Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایران اسلامی بزرگترین پرچمدار عدالت و مقاومت در جهان است. ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حسن رحیم‌پور ازغدی شامگاه پنجشنبه در سی و یکمین دوره بینات با موضوع بازخوانی سیره سیاسی اهل بیت (ع) اظهار داشت: بنی عباس یکی از پیچیده‌ترین حکومت‌‌ها بود که در نهایت به نفع اسلام و به ضرر دشمن به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مأمون به دلیل ناتوانی در به شهادت رساندن امام رضا(ع) به صورت علنی، در نهایت ایشان را به صورت مخفی به شهادت رساند، این در حالی است که تاکنون هیچ یک از خلیفه‌ها این امر را انجام ندادند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امام رضا (ع) از اهداف آنها(دشمنان) جلوگیری کرده و اسلام را بیش از پیش ترویج داد، تمامی مقوله‌های حاکمیت دشمن خنثی شد، مأمون تصمیم بر نابودسازی تمامی مقوله‌های راجع به اسلام داشت اما امام اجازه نداد وی به هدف خود دست یابد.

وی تصریح کرد: مأمون یکی از زیرک‌ترین افراد آن زمان بود، وی چهره خود را خوب جلوه داد، به طوری که هنوز برخی معتقدند که مأمون شیعه بود، وی توانست همه را فریب دهد، ابتدا مأمون با هوش و ذکاوت جنگ با برادرش را به نفع خود تمام کرد و در جنگ داخلی پیروز شد، پس از آن تصمیم بر نابودی دین اسلام داشت.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: این داستان تنها اتفاق سیاسی نبود، بلکه این فرد قصد زیر سوال بردن ادعاهای تشیع را داشت، وی برای رسیدن به خلافت هر اقدامی را انجام می‌داد در حالی که تمامی افراد در سراسر جهان، ولایت امام رضا(ع) را به عنوان بهترین ولایت قبول داشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: مأمون امام رضا (ع) را در دو راهی گذاشت که هر دو راه برای آنها برد- برد بود، وی قصد داشت که یا امام تسلیم شود و یا این‌ که بهانه‌ای دست مأمون دهد تا وی نیز از آن سوء استفاده کند اما امام رضا(ع) کاری کرد که ضربه به جای دین، به مأمون وارد شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های امام هشتم(ع)، انتشار مذهب شیعه در سراسر جهان بود، مأمون قصد داشت تا امام رضا (ع) را به هر نحوی به دربار خود وارد کند و در صورتی که امام قبول نکند که با حکومت آنها همکاری کند ایشان را به شهادت برساند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: قصد مامون این بود که در صورت پذیرش این امر از سوی امام، به سایرین نشان دهد که ادعای دین اسلام مبنی بر مخالفت با حکومت اشتباه بوده و اگر تاکنون چنین شعاری وجود داشته به دلیل عدم وجود شرایط حکومتی بوده است، با این ترفند همگان از امام رضا(ع) ناامید می‌شوند.

وی با اشاره به این که شیعه یعنی مظلومیت و در عین حال قداست، شیعیان هرجا که ترس آنها را فرا گرفته نباید خیانت کنند و یا تسلیم شوند، گفت: یکی دیگر از اهداف آنها این بود که حاکمیت در کنار شیعه باشد تا هم آبروی شیعه برود و هم این که هر اتفاقی که در حکومت افتاد را سایرین به دلیل اعتقادشان به شیعه بپذیرند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: می‌خواستند این سوال در ذهن همگان ایجاد شود که اگر مخالف حکومت بودید پس چرا در حال حاضر این امر انجام شده است؟ در گام بعدی قصد داشتند که ارتباط امام را با مردم قطع کنند و ایشان در دربار بماند، در صورت ادامه داشتن همین روال، مردم ایشان را فراموش می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که تنها شخصی که توانست تمام سرکوب‌ها را مهار کند امام هشتم (ع) بوده است، گفت: مأمون با حدس این که پس از مدتی که امام در دربار بماند کم کم به گناه آلوده می‌شود، تصمیم بر اجرایی کردن نقشه خود داشت، وی قصد داشت که میان امام و مردم فاصله بیفکند.

وی بیان کرد: منتقدان امام رضا(ع) در دیدار با ایشان طرفدارشان می‌شدند، با این امر مشروعیت از مامون گرفته می‌شد، مأمون با خود می‌گفت که با حضور امام رضا (ع) در حکومت، آبرو پیدا می‌کنیم و دیگر ما را حکومت طاغوت خطاب نمی‌کنند و در خطاب به هر اعتراض کننده‌ای به حکومت، همکاری امام با خودمان را مثال می‌زنیم تا حرفی برای گفتن نداشته باشد.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: مأمون چنان محافظه‌کار بود که حتی تصمیماتش را با فضل‌ابن سعد درمیان نمی‌گذاشت، حتی در برخی موارد برخی از امور دقیقاً به دست خودش انجام می‌شد و به دست کسی نمی‌سپرد، در واقع جز خودش به شخص دیگری اعتماد نداشت، فضل‌ابن سعد از بسیاری از امور مأمون بی خبر بود.

وی تصریح کرد: مأمون در بسیاری از موارد برای گمراه کردن تاریخ داستان‌های جعلی ساخته است، وی با دقت برای سرنگون‌سازی حکومت امام رضا (ع) سرمایه‌گذاری کرد. زمانی که پیشنها مامون برای ولایتعهدی امام مطرح شد، امام رضا(ع) آن را با شرایط خاصی قبول کرد و یکی از مهمترین شروط این بود که ایشان از حکومت طرفداری نخواهند کرد و در این میان افرادی مانند فضل ابن سعد راضی بودند زیرا تصور می‌کردند از این طریق امام آلوده حکومت و دنیا می‌شوند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: مأمون با مطرح کردن چنین پیشنهادی و پذیرش آن توسط امام قصد داشت این گونه جلوه دهد که که امام رضا(ع) با کمال میل این پیشنهاد را قبول کرده است.

ایلام | انتظار ظهور جزو باورهای فرهنگ شیعه است

قم|«دایره المعارف شیعه» به‌تمامی شبهات در زمینه دین اسلام پاسخ داده استمراسم بزرگداشت شهدای شیعه عربستان در قم برگزار شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: آخرین توطئه مامون این بود که امام رضا(ع) را در مناظره‌های علمی مغلوب کند اما از این طریق نیز به نتیجه نرسید.

رحیم پور ازغدی در ادامه با اشاره به اینکه ایران بزرگترین پرچمدار مقاومت در دنیا است بیان کرد: در حال حاضر تنها کانون مقاومت در دنیا در قرن 21 ایران است و تنها گروهی که عدالت را رعایت می‌کنند مسلمانان هستند.

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حمید شهریاری در این دیدار طی سخنانی با تاکید براهمیت کشور هندوستان در اشاعه ادبیات وحدت و مقاومت، اظهار داشت: هر تحلیلی از هر منطقه‌ای در جهان هستی و در روزگار کنونی، نیازمند یک نگاه کلی به جغرافیای جهان و به خصوص جغرافیای سیاسی جهان است، بدون آنکه بدانیم در جهان کنونی چه اتفاقاتی رخ می‌دهد نمی‌توانیم محدوده جغرافیایی خود و محلی که فعالیت می‌کنیم را تشخیص دهیم.

وی افزود: نگاه کردن از بالا باعث می‌شود انسان دید کلی نسبت به مسائل پیرامون خود پیدا کند که سبب خواهد شد نسبت به تصمیمات خود دقت بیشتری داشته باشد، نکته دیگر این است که در وضعیت دنیای کنونی عده‌ای سرمایه دار به مانند قارون حاکم بر جهان هستند و قدرت و ثروت ظاهری جهان را در اختیار دارند؛ طبیعتاً دل مردمان عادی را به سمت خودشان جذب می‌کنند، این جذابیتی که براثر ثروت و قدرتی که استکبار جهانی دارد بر کسی پوشیده نیست و امروز آمال بسیاری است.

شهریاری اظهار داشت: یک زرق و برقی در دنیای استکبار وجود دارد که باعث جذب آنان می‌شود که البته امری عادی است؛ در مقابل عده قلیل و کمی هستند که معتقدند ثروت قارون و قدرت فرعون یک مسئله ظاهری و موقت است و قدرت و ثروت واقعی در ید الهی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عدالت محوری را یک اصل دانست و تصریح کرد: این دو اعتقادی است که هر کدام، پیروان خاص خود را دارد، اما تکلیف چیست، معیارمان در ارزشگذاری و بالاترین ارزشی که باید در سخنرانی‌ها و توصیف و توضیحاتمان تاکید کنیم دوگانه‌ای است بین عدالت و ظلم؛ از بهشت و جهنم، اوصاف خداوند و اخلاق حسنه پیامبر (ص) سخن می‌گوئیم اما در حقیقت ارزشمندترین موضوعی که بر روی زمین باید بدان توجه نمود عدالت است.

وی گفت: اگر از نظر قدرت و ثروت در این صحنه بخواهیم با پول و قدرت ظاهری دنیا حرکت کنیم، شکست خواهیم خورد، باید معیاری داشته باشیم و اندیشه فاخر اسلامی را در دل این افرادی که دل به جایی دیگر بسته اند جذب کنیم تا برسد آن روزی که قارون‌ها شکست بخورند و همین‌ها که حمایت می‌کنند و ثروت قارون را دنبال می‌کنند، مشاهده کنند که قارون و ایادی‌اش در دل زمین فرو می‌روند و می‌گویند چه خوب شد که ما این مسیر را نرفتیم؛ لذا عدالت بدین معنا است که خون کسی بی گناه ریخته نشود.

شهریاری بیان داشت: طبیعی است که هر موجود زنده حق زندگی دارد و اگر این حق از او گرفته شود ظلم شده است و عدالت اقتضا می‌کند انسان‌ها زندگی کنند، حال از هر دین و مذهب هم باشد، تا شمشیر دست نگرفته و خون نریخته است کشتن او جایز نیست؛ لذا باید در دل جوان‌هایمان عدالت خواهی را زنده کنیم، البته معنای عدالت و ظلم را همه می‌دانند؛ زن و کودک فلسطین را به خاک و خون کشیدند اما افرادی که حتی مسلمان نیستند و از روی انسانیت و عدالت خواهی در آمریکا تجمعاتی بر حمایت از فلسطین برپا می‌کنند را همگان مشاهده می‌کنند، بنابراین آنچه که می‌تواند تمام اختلافات را حل کند، ادبیات عدالت محور است در این میان بالاترین ارزش آسمانی تقوا و بر روی زمین عدالت است و ضد آن ظلم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در ادامه گفت: فرهنگ مقاومت در برابر ظلم هم یک وظیفه انسانی و هم یک وظیفه دینی و شرعی است که از امام حسین (ع) یاد گرفته ایم؛ باید ویژگی‌هایی که امام حسین (ع) در راه عدالت خواهی و مقابله با ظلم و مقاومت شهید شدند را گفت و این نوع ادبیات را باید تولید کرد.

وی افزود: در مقابل این ادبیات، استکبار جهانی به عنوان ظالم اصلی بر روی زمین است که به دنبال گسترش صفت اختلاف و جنگ میان شیعه و سنی و درگیری میان هندو و مسلمان در هندوستان می‌باشد و این ذات استکبار جهانی است که باید بدان توجه کرد.

شهریاری خاطر نشان کرد: اکنون توسط آمریکا ۳ پروژه اساسی در دنیا دنبال می‌شود، اول اسلام هراسی، که در هندوستان این مسئله را به خوبی مشاهده می‌کنید مانند ایجاد گروه داعش و قرآن سوزی، دوم پروژه شیعه هراسی است که اکنون نیز جریان دارد.

وی افزود: می‌گویند اگر حماس پیروز شده است به اتکای شیعه پیروز شده و نه به اتکای سران اهل سنت، این مسئله را تداوم راه شیعیان اعلام می‌کنند که در مقابل باید ادبیات عدالت خواهی و عدالت محور را تولید کرد و ترویج داد، لذا ادبیاتی که باید تولید شود، این است که پروژه شیعه سازی پروژه دشمن است، اگر عالم به سمت امام حسین (ع) گرویده می‌شود به دلیل عدالت خواهی و ظلم ستیزی او است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: پروژه سومی که استکبار تولید می‌کند، ایران هراسی است به مانند ضدیت با زبان فارسی؛ ایران هراسی در منطقه توسط دشمن به شدت دنبال می‌شود لذا باید مراقبت کنیم در مقابل این ادبیات دشمن بایستیم.

شهریاری ابراز داشت: هر کس در منطقه جغرافیایی خود باید ادبیات بومی خود را تولید کند و هندوستان کشوری بزرگ و با ایالت‌های مختلف است که ظرفیت بزرگی در این مسئله دارد و می‌تواند ادبیات ستیز با ظلم را ترویج و تولید کند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت پروژه "آی محسن" و توجه جهان اسلام به این پروژه، تاکید کرد: پروژه آی محسن در مقابل پروژه‌های "ایران هراسی و اسلام هراسی " دنبال می‌شود که با حضور گروه‌های مختلف از کشورهای مختلف در ایران و بازدید از مناطق و مراکز معنوی کشور، بسیاری از شبهات برطرف می‌شود و می‌تواند در خنثی نمودن پروژه‌های دشمن کارآمد باشد و در قسمتی دیگر امکاناتی برای حمایت از ملت مظلوم غزه فراهم شده است.

کد خبر 6098309 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • کلانتری: دانشجویان هسته‌های مقاومت را در بطن آمریکا شکل دادند + فیلم
  • عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس؛ محور پنجمین کنگره امام رضا(ع)
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • روش تربیتی امام خمینی(ره) و نقطه اوج حکومت مهدوی
  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین