Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاري اريا-عضو پژوهشکده پولي و بانکي با بيان اينکه اظهارات توکلي عليه بانک پارسيان و بانک مرکزي مبناي حقوقي ندارد، گفت: در صورتي که بانک پارسيان از سوي بانک مرکزي عامليت پرداخت سپرده هاي سپرده گذاران ثامن الحجج را عهده دار نمي شد، مجددا با بحران خياباني سپرده گذاران مواجه بوديم.

به گزارش آريا به نقل از اکو نيوز، کامران ندري عضو پژوهشکده پولي و بانکي در واکنش به اظهارات احمد توکلي مبني بر واگذاري تمام دارايي باقي مانده موسسه «ثامن الحجج» از سوي بانک مرکزي به بانک پارسيان اظهارداشت:  چون اين بانک از سوي بانک مرکزي عامليت پرداخت سپرده هاي سپرده گداران تعاوني منحله ثامن الحجج را بر عهده دارد، سپرده گذاران مطالبات خود را از بانک پارسيان درخواست مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي با بيان اينکه تاکنون بخش زيادي از سپرده ها به سپرده گذاران اين موسسه از سوي بانک پارسيان پرداخت شده است، ادامه داد: زماني که بانک پارسيان از سوي بانک مرکزي، بانک عامل پرداخت سپرده هاي سپرده گذاران اين موسسه شد؛ طبيعي است که بايد دارايي هاي اين موسسه نيز در اختيار بانک پارسيان قرار بگيرد که تاکنون اين اقدام صورت نگرفته است.

ندري با بيان اينکه اظهارات توکلي مبناي حقوقي ندارد گفت:  در صورتي که بانک پارسيان به عنوان بانک عامل خود را مکلف به پرداخت بدهي هاي ثامن الحجج نمي کرد، مجددا با بحران خياباني سپرده گذاران مواجه مي شديم.

وي ادامه داد: طبق ماده 39 قانون پولي و بانکي بانک مرکزي اين اختيار را دارد که براي حل مشکلات موسسات ناسالم چنين اقداماتي را انجام دهد از اين رو اقدام بانک مرکزي کاملا منطقي و قانوني است.

گفتني است ؛ متعاقب تشديد مشکل ناشي از ناتواني تعاوني بدون مجوز مرسوم، به مؤسسه اعتباري ثامن‌الحجج در بازپرداخت سپرده‌هاي مردم و پاسخ به نگراني‌هاي سپرده‌گذاران و براساس اراده جدي حاکميت و نظام و بانک مرکزي ج.ا.ا. در راستاي تأمين آرامش فکري آحاد ملت با همکاري ارزشمند و نتيجه‌بخش مسئولان ارشد قوه قضاييه و مراجع امنيتي کشور و همچنين در راستاي مصوبه شوراي محترم پول و اعتبار، بانک پارسيان به واسطه حسن شهرت و اعتبار اجتماعي و قابليت‌هاي فني و بانکي و امکانات قابل قبول، به عنوان بازوي اجرايي و عامليت بانک مرکزي ج.ا.ا. در رفع اين مشکل ملي و امنيتي و در چارچوب مقررات و تصميمات متخذه توسط بانک مرکزي و مراجع صالحه، معرفي و ملزم به اقدام شد.

به اين منظور و در اجراي شيوه‌نامه‌ها و اطلاعيه‌هاي متعدد و مرحله‌اي و مفصل صادره از بانک مرکزي و با تأمين اعتبار لازم از طرف آن بانک در مراحل و مقاطع مختلف، پرداخت سپرده‌هاي با مبالغ خرد شروع و طي يک روند افزايشي و مستمر، پرداخت و تعيين تکليف سپرده‌هاي با مبالغ بالاتر تا مبلغ 10 ميليارد ريال، در دستور کار قرار گرفته و به مرحله اجرا درآمد. از اين رهگذر از نگراني و ناراحتي صدها هزار سپرده‌گذار با مبالغ خرد و متوسط و خانواده‌هاي آنان جلوگيري به عمل آمد.

اين بانک در مراحل مختلف و با حسن نيت و تجهيز شعب و پرسنل و صرف وقت و انرژي، جهت انجام امر (علاوه بر امور جاري شعب)، مبادرت به اقدام نموده و تا تاريخ تهيه اين پاسخ هيچگونه مال و ساختمان يا هر گونه دارايي ديگري توسط بانک مرکزي يا هيأت تصفيه و يا مقامات صالحه قضايي به اين بانک منتقل نشده است. لذا ايجاد اين گونه شبهات و اخبار صرفاً در زمينه ايجاد نگراني و يا اهداف ديگري ارزيابي مي‌گردد.

شايان ذکر است، اين بانک کمافي‌السابق در هماهنگي کامل يا سياست‌ها و تصميمات متخذه از سوي ارکان عالي نظام و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک پارسيان ثامن الحجج احمد توکلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد از مزایده پنج خودروی خارجی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی خبر داد و گفت: در چند روز آینده املاک این متهم نیز به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی ملک‌حسینی، امروز _چهارشنبه، پنجم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در دستگاه قضائی استان کهگیلویه و بویراحمد برای رفع مشکل سپرده‌گذاران صندوق کثیرالشاکی شهرستان بهمئی اظهار کرد: در مرحله کنونی تعداد پنج دستگاه خودروی خارجی مربوط به متهم که در نقاط مختلف کشور و در دست برخی از منسوبان وی بود، شناسایی و به استان منتقل شد تا اینکه با مزایده آنها بتوانیم بخشی از اموال سپرده‌گذاران این صندوق کثیرالشاکی را به آنها پرداخت کنیم.

وی افزود: این کار در نوع خود فوق‌العاده بود و این اقدام برای رضایت خاطر مردم، قبل از صدور حکم و اجرای احکام صورت گرفته‌است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پرونده همچنان در دادسرا است و سعی ما بر این است که بتوانیم به دور از هرگونه بروکراسی اداری تا آنجا که می‌شود، مشکل سپرده‌گذاران را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه این پرونده مهم‌ترین پرونده اقتصادی در دادسراهای استان کهگیلویه و بویراحمد است، تصریح کرد: پرونده به‌صورت ویژه و با نظارت شخص دادستان، معاون دادستان و بازپرس در دستور کار قرار دارد.

ملک‌حسینی با اشاره به فروش سهام صندوق، خاطرنشان کرد: اقداماتی در این زمینه در تهران انجام داده‌ایم، ملاقات‌هایی با مسئولان بورس داشته‌ایم اما به دلیل شرایط کنونی بورس، با وجود دو مرتبه مزایده خریداری برای فروش سهام نبوده است، اما با این حال تلاش‌های خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم مرحله به مرحله به صورت عادلانه بخشی از سپرده‌ها را به سپرده‌گذاران برگردانیم.

وی با بیان اینکه چند روز آینده نیز مزایده چند ملک مربوط به متهم در بهمئی، انجام می‌شود، گفت: این مزایده شامل چند زمین و واحد مسکونی خواهد بود، همچنین اگر شخصی خریدار کل سهام این صندوق باشد، می‌تواند به دادسرای مرکز استان مراجعه کند.

کد خبر 747539

دیگر خبرها

  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • سعید احمدی پویا سرپرست معاونت نظارت شرکت شاپرک شد
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات