Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@21:35:59 GMT

طرح روستای سالم در 42 روستای کرمانشاه در حال انجام است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۷۳۱۰

طرح روستای سالم در 42 روستای کرمانشاه در حال انجام است

علیرضا گودرزی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، هدف از اجرای این طرح را ارتقا سطح سلامت و بهداشت در روستاها و محرومیت زدایی و اشتغالزایی با استفاده از ظرفیت های بومی و محلی دانست.
وی گفت: داشتن یک محیط سالم در نواحی روستایی یکی از مسائل مهم و قابل توجه از لحاظ بهداشتی و مسائل محیطی است که در سیاست های توسعه پایدار در روستاها مدنظر قرار گرفته است، این طرح از جمله برنامه های مهم دولت در واگذاری امور به مردم و جلب مشارکت آنها در زمینه طرح های بهداشتی و فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گودرزی گفت: توجه به الگوی روستای سالم که مکانی برای زندگی عاری از بیماری و مخاطرات بهداشتی باشد که در همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی به کار گرفته شود از ضروریات توسعه همه جانبه در هر کشوری است، زیرا روستا منبع تولیدات دامی و لبنی است و مسیر سلامت کل کشور از دل آن عبور می کند.
وی با اشاره به نیاز جامعه امروز در توجه ویژه و ارائه خدمات مطلوب به روستائیان با هدف پایداری زندگی و جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهرها گفت: اجرای پروژه روستای سالم علاوه بر توسعه روستاها و گسترش خدمات مطلوب به مردم، روند مهاجرت را معکوس می کند و این مهم در کاهش آسیب های اجتماعی کنونی گریبان گیر مراکز شهری از جمله گسترش حاشیه نشینی که با خود مشکلات فراوانی را به همراه خواهد داشت، نقشی بسزا خواهد داشت.
وی گفت: اگر در روستاها مسائل بهداشتی و خدمات مطلوب وجود داشته باشد روستا به عنوان هدف گردشگری نقش خود را در اشتغال مولد که نیاز استان است و رئیس جمهوری هم در سفر اخیر خود برای برون رفت از وضعیت بیکاری کنونی استان بر آن تأکید داشتند ایفا خواهد کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از 2 هزار و 622 روستا است.
30 درصد از جمعیت استان کرمانشاه هم اکنون در روستاها زندگی می کنند و مابقی در 32 شهر اسکان یافته اند.
8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آسیب های اجتماعی استفاده از ظرفیت بیکاری زیست محیطی گردشگری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۷۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار