Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@03:36:21 GMT

شایعات این بار دامان بنزین را گرفت/در صف ماندگان چه گفتند؟

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۶۰۷۷

روز گذشته در پی انتشار شایعه افزایش قیمت بنزین و اعلام زمان سهمیه بندی آن، صف‌های طولانی در پمپ بنزین‌های سطح شهر قزوین تشکیل شد و مردم زیادی برای پر کردن باک اتومبیل‌شان به پمپ بنزین‌ها رفتند. آفتاب‌‌نیوز : منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین شایعه گران شدن بنزین را تکذیب می‌کند و می‌گوید: انتشار خبرهای ضدونقیض درباره سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین موجب نگرانی مردم و تشکیل صفوف طولانی مقابل پمپ‌بنزین‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر اینکه مردم نباید به شایعات توجه کنند می‌گوید: مردم به شایعه‌سازی و اخبار پراکنده به‌ویژه در فضای مجازی در این زمینه توجه نکنند چون هنوز مجلس و دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین یا سهمیه‌بندی آن اتخاذ نکرده‌اند.
با اینکه شایعه گرانی و زمان سهمیه بندی بنزین توسط مسئولین تکذیب شد، اما پخش شدن اخبار اولیه زمان سهمیه بندی در فضای مجازی موجب نگرانی مردم شد و باعث شد ساعات زیادی برای خرید حتی یک باک بنزین با نرخ فعلی کیلومترها در صف پمپ‌بنزین‌ها بمانند.
احمد که از صف کلافه شده و باک خودرویش خالی است، می‌گوید: چراغ بنزینم روشن است و باید تا تهران بروم اما نیم ساعتی هست که در صف بنزین مانده‌ام و نمی‌دانم چرا مردم با شنیدن هر شایعه‌ای به پمپ بنزین‌ها می‌آیند، بنزین بالاخره گران می‌شود و کاری از دست ما برنمی‌آید.
کیومرث که در ماشین شاسی‌بلندش در حال بازی با تلفن همراهش است، می‌گوید: عازم سفر هستم و می‌خواهم باک بنزین را برای سفر پر کنم، گرانی بنزین خیلی در شرایط من تأثیر نمی‌گذارد، این هجمه را نمی‌دانم برای چیست درحالی‌که گرانی بنزین توسط دولت تکذیب شده است مردم همچنان در صف هستند.
وی ادامه می‌دهد: برنامه سفرم بعدازظهر بود اما به دلیل صف‌های طولانی بنزین شب آمدم بنزین بزنم که خلوت باشد، بااینکه ساعت ۱۲ و نیم شب است هنوز مردم در صف هستند که این برایم قابل‌درک نیست.
محدثه که به همراه فرزند کوچکش با خودروی پراید در صف است، می‌گوید: باک بنزینم خالی است و چراغش روشن‌شده است، تا اینجا با گاز آمدم و به خاطر شایعه گرانی بنزین در صف نیامدم؛ اما معتقدم اگرچه می‌گویند شایعه است اما تا آخر هفته مطمئناً بنزین گران می‌شود.
مرد میانسالی که از صف‌های طولانی آزرده‌خاطر است، می‌گوید: من راننده سرویس مدرسه هستم و صبح باید بچه‌ها را مدرسه ببرم، باک بنزینم خالی است و با گرانی بنزین و به شایعات کاری ندارم و فرصت ماندن در این صف‌های طولانی را هم ندارم.
از حجم صف‌ها کاسته شده است
در ادامه برای اطلاع از وضعیت جایگاه‌های سوخت با رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت قزوین تماس گرفتیم؛ رضا یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا می‌گوید: از ظهر روز گذشته خبری در فضای مجازی مبنی بر افزایش قیمت بنزین و دونرخی شدن آن منتشر شد که همین امر هجوم مردم به جایگاه‌های عرضه سوخت را در پی داشت.
وی اظهار می‌کند: جایگاه‌های استان قزوین تا پاسی از شب گذشته شاهد صف‌های طولانی بود البته در حال حاضر روال در جایگاه‌های عرضه سوخت عادی است و از صف‌ها کاسته شده است.
یعقوبی عنوان می‌کند: روز گذشته انبار شرکت نفت تا پاسی از شب تأمین سوخت در جایگاه‌ها را انجام می‌داد و بر اساس افزایش تقاضا حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد نسبت به روزهای قبل افزایش مصرف سوخت داشتیم.
وی می‌گوید: ۸۸ جایگاه عرضه سوخت بنزین و گازوئیل در سطح استان وجود دارد که همه آن‌ها فعال هستند و خدمات لازم به مردم ارائه می‌دهند.
رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت قزوین تأکید می‌کند: از مردم تقاضا داریم به شایعات توجه نداشته باشند چراکه اگر طرحی اجرا شود توسط نهادهای مربوطه زمینه آن فراهم خواهد شد؛ مردم نیز اخبار را از رسانه ملی و رسانه‌های معتبر دریافت کنند.
 اگرچه اغلب مردمی که در صف بنزین حضور دارند دلیل در صف ماندن را رفتن به مسافرت اعلام کردند اما عقربه باک بنزین بیشتر آن‌ها پر بود و فقط آمده بودند که به‌اندازه حجم خالی باک بنزینشان صرفه‌جویی کنند.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد

امام جمعه سنندج گفت: خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از "تبعیض، باندوباندبازی و فامیل‌بازی" باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا فائق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با تبریک روز و هفته معلم به همه معلمان و دانش‌آموزان اظهار داشت: خداوند آنقدر برای علم و جایگاه معلم اهمیت قائل شده که زبان از بیان آن قاصر است.

وی به جایگاه و منزلت معلم در قرآن و از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: تعلیم و تربیت، در تعلیمات اسلام جایگاه ویژه‌‏ای دارد و جایگاه روشن و قاطعی درباره آن در آیات و روایات اسلامی دیده می‏‌شود، معلمان همانند والدینمان، حق پدری و مادری بر گردن ما دارند.

کمک‌های سپاه به نیازمندان تداوم داشته باشد

امام جمعه سنندج با تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: سپاه با اجرای رزمایش‌های مومنانه و اهدای جهیزیه به خانواده‌ها و زوجین نیازمند کمک‌های خوبی به این اقشار کرده که جای قدردانی دارد و امیدواریم تداوم داشته باشد.

وی "خدمت به جامعه بشریت، توسعه، عمران، آبادانی، احساس مسئولیت، صداقت، امانتداری و داشتن دغدغه مردم" را اولویت دین اسلام و اهداف پیامبران خواند و افزود: باید یک مسئول دغدغه همه اقشار مختلف مردم را داشته باشد.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه مسئولان ملجاء و پناه مردم باشند، عنوان کرد: خدمت به جامعه باید به دور از تبعیض، فامیل‌بازی و باندوباندبازی و همراه با اجرای عدالت که از دستورات دین اسلام است، باشد.

وی اظهار کرد: در استانی زندگی می‌کنیم که از همه لحاظ و ظرفیت‌ها غنی و مسئولان باید این سرمایه‌ها را در جهت خدمت و رفع مشکلات مردم و استان به‌کار بگیرند کما اینکه این دغدغه را نیز دارند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان در پایان عظمت و جایگاه دین اسلام را نیز یادآور شد و تاکید کرد: بانوان همواره حجاب و عفاف خود را رعایت کنند چراکه خداوند نیز این راه دفاع کرده و مسئولان کشورمان نیز دلسوز مردم هستند نه بیگانگانی که دنبال اهداف شوم و به انحراف کشاندن و تغییر باورای جوانانمان هستند.

تحلیلی از پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی

وی خاطرنشان کرد: ماه‌هاست که رژیم صهیونیستی در غزه جنایت می‌کند و انسان‌های بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشاند، هیچ کشوری دفاع نکرد جز ایران که با موشک‌های نقطه‌زن و پهباد از مردم فلسطین دفاع و پاسخی به تحرکات آنان داد که این نمونه دفاع الهی است که از نسبت به مسلمانان انجام شد.

ماموستا رستمی ابراز داشت: امیدوارم خداوند امنیت و آسایش کنونی را حفظ و همه ما مسلمانان را از آتش تفرقه و اختلاف دور کند.

انتهای پیام/481/.

دیگر خبرها

  • معمای بنزین در ایران
  • خشم پوچتینو: شایعه اخراجم احمقانه است!
  • صداقت و تعامل با مردم مد نظر مسؤولان باشد
  • خدمت به مردم بالاترین جایگاه را در دین اسلام دارد
  • خدمت مسئولان به مردم باید به‌دور از تبعیض باشد
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین