Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@00:22:14 GMT

نمایشگاه بین‌المللی نفت گامی برای رونق تولید

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۵۶۸۸

نمایشگاه بین‌المللی نفت گامی برای رونق تولید

‍‍‍‍‍‍

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: زمانی صنعت نفت و گاز ایران توان تولید کوچکترین تجهیزات نفتی را نداشت اما امروزه شرکت های خارجی دارای نفت یا تکنولوژی نفتی نمی توانند صنایع تولید ایران را نادیده بگیرند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   حسن منتظرتربتی در دومین روز بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفتگو 18:30 از دو ویژگی این نمایشگاه گفت و افزود:این نمایشگاه در شرایطی برگزار می شود که شعار سال 98 رونق تولید و بحث تحریم های نفتی ایران بیش از پیش مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به نقش نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در جذب سرمایه و متقاضیان تولیدات نفتی ایران دانست و افزود: این نمایشگاه محل دیدار و عقد قرارداد های نفت، گاز و پتروشیمی و تجهیزات وابسته است.  منتظرتربتی با بیان اینکه شرکت های خارجی تمایل ندارند بازار نفتی ایران را از دست بدهند گفت: صاحبان تاسیسات داخلی و خارجی برای جبران کمبودهای تجهیزات خود در نمایشگاه تهران شرکت کرده اند.  منتظرتربتی از رشد روز افزون صنعت گاز کشور گفت و افزود: نخستین کشوری هستیم که امروزه به بیشتر نقاط کشور در روستا ها و شهرها گاز رسانی ;vده است.وی گفت: روزانه حدود 10 روستا و سالانه 3 هزار روستا به شبکه گاز رسانی کشور متصل می شوند. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه همه تجهیزات صنعت گاز در داخل کشور تامین می شود گفت: با تقویت توان تکنولوژی صنعت گاز امروز همه نوع تجهیزات از جمله لوله های گاز و نفت و توربین ها، همه در داخل کشور طراحی تولید می شود. وی از نقش صنعت گاز در رشد اقتصادی و رونق تولید کشور گفت و افزود: در این دوره از نمایشگاه به شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها توجه ویژه ای شده است.او یکی از اهداف برپایی این نمایشگاه را شناسایی شرکت های داخلی دانش بنیان اعلام کرد که در صنعت نفت و گاز فعالیت می کنند.
 وی صدور خدمات فنی به کشورهای همجوار را از اهداف آتی صنعت نفت و گاز اعلام کرد و گفت: در بین کشورهای منطقه که دارای نفت و گاز هستند می توان هر چه بیشتر از این ظرفیت برای رونق تولید تجهیزات صنعت نفت استفاده کرد. وی به توجه بیشتر به شرکت های دانش بنیان داخلی اشاره کرد و گفت: حدود 90 درصد تجهیزات نفتی کشور را صنعتگران و شرکت های داخلی تولید می کنند.مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به دست یافتن به تکنولوژی بودار کردن گاز اشاره کرد و گفت: گاز در خطوط لوله بدون بو است و برای استفاده از آن و تشخیص نشت آن باید به وسیله ماده ای به نام مرکاپتان بودار شوند. اضافه شدن مرکاپتان به گاز توسط اودورایزر صورت می گیرد.
  منتظرتربتی افزود: پس از 50 سال صنعت نفت در کشور موفق شدیم گاز را بودار تولید کنیم تا در زمان نشت گاز مشخص شود.او روسیه، فرانسه و آمریکا را تنها کشورهایی اعلام کرد که به تولید این مواد بودار کننده مجهز بودند و کشور ما چهارمین کشور صاحب این تکنولوژی است.  وی به نقش این صنعت در جلوگیری از مرگ خاموش در زمستان و مصارف خانگی گفت و افزود: این فناوری بودار کردن گاز در محیط های بسته مصرف گاز کاربرد زیادی دارند. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به تحریم های نفتی گفت: ایران بعنوان بزرگترین تولید کننده گاز در منطقه نقش بسزایی در اقتصاد کشورهای مختلف دارد و بزودی شرکت های داخلی می توانند طرح های نفت و گاز در خارج از کشور را به اجرا در آورند.
او افزود: ایران بهترین بازار برای ارائه تجهیزات نفت و گاز است و کشورهای مختلف به طروق مختلف خواهان این تجهیزات هستند.
  دبیر اجرایی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران در ارتباط تلفنی از حضور چشم گیر شرکت های خارجی گفت و افزود: این دوره از نمایشگاه از تمام ظرفیت سالن های مختلف نمایشگاه استفاده کرده است.  محمد ناصری از جانمایی و گروه بندی قطعه سازان و شرکت های بالادستی در سالن های تخصصی گفت و افزود: حدود 2500 شرکت و در مجموع در یک هزار و 167 غرفه آخرین دستاورد‌های خود را به نمایش گذاشته اند.
ناصری از حضور 21 کشور جهان در نمایشگاه گفت و افزود: در این دوره کشورهای انگلستان، آلمان، چین و برخی کشورهای صاحب نفت و تجهیزات و تکنولوژی به نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی آمده اند. وی از مزیت های و برتری های این دوره از نمایشگاه گفت و افزود: صنایع نفتی بعنوان مکمل صنعت و استخراج نفت، قابل اهمیت است. در این دوره شرکت های توانمندتری حضور یافته اند.محمد ناصری از حضور شرکت های سازنده دانش بنیان نام برد وگفت: هدف بر این است که شرکت های سازنده داخلی رونق بیشتری یابند.
دبیر اجرایی نمایشگاه افزود: اگر شرکت های با یکدیگر توافق کرده باشند مکان و زمان عقد قرارداد را در نمایشگاه اعلام می کنند.محمد ناصری در دومینروز برپایی این نمایشگاه گفت: بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تا شنبه 14 اردیبهشت از ساعت 10 تا 18 ادامه خواهد داشت.  دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نفت نمایشگاه دانش بنیان گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ما همزمان و حتی شاید ساعتی پیش از باز شدن در سالن‌های هفده‌گانه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به عنوان بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین رویداد تجاری برای معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان به بازارهای جهانی، خیل عظیم بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی در محوطه نمایشگاه و ورودی‌ها خودنمایی می‌کند؛ بازدیدکنندگانی که طبعاً به واسطه ترکیب چهره و رنگ پوست، لباس‌های ملی و محلی و یا کت و شلوارهای رسمی به آسانی امکان تشخیص «خارجی بودن» یا «هموطن بودن» را به بیننده می‌دهند.

تحریم، حریف توان و اراده ایرانی نیست
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ برقرار است، خوشبختانه با استقبال چشمگیر استان‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی همراه بوده به طوری که فعالان حوزه‌های صنعت ساختمان و خدمات فنی، مهندسی و پتروشیمی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش و صنایع ‌دستی و گردشگری، صنعت دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی در آن حضور به هم رسانده‌اند تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی و صادراتی خود عرصه تجارت خارجی کشور و بازارهای هدف برای محصولات وطنی را چابک‌تر، هموارتر و شفاف‌تر کنند.
در این گردهمایی بزرگ اقتصادی و تجاری  ۲هزار و ۵۰۰ تاجر از ۱۰۰ کشور و ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی حضور دارند.از سویی با توجه به حضور پررنگ استان‌ها به نظر می‌رسد رویداد بزرگ برای صاحبان صنعت و تولید در اقصی نقاط کشور به قدری انگیزه‌بخش بوده که غرفه‌هایی برای خود تدارک دیده‌اند تا از نزدیک هر آنچه در چنته دارند را برای معرفی به جامعه هدف ارائه کنند و به خوبی اثبات کنند میله‌های سخت و بلند تحریم هیچ گاه محکم‌تر و برافراشته‌تر از پرچم اراده صنعتگران و صادرکنندگان ایرانی و قوی‌تر از اراده دیپلماسی اقتصادی کشورمان برای توسعه ظرفیت‌ها و روابط اقتصادی با کشورهای همسایه، منطقه و بازارهای جهانی نیست.

حضور پرتعداد میهمانان خارجی در محوطه بیرونی سالن‌ها و همچنین غرفه‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خوبی مؤید این واقعیت است که فرصت پنج‌روزه برگزاری این گردهمایی، علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی اقتصادی و تجاری کشور، امکان دستیابی بیش از پیش به ذائقه طرف‌های تجاری، آشنا شدن شرکت‌های ایرانی با توان و ظرفیت اقتصادی و تجاری میهمانانشان و بازاریابی به صورت رودررو و بی‌واسطه فراهم آمده است.

هدف گذاری یک میلیارد دلاری
بر اساس اظهارات مجریان نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حدود ۶۰درصد از تاجران حاضر در نمایشگاه سال گذشته برای نخستین بار به ایران سفر کرده بودند و پس از بازدید از نمایشگاه پنجم و آشنایی با توان و ظرفیت‌های تجاری شرکت‌های ایرانی، امسال حضور پررنگ‌تر و پرتعدادتری در نمایشگاه داشته‌اند.

ارقام منتشر شده از دستاوردهای نمایشگاه سال گذشته ایران اکسپو نشان می‌دهد در نتیجه قراردادهای منعقد شده میان طرف‌های ایرانی و خارجی بیش از یک میلیارد دلار صادرات محقق شده و بر این اساس انتظار می‌رود امسال رقم صادرات حاصل از این گردهمایی فراتر از رقم یک میلیارد دلار باشد.

نمایشگاه ششم ایران اکسپو ۲۰۲۴ در شرایطی بستری هموار برای متنوع‌تر شدن کالاها و گروه‌های کالایی صادراتی و افزایش آمار مقاصد و بازارهای صادراتی ایران فراهم آورده که همزمان با این رویداد شاخص تجاری، برنامه‌هایی برای بازدید از کارخانه‌های بزرگ، شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها هم پیش‌بینی شده و قرار است در این فرصت پنج‌روزه ۳هزار و ۵۰۰جلسه بی‌توبی (Business-to-Business) نیز برای فروش محصولات و خدمات بین شرکت‌ها برگزار شود.

فرزانه غلامی

دیگر خبرها

  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴