Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@21:13:03 GMT

جهرمی: چرا پروژه ۴۵ روزه باید در کرمان ۲ ساله اجرا شود؟

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۵۶۶۲

جهرمی: چرا پروژه ۴۵ روزه باید در کرمان ۲ ساله اجرا شود؟

"محمدجواد آذری‌جهرمی" عصر امروز ۱۲ اردیبهشت‌ماه در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی استان کرمان با تأیید اینکه لینک‌های شهری و جاده‌ای استان کرمان در برخی موارد مشکل دارد، گفت: ما که در تهران هستیم، اما با این مشکلات آشنا هستیم، اما گویا برخی در درون استان از این مشکلات آگاهی و خبری ندارند؟!
وی اتصال شبکه انتقال استان کرمان را وصله پینه‌ای دانست، ادامه داد: به نظر می‌رسد که شبکه انتقال استان کرمان از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و اگر یک شبکه شهر دچار مشکل و قطعی گردد، همه دستگاه‌ها دچار مشکل خواهند شد که برازنده این استان و جمهوری اسلامی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: شبکه فیبر نوری استان کرمان باید اصلاح شود. بایستی هر شهر به صورت مستقل حداقل به دو فیبر نوری مجهز باشد. وی با بیان این مطلب که اجرای ۳۷۰ کیلومتر فیبر نوری برای کرمان ابلاغ شده است، عنوان کرد: اتصال بین استان‌ها وظیفه زیرساخت‌هاست و داخل استان و شهر‌ها برعهده مخابرات است، اجرای فیبر نوری وظیفه بخش خصوصی نیست و نباید تکلیف خود را بر دوش بخش خصوصی بیندازید؛ اگر پول ندارید دلیلی نمی‌شود وظیفه خودتان را بر دوش دیگری بیندازید.
آذری‌جهرمی با انتقاد شدید از اینکه در استان کرمان اجرای یک پروژه ۲۸ کیلومتری فیبرنوری (مسیر کرمان به ماهان) ۲ سال به طول می‌انجامد اظهار کرد: واقعاً نمی‌فهمم که اجرای پروژه‌ای که بر عهده دولت است را باید بخش خصوصی انجام دهد؟ این وظیفه حاکمیت است. اگر بخش خصوصی فردا گفت که فیبرم را جمع می‌کنم چه کار خواهید کرد؟ پروژه‌ای که می‌توان در ۴۵ روز اجرا کرد چرا باید ۲ ساله، اجرایی شود؟
وی با تاکید بر آنکه در شهریورماه باید شبکه انتقال استان کرمان از طریق سینا (گروه گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات سینا، به‌عنوان هلدینگ تخصصی فاو) بالا آید، اظهار کرد: انتقال استان کرمان مشکل دارد و شاخص‌های کیفی در کرمان پایین هستند، لذا باید مشکل انتقال در استان کرمان حل شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از ارائه آمار متناقض در این جلسه از سوی مدیران استانی بیان کرد: باید گزارش دقیقی به بنده داده شود که اگر تا شهریور ماه همه این پروژه‌ها اعمال شود به کجا خواهید رسید؟ باید نیاز‌های همراه اول و ایرانسل را تأمین کنید و نیاز دسترسی را به بنده اطلاع دهید.
آذری جهرمی با بیان اینکه باید ظرف دو هفته شهرداری کرمان همکاری لازم جهت نصب سایت‌های اپراتور تلفن‌ها همراه را فراهم کند اظهار کرد: اگر شهرداری در این بازه زمانی همکاری لازم را انجام نداد؛ وظیفه دارید همه سایت‌هایی که مقرر است در کرمان نصب شود، را جمع‌آوری کنید. ۲۰ سایت ۴G در کرمان آورده‌ایم متأسفانه هنوز در انبار‌ها بوده این درحالیست که سایر استان‌ها به دنبال چنین امکاناتی هستند و باید این ۲۰ سایت تا پایان شهریورماه اجرا شوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آذری جهرمی وزیر ارتباطات شبکه فیبر نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خلجی چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان، با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها اجرا شد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعاً کام مردم را شیرین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته با وجود نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی مؤثر در این حوزه انجام نشده بود، افزود: با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

خلجی ادامه داد: در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه افزایش بودجه شهرداری‌ها در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها است، گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

خلجی افزود: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است که مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان در ادامه با اشاره به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرهای استان، گفت: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

خلجی با اشاره عملکرد شورای شهر زنجان، افزود: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

کد خبر 6094383

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ۳۰۰طرح ارتباطی طی دو سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است