Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - قاضی «اسدالله مسعودی مقام» رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد: حکم پرونده گروه هدایتی تا ١٠ روز آینده صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از قوه قضائیه، قاضی مسعودی مقام در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس از قتل حاجیان که در دوره‌ای وکیل هدایتی بوده است شائبه‌ای مبنی بر اینکه این فرد جعبه سیاه بانک سرمایه است مطرح شد، گفت: پرونده بانک سرمایه نزدیک به 400 متهم دارد که چند بخش آن با کیفرخواست به دادگاه آمده است در هفته‌های آتی رسیدگی به پرونده بقیه اعضای هیئت مدیره و برخی از متهمین را آغاز خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در رابطه با اینکه آیا مرحوم حاجیان جعبه سیاه پرونده است قطعا نمی‌تواند باشد به جهت اینکه پرونده آقای هدایتی به صورت کامل به دادگاه آمده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نقطه تاریکی در پرونده وجود ندارد که بگوییم برخی از اسناد آن پنهان است.
رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی تاکید کرد: نمی‌توانیم بگوییم قتل آقای حاجیان مسیر تحقیقات را با نواقص مواجه می‌کند؛ چرا که مدارک و مستندات کافی برای پرداخت ودریافت تسهیلات وجود دارد و در خصوص سایر پرونده‌ها نیز به همین ترتیب است. وی شاید در سابق وکیل آقای هدایتی بوده باشد و در رابطه با پرونده‌های دیگر اطلاعات داشته باشد، اما در این پرونده اصلا حضور نداشته و جزو وکلای پرونده ما نیست.
وی اضافه کرد: ما تمامی دلایل و مستندات لازم را جمع آوری کرده ایم و نیازی نیست که مرحوم حاجیان یا امثال وی بخواهند به ما کمک کنند یا اطلاعاتی داشته باشند که برای ما مفید فایده باشد تمام مستندات در پرونده موجود است و چند استعلام است که اگر پاسخ داده شود تا 10 روز آینده رای صادر می‌شود.
مسعودی مقام در ارتباط با عدم حضور یقینی یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه در دادگاه گفت: متهم متواری است برای وی قرار وثیقه صادر کردند، آ‌زاد شد، ما احضارش کردیم،اما در جلسات حاضر نشد. از آنجایی که وکیل قبلی جزو وکلای ماده 48 نبود برای ایشان وکیل انتخاب کردیم.
رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی اضافه کرد: چنانچه متهم در جلسه دادگاه حاضر نشود تقریبا یکی از مراحل دادرسی را که می‌تواند به نفعش باشد از بین می‌برد و این موضوع به ضرر متهم است.
وی گفت: این که بگوییم، چون یقینی در دادگاه حاضر نشده است نمی‌توانیم رأی بدهیم درست نیست ما در رابطه با آقای هدایتی، یقینی و سایر متهمان ادله لازم را جمع آوری کرده ایم و تقریبا می‌توانیم بگوییم تا 10 روز آینده رأی صادر می‌شود ما به اینکه چه مراوادتی بین اشخاص است، کاری نداریم.
مسعودی مقام با تاکید بر اینکه عدم حضور متهم یقینی به ضرر خودش بوده است گفت: شاید در صورت حضور در دادگاه، انجام دفاعیات می‌توانست در حق خودش و دیگران موثر واقع شود، اما آنچه که در پرونده موجود است این است که ایشان معاونت و تحصیل وقوع جرم از بابت تاسیس شرکت‌ها و در اختیار قرار دادن شرکت‌ها کرده است.
رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی اضافه کرد: از آنجایی که کار متهم یقینی تاسیس شرکت‌ها بوده است شاید در پرونده‌های دیگر نیز قابلیت تعقیب را در رابطه با اخذ تسهیلات از سیستم‌های بانکی کشور داشته باشد که ما این موضوع را به دادسرا حتما اعلام خواهیم کرد که در این حوزه تعقیب را انجام دهند.
وی تصریح کرد: بستری شدن وی در بیمارستان یک روز و قبل از جلسات دادرسی ما بوده است و همزمان با اولین جلسه متواری شده است، متواری شدن وی به معنای این نیست که دسترسی به متهم مقدورنباشد چرا که اقدامات تعقیبی از سوی ضابطین دادگستری انجام می‌شود و قطعا متهم دستگیر خواهد شد و نمی‌تواند از چنگال عدالت خارج شود.
مسعودی مقام افزود: اینگونه نیست که گفته شود اساسا عدم حضور متهم یقینی در صدور رأی موثر است، ما ادله و پرونده را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم، هر گاه نواقصی وجود داشته باشد آن را برطرف می‌کنیم که برطرف نیز شده است و تا ده روز آینده رأی صادر خواهد شد.
شبس**9363**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قوه قضائيه هدايتي مفاسد اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ‌نیا در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد. در این جلسه در ابتدا وکیل متهمان «ح. ی»، «ا. ح. م» و «م. ا. ا» به دفاع از متهم «ح. ی» و «م. ا. ا» پرداخت و طبق روال جلسات گذشته طی اظهارات تکراری تمامی اقاریر متهمان را غیرقابل قبول دانست؛ وکیل متهمان حتی کشف و ضبط مواد مخدر پیدا شده در منزل و ماشین متهمان را هم غیرقانونی دانست.

 در ادامه جلسه کلیپی از اعترافات متهمان در مواجه رو در رو پخش شد که در ابتدای پخش کلیپ فرزند بزرگ‌تر معاون سابق قوه قضائیه با عصبانیت دادگاه را ترک کرد. در این کلیپ علی‌رغم اینکه متهمان مدعی شده بودند که اقاریرشان تحت فشار بوده، در فضایی آرام باهمدیگر مواجه شده و بخشی از اقاریر طرف مقابل را بدون هیچ‌گونه فشاری تائید یا رد می‌کردند. کلیپ منتشر شده به این شرح است:۱- اعترافات «ح. ی»: پول‌هایی که به م ز واریز می‌شد از منشا رستمی صفا بوده که رابط بین ما و صفا هم م ح بوده که از نزدیکان و دوستان خانواده م است.

 ما پول‌ها را برای حفظ ارز‌شان به دلار و ارز تبدیل می‌کردیم. تمام تمصمیمات مجموعه بین ما سه نفر بوده و هیچ کس حق این را نداشته که تنهایی کاری کند ما سه نفر یعنی من و دو برادر ا. ح. م بخاطر اینکه «م. ص. م» برادرش هست می‌گوید او هیچ کاره بوده وگرنه از اول ما سه تا در همه کارا باهم بودیمما تصمیمات کلان‌مان را بابزرگترمون می‌گرفتیم.

۲- اعترافات «م. ز»: خدا شاهده م ص م خودش به من زنگ زد و گفت این پولا همه برای ماهست و بعد گفت چرا واریز نمیکنی من منتظرم عجله دارم منم گفتم چشم الان واریز میکنم۳- پخش فیلم دست نویس‌های ح‌ی که در آن ریز تمام خرج کرد‌های مجموعه را نوشته بود مانند خرج موتور و ماشین بنز و بی ام و و لکسوس، خرج جام جهانی، تنخواه‌ها، سهم هریک از افراد، پول‌های واریزی به م حخرج منزل فرشته و... که تماما به دلار و ارز و ریال با جزئیات درج شده بود.۴- پخش بخشی از پیامک‌هایی که ح‌ی به م ز که درآن دستور واریز وجه به حساب افراد مختلف را داده است.

 غیر از کلیپ در جلسه گذشته ح‌ی اعتراف کرد که خودرو پورشه و بنز در اختیار برادران است و خودرو ولوو در اختیار خودش بوده است. همچنین خودورو و مازراتی هم در عوض طلب‌شان معادل ۴دانگ بوده است که برای مجموعه است. در ادامه جلسه نماینده دادستان بخشی از دلایل خود مبنی بر اثبات اتهامات متهمان را ذکر کرده و گفت: دریافت حق الزحمه به صورت سکه، نیم‌سکه، ربع‌سکه، دلار و ارز در اماکن عمومی مانند میدان آرژانتین و در ساعات پایانی شب و یا پاره کردن قرارداد بعد از اتمام کار خود حاکی از مسیر خلاف و اقدام غیرقانونی متهمان است. وی همچنین به مواد مخدر مکشوفه از دو متهم «ا. ح. م» و «ح. ی» اشاره کرده و گفت: با توجه به اینکه مواد گل از منزل زعفرانیه متهم «ا. ح. م» کشف شده، صرفا ادعای «ح. ی» مبنی بر اینکه این مواد متعلق او بوده است، نمی‌تواند از اتهام نگهداری مواد برای فرزند اول معاون سابق قوه قضائیه بکاهد.

منبع: فارس

tags # قوه قضاییه سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • آخرین وضیعت پرونده توماج صالحی
  • آخرین خبر از وضیعت پرونده توماج و حکم داداگاهش
  • آخرین جزئیات از وضیعت پرونده توماج صالحی
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • ماجرای خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟!
  • جلسه جدید دادگاه پسران معاون مستعفی قوه قضائیه / مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • سومین جلسه دادگاه پسران معاون سابق قوه قضائیه برگزار شد/ خودروهای مازراتی ، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟
  • موضوع خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟
  • سومین جلسه دادگاه پسران معاون سابق قوه‌قضائیه برگزار شد/ خودروهای مازراتی، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟