Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر، طرح اقدام ملی برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را گام بلندی در راستای تحرک بخشی به صنعت ساختمان برشمرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مازیار حسینی در نشست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در شیراز سخن می گفت، با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی با ۵۰۰ هزار عضو بزرگترین تشکل حرفه‌ای کشور است؛ یادآور شد: این سازمان با ۲۰ سال سابقه و همکاری بین مهندسان، بدون شک سبب بهبود در اوضاع ساخت و ساز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در سیلاب اخیر بیش از ۱۶۰ هزار واحد مسکونی خسارت دید، افزود: وقتی به حریم مسیل‌ها تجاوز می‌کنیم و در محاسبات مسکن سازی به قانون ساخت و ساز‌ها توجه نمی‌شود خسارت‌ها تصاعدی افزایش پیدا می‌کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: تجربه نشان داده است که هر قدر سازمان‌های نظام مهندسی و ضوابط و مقررات را تقویت کنیم در واقع یک سرمایه گذاری را انجام می‌دهیم.

وی بیان داشت: امروز صنعت ساختمان سازی در دنیا در نسل ۶ قرار دارد که اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم این صنعت در کشور ما در نسل سه قرار دارد که کم کردن این فاصله، وظیفه مهندسان و نظام مهندسی ساختمان است.

وی، ایمنی و دوام را از ویژگی های یک ساختمان استاندارد دانست و بیان داشت: یک ساختمان استاندارد باید افزون بر ایمنی، باید تامین کننده آرامش و آسایش برای ساکنان آن باشد.

حسینی بیان داشت: ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی شامل ۲۰۰هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید، ۱۰۰هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن ساخته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امروز کشور ما درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی است، ما درگیر یک تروریسم واقعی که انسانیت، منطق و عقل در آن وجود ندارد هستیم و رسالت ما به عنوان یک جامعه مهندسی که می تواند نقش بسزایی در این شرایط ایفاد کند؛ بسیار سنگین است و ضرورت دارد که گام های موثری برداریم.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مسکن مهر مازیار حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی

سرهنگ ملکلو در تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی از عدم همکاری و همیاری بانک‌های عامل ابراز گلایه‌ کرد و  گفت: فعالیت بسیج سازندگی سپاه عاشورا در کل کشور بی‌نظیر است و علیرغم کم‌کاری بانک‌های عامل و آورده 

وی تصریح کرد: گروه جهادی شهید مهدی باکری به طور شبانه‌روزی  برای تحویل ۷۲ واحد مسکونی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد تا پایان خردادماه فعالیت می‌کند.

وی گفت: تا پایان امسال ۶۰۰ واحد مسکونی را تحویل متقاضیان می دهیم.

وی به عملی شدن تعهدات مردم و دولت در تامین منابع مالی تاکید کرد و افزود: با همکاری و همیاری مردم و دولت و تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی