Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:34:34 GMT

نظام مردم سالاری دینی توسط مردم رشد می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۷۷۳۰

نظام مردم سالاری دینی توسط مردم رشد می‌کند

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نظام مردم سالاری دینی که در واقع در سایه نظام جامعه دینی است توسط مردم به رشد و تعالی دست پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی در همایش روز ملی شوراها که در روستای پاژ کلات برگزار شد، عنوان کرد: این گونه نیست که ما نمایندگان با خود بگوییم چون یک نوع ساختار حکومتی ایجاد کردیم باید کنار بنشینیم و نظام باید اقدامات دیگر را در دست بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم فریمان در مجلس ادامه داد: البته که نظام هم وظایفی را بر عهده دارد اما این رابطه دو سویه بوده و باید مردم هم با توجه به وظایفی که بر عهده دارند و همان طور که طی این چهل سال به آن‌ها عمل کرده‌اند در ادامه نیز تکالیف خود را مستمر و پایدار انجام دهند. مردم هستند که می‌توانند با مشارکت خود به رشد این جامعه کمک کنند.
 
وی با بیان این که گاهی شوراها مورد بی مهری قرار می‌گیرند، گفت: حداقل ما نماینده‌ها باید این امید را به مردم بدهیم که جایی هست برای شنیدن دردها و مسائل آن‎ها که قطعا به این مشکلات رسیدگی می‌شود و مسئولان هم سعی در حل آن‌ها دارند که در صورت داشتن چنین رویکردی مشکلات آن‌ها نیز حل خواهد شد و جامعه روند توسعه‌ای را به خود خواهد دید.
 
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس و شوراها سلسه مراتبی هستند که با یکدیگر مرتبط بوده و نباید از یکدیگر جدا شوند چرا که در این صورت باید ابزار اعمال شوراها، عملکرد و سطح توقعات آن‌ها نیز افزایش پیدا کند.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: متاسفانه امروزه در حاشیه شهر شاهد توسعه نامتناسب اطراف شهر مشهد هستیم و حاشیه‌های جدیدی در حال شکل گیری هستند، این در حالی است که نزدیک به ۵۰ درصد بافت شهری مشهد و روستاهای اطراف مشهد روستاهای فرسوده محسوب می‌شوند. در حال حاضر به لحاظ کالبدی و عدم استاندارد و نبود سرانه‌ها باید این فضاها تخریب شوند و بافت جدیدی شکل گیرد که این امر غیر ممکن است و باید مراقب بود که این حواشی بیش از این توسعه پیدا نکنند.

وامدار مردم هستیم
 
در ادامه، حجت‌الاسلام محمد حسین حسین زاده بحرینی، عضو کمیسیون اقتصادی خاطرنشان کرد: در واقع نمایندگان را کسی منصوب نکرده و وامدار هیچ مقامی نیستند بلکه ما وامدار مردم هستیم تا برای آن‌ها کار کنیم.

وی ادامه داد: اگر نمایندگان، خود را وامدار مردم ندانند موفق نمی‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نظام مردم سالاری دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جامعه اسلامی مهندسین درخصوص فهرست منتخب برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیانیه ای را صادر کرد.

آنگونه که فارس روایت کرده، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند.

جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901277

دیگر خبرها

  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد