Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@17:09:05 GMT

زنگنه: اوپک ایران را تهدید کند، بی‌پاسخ نمی‌گذاریم

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۶۶۷۴

وزیر نفت گفت: ایران در اوپک به دلیل منافعش عضو است و اگر اعضایی از اوپک بخواهند ایران را تهدید و گرفتار خطر کنند ایران هم آن را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

به گزارش وزارت نفت، بیژن زنگنه شامگاه پنجشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) پس از دیدار با محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تهران درباره محور این دیدار گفت: مذاکراتی درباره بازار نفت، مشکلات و شکنندگی بازار داشته‌ایم که بیشتر تبادل نظر بود تا تصمیم‌گیری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، صحبت درباره نشست آینده اوپک را محور دیگر این مذاکره عنوان کرد و افزود: به آقای بارکیندو گفتم که اوپک به دلیل یک جانبه‌گرایی از سوی برخی اعضا در خطر است و احتمال فروپاشی این سازمان وجود دارد.

دبیرکل اوپک شامگاه چهارشنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) وارد تهران شد و امروز با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از برخی غرفه‌های این رویداد بین‌المللی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیرکل اوپک امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی نفت، پالایش و پتروشیمی نیز گفته بود: امکان حذف ایران از بازار نفت غیرممکن است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اقتصاد زنگنه اوپک نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است

شهردار اصفهان گفت: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شد تا سیستم حل مسائل کامل شود، بنابراین باید مدل مالی آن مشخص شود و تمام سازمان‌ها برای رفع مشکلات تلاش کنند؛ نباید فرایند انجام کار به‌گونه‌ای باشد که بازار به‌عنوان هویت و فرهنگ ما در معرض تهدید باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز_ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در نخستین جلسه هم‌اندیشی با هیئت امنای بازار اصفهان اظهار کرد: سال‌های زیادی است که با بعضی مشکلات مواجه هستیم، انتظار از برگزاری این جلسات آن است که خروجی و رضایت عمومی مردم گزارش شود.

وی افزود: هیئت امنای بازار اصفهان تشکیل شد تا سیستم حل مسائل کامل شود، بنابراین باید مدل مالی آن مشخص شود و تمام سازمان‌ها برای رفع این مشکلات تلاش کنند؛ نباید فرایند انجام کار به‌گونه‌ای باشد که بازار به‌عنوان هویت و فرهنگ ما در معرض تهدید باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به تأسیس هایپرها و بازارهای جدید در شهر تاکید کرد: با وجود این شرایط، بازار هنوز حرف اول را می‌زند و گردشگران زیادی برای دیدن بازار اصفهان به این شهر می‌آیند، زیرا موزه فرهنگ و تاریخ ما برای همه دنیا جذاب است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما است به مدلی برسیم تا بازار زنده بماند و برای رسیدن به این مهم لازم است از مرحله تشریفات گذر کنیم، گفت: بازاریان نیت خیر دارند و درگیر روال اداری، نامه‌نگاری و تشریفات نیستند و لازم است دستگاه‌های اجرایی نیز به دور از تشریفات برای رفع مشکلات بازار تلاش کنند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: بازار اصفهان مدت زمان زیادی مستقل بوده و بهتر است هیئت امنای بازار نیز به‌صورت مستقل عمل و منابع خود را تأمین کند، همچنین شهرداری اصفهان مکانی را برای تشکیل محل ویژه منتخبان بازار در نظر خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بعضی مشکلات بازار اصفهان طی چند ماه اخیر با توجه به برگزاری انتخابات رفع شده است، گفت: امیدواریم به دست هیئت امنا و انجام وظیفه دستگاه‌ها یک گره از مشکلات شهر باز شود و بازار ما دوباره پر رونق و جذاب‌تر از قبل شود.

کد خبر 748613

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین تهدید به تعلیق را نپذیرفتند
  • دانشجویان حامی فلسطین با تهدید به تعلیق عقب‌نشینی نکردند
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است