Web Analytics Made Easy - Statcounter

سونی که روزگاری با همکاری اریکسون تحت عنوان برند محبوب سونی اریکسون توانسته بود سهم عظیمی از بازارهای جهانی فروش موبایل را به خود اختصاص دهد و با شرکت فنلاندی نوکیا رقابت تنگاتنگی در این خصوص داشته باشد، حالا به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر برخلاف تمام تلاش‌هایی که در راستای ارتقای سطح کیفی و ظاهری گوشی‌های هوشمند خود کرده است تا نظر و توجه کاربران و مشتریان گوشی‌های هوشمند را به سمت و سوی خود جلب کند، اما تاکنون موفق نشده و تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده نیز نشان می‌دهد که احتمالا بخش موبایل این غول تکنولوژی غزل خداحافظی را خواهد خواند و همانطور که بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کرده بودند سونی باید به منظور جلوگیری از ضرر و زیان دهی‌های بیشتر باید از دنیای موبایل برای همیشه خداحافظی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه سونی یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات تکنولوژی همچون تلویزیون، دوربین، کنسول بازی، لپ تاپ و بسیاری دیگر از دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند دیگر به شمار می‌رود، اما گوشی‌های هوشمند این برند برخلاف کیفیت بالا و قابل قبول و همچنین زیبایی‌های ظاهری، نتوانست دل کاربران موبایل را به دست بیاورد و بازارهای جهانی نیز از آن استقبال مناسبی نکردند.

یک سال پیش سونی برآورد کرده بود که تا مارس ۲۰۱۹ میلادی ۱۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند سونی را به فروش خواهد رساند اما آمارهای فروش نشان می‌دهد که این پیش بینی به واقعیت نپیوست و ماه‌های دوم و سوم سال جاری میلادی به ترتیب تنها ۹ و ۷ میلیون دستگاه موبایل از این برند فروخته شد.

وب سایت Xperia Blog نیز نشان می‌دهد که آمار فروش گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا سونی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی از حداقل پیش‌بینی‌های کارشناسان نیز کمتر فروخته و این برای یک کمپانی بزرگ تولیدکننده گوشی بسیار فاجعه‌آمیز و ناامیدکننده به شمار می‌رود.

یکی از بهترین سال‌های سونی از لحاظ میزان و تعداد فروش موبایل‌های اکسپریا سال ۲۰۱۴ میلادی بود که در آن سال این شرکت ژاپنی توانست بالغ بر ۴۰ میلیون دستگاه گوشی را در بازارهای جهانی بفروشد اما بعد از آن روند نزولی آن شروع شد به گونه‌ای که این شرکت در ماه‌های مارس تا ژوئن ۲۰۱۸ میلادی تنها ۲ میلیون دستگاه گوشی فروخت و در ماه‌های منتهی به اکتبر سال گذشته نیز این رقم به ۱.۶ میلیون دستگاه در جهان تقلیل و کاهش یافت.

بر اساس گزارش وب سایت SlashGear ، اما حالا به نظر می‌رسد وضعیت این شرکت از سال قبل نیز وخیم‌تر شده و سونی در نخستین فصل از سال جاری میلادی تنها توانسته است ۱.۱ میلیون دستگاه گوشی را در جهان بفروشد. همین آمار و ارقام به تنهایی کافیست تا این شرکت به فکر تعدیل نیرو و همچنین تعطیل کردن خط تولید و کارخانه‌های تولید گوشی‌های اکسپریا بیفتد تا هزینه‌های عملیاتی و زیان دهی‌های خود را کم کرده و به یا به حداقل برساند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اپل اینسایدر، طبق اطلاعات موجود این ممنوعیت از مقرهای نیروهای هوایی کره جنوبی آغاز شده است. طبق گزارش به دست آمده تمام دستگاه هایی که قادر به ضبط صوت باشند و به اپلیکیشن های طرف ثالث اجازه نمی دهند این قابلیت را مسدود کنند، مشمول این ممنوعیت می شوند. به طور خاص در این گزارش به آیفون اشاره شده است.

در سندی که ارتش منتشر کرده، آمده است: باید از هرگونه ضبط صدا، نه فقط ارتباطات رسمی از جمله جلسات، مکالمات اداری، اعلامیه های تجاری و شکایات و مشاوره با مردم، بلکه همچنین ارتباطات غیررسمی مانند تماس های تلفنی خصوصی (در داخل ساختمان های نظامی) جلوگیری شود.

به گفته منابع آگاه از امر آیفون به طور خاص در ارتش ممنوع شده است. اما دستگاه های اندرویدی از چنین ممنوعیتی مستثنی هستند.

البته ممنوعیت فقط شامل آیفون نمی شود و دستگاه های پوشیدنی مانند اپل واچ را نیز در بر می گیرد.

به نظر می رسد مشکل از آنجا نشات می گیرد که اپلیکیشن مدیریت امنیت دستگاه تلفن همراه سازمان دفاع ملی روی دستگاه های آیفون نمی تواند استفاده از میکروفون را مسدود کند. این برنامه در سال ۲۰۱۳ میلادی ارائه شده و تمام افراد ارتش از ۲۰۲۱ میلادی ملزم به نصب آن هستند.

همچنین در این گزارش به شکایت کاربران از نرم افزار و محدودیت های ناهمخوانی آن با توجه به مدل، ساختار و سیستم عامل دستگاه ها شکایت داشته اند. به گفته یک مقام ارتشی چنین کاستی هایی روی یک دستگاه اندروید با آپدیت نرم افزاری برطرف می شوند.

کد خبر 6087820

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • رقیب تسلا موبایل هوش مصنوعی عرضه کرد
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند