Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:22:01 GMT

ایروبیک فقیر در امکانات، مصمم در کسب افتخارات

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۸۰۶۵

ایروبیک فقیر در امکانات، مصمم در کسب افتخارات

تهران- ایرنا- با وجود آنکه امکانات ایروبیک ژیمناستیک ایران بسیار ضعیف است و ورزشکاران این رشته بر روی تنها پیست فرسوده ورزشگاه شهید شیروردی تمرین می کنند ولی آنها برای کسب مدال در رقابت های قهرمانی آسیا مصمم هستند.

به گزارش ایرنا، ایروبیک ژیمناستیک ورزشی زیبا است که بیشتر شاخصه های آمادگی جسمانی را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رشته حرکات قدرتی، پویا‌، ایستا، انعطافی، جهشی و تعادلی به طور متوالی و پیوسته همراه با موزیک اجرا می‌‌شود و ژیمناست باید تمام حرکات دست و پا (گام) را در یک برنامه به روشی پیچیده، خلاقانه و متقارن یا نامتقارن اجرا کند.
کمیته ملی ایروبیک ژیمناستیک ایران از سال 2007 تشکیل شد و در سال 2015 تیم ایران با 11 ورزشکار در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در مسابقات آسیایی ویتنام شرکت کرد و تیم سه نفره جوانان ایران (سهند صفی زاده، علیرضا نبی پور و امیرحسین بنی اسد) برای نخستین بار بر سکوی سومی آسیا ایستادند.
رقابت های قهرمانی آسیا در این رشته نیز مهر و آبان سال 98 به میزبانی فیلیپین برگزار می شود و اوایل اردیبهشت ماه تست ورودی برای انتخاب بازیکنان در تیم ملی از بین ورزشکاران برگزار شد که در نهایت سعید نجفی، محمود ذوقی، علی خلیلی، علیرضا نبی پور و شعیب فهیمی به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمدند.
چهار نفر از این ژیمناست ها در گفت و گو با ایرنا شرایط این رشته، امکانات و وضعیت اردوها را بررسی کردند.
«محمود ذوقی» که سابق حضور در رقابت های جهانی پرتغال در سال 2018 را دارد، گفت: در رقابت های قهرمانی آسیایی در مرحله گروهی و انفرادی شانس کسب مدال داریم.
وی افزود: در ایروبیک تمرینات بر روی پیستی انجام می شود که کیفیت آن مرغوب نیست و متاسفانه استانداردهای لازم را ندارد. زیرا این پیست در سال 2008 خریداری شد در حالی که اگر یک پیست ایروبیک جدید خریداری شود، به طور قطع در بهتر شدن رکورد ها تاثیر به سزایی دارد.
ژیمناست ایروبیک ایران با اشاره به اینکه وضعیت اردوها نسبت به گذشته بهتر شده است ولی ایده آل نیست، افزود: برای اینکه برگزاری اردوها فقط به تهران محدود نشود، رقابت های لیگ ایروبیک نیازمند پیست استاندارد در بیشتر استان های کشور است، اما فقط ورزشگاه شهید شیرودی تهران دارای پیست است که آن هم فرسوده است.
ذوقی خاطرنشان کرد: برای توسعه و پیشرفت ایروبیک امکانات بسیار مهم است در حالی که سبک و رنگ پیست های جدید ایروبیک تغییر کرده و داری شیارهای مخصوص برای چسبندگی دست است. ولی ما مجبوریم در پیست موجود در ورزشگاه شهید شیرودی دست های خود را خیس کنیم تا به پیست گیر کند.
«سعید نجفی» دیگر ملی پوش ایروبیک تیم ملی از اراک است که به خبرنگار ایرنا گفت: هدف ما دادن پاسخ مناسب به زحمات فدراسیون است تا بتوانیم برای این رشته کسب مدال کنیم.
وی درباره حریفان ایران در این رقابت ها اظهار داشت: چین، کره جنوبی، ژاپن و ویتنام حریفان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا هستند. البته ایران نیز یکی از تیم های خوب آسیا است و امیدواریم تا زمان برگزاری مسابقات به آمادگی مطلوب برسیم.
ملی پوش تیم ایروبیک ژیمناستیک در خصوص وضعیت امکانات گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور راضی هستیم و تلاش می کنیم با وجود کمبودها موفق شویم.
«علیرضا نبی پور» دیگر ملی پوش این رشته نیز خاطر نشان کرد: از شرایط راضی هستیم و همه بازیکنان و ژیمناست ها، بیشتر دغدغه امکانات دارند. زیرا پیست حاضر فرسوده شده و استاندارها و پیست های رقابت های قهرمانی آسیا و جهان تغییر کرده است.
وی گفت: پیستی که ما در آن تمرین می کنیم حالت ارتجاعی خود را تا اندازه ای از دست داده که احتمال آسیب دیدگی بازیکنان را دوچندان می کند. البته این رشته در کشور ایران حدود 15 سال است شکل گرفته و برای توسعه آن نیازمند توجه بیشتر است تا رده های نونهال و نوجوان به ایروبیک بپردازند.
دارنده مدال برنز آسیایی در بخش تیمی رقابت های ویتنام تاکید کرد که کسب مدال در رقابت های پیش رو را هدفگذاری کرده است.
«علی خلیلی» دیگر ملی پوش ایروبیک ژیمناستیک ایران نیز از شرایط و امکانات زیر ساختی در این رشته گله مند بود ولی ابراز امیدواری کرد با همین شرایط موفق شود.
وی افزود: ایروبیک در کشور می تواند بهتر از شرایط فعلی عمل کند ولی برای این هدف باید امکانات هیات های استانی بیشتر شود و به سمت به روز رسانی آن برویم.
وی افزود: در بخش 3 نفره و 5 نفره می توانیم صاحب مدال شویم. اما آنچه که مهم است تاثیر مثبت ایروبیک در ذهن و روان ورزشکاران است و اگر از کودکی برنامه ریزی های مناسبی در آموزش و توسعه آن در نظر گرفته شود، هر ورزشکار می تواند آن را در سایر رشته ها نیز تعمیم دهد.
او نیز ابراز امیدواری کرد که روزی برسد تا همه استان ها از امکانات کافی در این رشته برخوردار شوند.
ورزشی**9029**1067**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ايروبيك ژيمناستيك تيم ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌های مصمم در تمرین استقلال خوزستان (عکس)

به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال استقلال خوزستان آخرین تمرین خود را پیش از دیدار با سپاهان در هفته بیست و ششم در اصفهان انجام داد و آماده دیدار حساس مقابل طلایی‌پوشان می‌شود.

بازیکنان استقلال خوزستان در تمرین امروز برنامه های تاکتیکی خود را برای تقابل با سپاهان مرور کردند و آخرین نکات فنی توسط کادرفنی این تیم به بازیکنان منتقل شد.

استقلالی‌ها در این تمرین ضربه به دروازه در دستور کار خود قرار دادند و راه‌های گلزنی به سپاهان را مرور کردند.

سیروس پورموسوی در جریان تمرین بازیکنانش را دور هم جمع کرد و برای دقایقی با آنها صحبت کرد تا از لحاظ روحی روانی در شرایط بهتری برای این مسابقه قرار بگیرند.

دیدار استقلال خوزستان و سپاهان فردا ساعت 18:10 دقیقه در ورزشگاه نقش جهان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • امکانات جدید رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب | «مشاور کتاب» در کنار بازدیدکنندگان
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • فیلم| پایان یک رقابت
  • ملی‌پوش اسلحه اپه: بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک مصمم‌تر شدم
  • چهره‌های مصمم در تمرین استقلال خوزستان (عکس)
  • دردسر افتخارات تازه یک لژیونر برای استقلال
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران