Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@00:13:40 GMT

ترکیه امکان یافتن جایگزین نفت ایران را ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۷۷۶۳

وزیر خارجه ترکیه، امکان جایگزین به جای نفت ایران را برای ترکیه مشکل دانست و اعلام کرد که ایجاد تنوع در این زمینه سخت است چرا که فناوری ها در پالایشگاه های ترکیه برای پالایش نفت از کشورهای مختلف مناسب نیست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «چاووش اوغلو» پنجشنبه شب این سخنان را در کنفرانس مطبوعاتی در آنکارا با «لوئیز آلبرتو کاستیگلیونی» همتای پاراگوئه ای خود بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اوغلو تصریح کرد: تحریم های واشنگتن علیه تهران، بر تمامی کشورها تاثیر منفی می گذارد و در این امر هیچ کشوری مستثنی نیست.
وزیر خارجه ترکیه، افزود: در سفر به قطر و اسلواکی، شاهد بودم که این تحریم ها مشکلات زیادی برای شرکت ها بوجود آورده است. وی ادامه داد: آلمان، فرانسه و انگلیس یک سازو کار مالی موسوم به « اینستکس» برای تعامل با ایران راه اندازی کردند و ما هم در تلاش هستیم که یک سازو کار مالی مشابه برای تعامل با تهران ایجاد کنیم. چاووش اوغلو تاکید کرد: برای ما مشکل خواهد بود که در کوتاه مدت، در واردات نفت خود تنوع ایجاد کنیم، چرا که فناوری ها در پالایشگاه های ترکیه مناسب پالایش نفت از کشورهای مختلف نیست. رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه به دشواری جایگزینی نفت شمال عراق با نفت وارداتی از ایران اشاره و تصریح کرد: خط لوله نفت موجود میان کرکوک عراق و بندر جیهان ترکیه نیازمند تعمیر است و این خط لوله که شمال عراق را به ترکیه وصل می کند، ظرفیت محدودی دارد. چاووش اوغلو افزود: در صورتی که بخواهیم، نفت از کشورهای دیگری (جز ایران) وارد کنیم، لازم است که فناوری پالایشگاه های ترکیه به روز گردد و به همین دلیل باید برای نوسازی، مدتی پالایشگاه های ما تعطیل شود. وزیر امورخارجه ترکیه از امریکا خواست، در لغو تمدید معافیت آنکارا از خرید نفت تهران تجدید نظر کند. دولت آمریکا از 18 اردیبهشت سال گذشته پس از خروج از برجام و در ادامه سیاست های ضد ایرانی بر محروم کردن جمهوری اسلامی ایران از بازار نفت تمرکز کرده است. در همین راستا، کاخ سفید دوم اردیبهشت ماه امسال در بیانیه‌ای اعلام کرد «ترامپ» رئیس ‌جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران را که پیشتر به 8 کشور داده بود، تمدید نکند. هشت کشور ایتالیا، تایوان، ترکیه، ژاپن، چین، کره جنوبی، هند و یونان از آبانماه گذشته و به مدت شش ماه از تحریم واردات نفت ایران معاف شده بودند. این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند، ترکیه و انگلیس قرار گرفته است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نفت ایران تحریم ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر کشور از نیروهای امدادی برای یافتن کودک گلستانی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر کشور در پیامی از تلاش‌های نیروهای امدادی به ویژه هلال احمر برای یافتن کودک گمشده گلستانی تشکر کرد. متن پیام احمد وحیدی به شرح ذیل است:

پیدا شدن یسنا دختر گمشده کلاله‌ای پس از پنج روز جست و جوی نیروهای امدادی اعم از هلال احمر و تیم‌های امدادی محلی، دل همه مردم ایران را شاد کرد.

ضمن تقدیر و تشکر از امدادگران و نیروهای انتظامی جهادگر و دلسوز ایران اسلامی که همواره دغدغه آسودگی مردم عزیز کشورمان را دارند، پیدا شدن دختر ایران زمین را به خانواده «یسنا» و ملت شریف ایران تبریک می‌گویم.

امیدوارم همه دختران، پسران، زنان و مردان ایران عزیزمان، همواره در امنیت و آسودگی خاطر و به دور از بلایا به سر برند.

«یسنا» دختر بچه چهار ساله اهل کلاله از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق» کلاله استان گلستان مفقود شده بود. از همان لحظات اولیه دریافت گزارش مفقود شدن یسنا، تیم‌های متعدد امدادی و انتظامی با حضور فوری در منطقه، عملیات جست و جو را آغاز کردند.

نهایتاً مدیرعامل جمعیت هلال احمر از زنده پیدا شدن این کودک ۴ ساله توسط تیم پاراگلایدر سوار با رصد مزارع از آسمان خبر داد.

کد خبر 6095748

دیگر خبرها

  • چالهان اوغلو یکی از بهترین‌های جهان است
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • هوش مصنوعی جایگزین پزشک نمی‌شود
  • بهترین خوراکی‌ها برای جایگزین کردن آن با شیرینی (فیلم)
  • رهبر حزب سعادت ترکیه از سمت خود کناره گیری می‌کند
  • قدردانی وحیدی از مسئولان برای یافتن «یسنا»‌ی چهارساله
  • تشکر وزیر کشور از نیروهای امدادی برای یافتن کودک گلستانی
  • قدردانی وحیدی از مسئولان برای یافتن «یسنا»ی چهارساله
  • پیام تشکر وزیر کشور برای یافتن یسنا
  • قدردانی وحیدی از مسئولان برای یافتن «یسنا»ی چهارساله