثر مردم و بازدیدکنندگان از سیل جمعیت ورودی به ایستگاه شهید بهشتی در حال گرفتن عکس بودند تا به دیگران ارسال کنند.
به هر روی می‌توان امیدوار بود مسئولان مترو دستکم در دو روز باقیمانده برپایی این نمایشگاه و احتمال افزایش تعداد بازدیدکنندگان، تمهیداتی بیندیشند که تردد مردم و نیز رفت و آمد به نمایشگاه با صرف زمان کمتر و آسان‌تر میسر شود.
فراهنگ * 9211 * 1355* 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتاب 98 نمايشگاه جمعيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۵۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت

علیرضا قزوه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما درباره استقبال از برنامه «سرزمین شعر» گفت: سرزمین شعر برنامه موفقی بود که رئیس سازمان صداوسیما با ابراز رضایت از آن قدردانی کرد و در مراسم تجلیل از تولیدات ایام عید نوروز و ماه رمضان هم این برنامه جایزه دریافت کرد.

وی افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین بار اعلام کرده است؛ که از برنامه سرزمین شعر حمایت می‌کند تا ادامه پیدا کند، ضمن آنکه شاعران زیادی هم استقبال کرده اند، به طوریکه حدود هزار و ۵۰۰ نفر از در نامه‌ای تقاضای حضور در برنامه را کرده اند.

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما درباره تاثیر برنامه سرزمین شعر روی آثار جشنواره شعر فجر گفت: اشعار جشنواره شعر فجر در برنامه سرزمین شعر پخش شد و مدیران و مسئولان جشنواره نیز از پخش این برنامه ابراز رضایت کرده اند، چرا که مخاطبان آثار جشنواره از ده‌ها هزار نفر به آمار ۱۵ میلیون نفر رسیده است. امیدواریم نوزدهمین دوره جشنواره شعر فجر هم با برنامه سرزمین شعر ادامه پیدا کند.

«سرزمین شعر» مخاطبان جهانی داشت

قزوه با اشاره به اینکه برنامه سرزمین شعر در کشور‌های فارسی زبان هم به خوبی دیده شده است، گفت: این برنامه در کشور‌های افغانستان، تاجیکستان، هند و پاکستان به خوبی دیده شده است و حتی بینندگانی از اروپا هم داشته است.

وی به ساخت فصل‌های دیگر برنامه سرزمین شعر اشاره کرد و افزود: این برنامه امسال ادامه پیدا می‌کند و در قالب چند فصل دیگر ساخته خواهد شد.

غرفه فارسی زبانان در نمایشگاه کتاب

رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما درباره حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: با غرفه شاعران فارسی زبان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شویم و کتاب اشعار فارسی با حضور شاعرانی از کشور‌های ایران، افغانستان، تاجیکستان، هند، ازبکستان و پاکستان در این غرفه رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • زمان اعلام رسمی تمدید قرارداد تونی کروس مشخص شد
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • «سرزمین شعر» ۱۵ میلیون نفر بازدید کننده داشت
  • مهار تمساح عظیم الجثه با دست در خیابان شلوغ | ویدئو
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت