Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@19:26:39 GMT

ممنوعیت ادامه دار ‌‎واردات خودرو در سال۹۸

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۸۷۶۸

ممنوعیت ادامه دار ‌‎واردات خودرو در سال۹۸

سید مهدی نیازی با بیان این که آزادسازی خودروهای دپو شده طبق مصوبه هیات وزیران در حال انجام است، اظهار کرد: تا الان هیچ مصوبه جدیدی به ما ابلاغ نشده است.

‌‎مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات درباره پروسه آزادسازی این خودروها از گمرک توضیح داد: خودروهایی که در گمرک دارای قبض انبار هستند دو گروه‌اند یا ثبت سفارش بانکی داشته و یا ثبت سفارش بدون انتقال ارز داشته اند؛ آن‌هایی که بدون انتقال ارز هستند باید قبض انبار ۰۵/۱۶ به قبل داشته باشند تا خودروهایشان با ثبت سفارش جدید ترخیص شود و آن‌هایی که ثبت سفارش بانکی داشته‌اند، اگر تا تاریخ ۱۰/۱۶ قبض انبار داشته باشند، ثبت سفارش آنها تمدید و خودرو آنها ترخیص می‌شود که البته این فرایند شامل چند مرحله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‌‎نیازی اضافه کرد: بعد از درخواست متقاضی، دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت ضوابط فنی خودروها را بررسی می‌کند، اگر متقاضی غیر نمایندگی باشد، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آن را چک می‌کند و بعد از این دو مرحله، ثبت سفارش تایید شده وارد پروسه بانکی برای اظهار منشا، پرداخت مابه التفاوت تا سقف سنا (برای ثبت سفارش های بانکی) و سایر مراحل مرتبط با بانک می‌شود.

‌‎نیازی ادامه داد: در مرحله بعد متقاضی با اظهار به گمرک مراحل تشریفات گمرکی را طی می کند و در مرحله آخر قبل از ترخیص تاییدیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای بررسی قرارداد واردکننده با خریدار انجام در صورت تایید سازمان مذکور، خودرو از گمرک ترخیص می شود.

‌‎به گفته نیازی، بیش از ۵ هزار خودرو تا کنون ثبت سفارش شده‌اند که در مراحل مختلف این پروسه قرار دارند و از نظر وزارت صنعت مشکلی برای ترخیص ندارند.

نیازی در خاتمه تاکید کرد به هیچ عنوان برنامه ای برای واردات خودرو در دستور کار نیست و واردات خودرو کماکان ممنوع است. منبع: اقتصاد آنلاین 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خودرو بازار خودرو واردات خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع/ اعلام مسیرهای جایگزین

به گزارش خبرآنلاین، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، از برقراری ممنوعیت های ترددی در محدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام ششم شیعیان خبر داد.

سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: با توجه به برگزاری مراسم سوگواری امام ششم شیعیان در محدوده صادقیه، محدودیت های ترددی ایجاد شده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره جزئیات ممنوعیت های ترددی ادامه داد: در مسیر شمال به جنوب خیابان اشرفی اصفهانی از تقاطع سازمان آب به سمت میدان صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی به سمت شرق از تقاطع اباذر و خود میدان صادقیه به سمت غرب ممنوعیت ترددی داریم.

وی افزود: شهروندان می‌توانند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

مومنی گفت: در حال حاضر رانندگانی که در خیابان اشرفی اصفهانی مسیر شمال به جنوب هستند؛ می توانند از خیابان سازمان آب به مسیر خود ادامه دهند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رانندگانی که در خیابان آیت الله کاشانی به سمت شرق هستند؛ می‌توانند از تقاطع اباذر به خیابان شهید سلیمی جهرمی شده و در بلوار فردوس ادامه مسیر دهند.

وی افزود: مسیر جنوب به شمال خیابان اشرفی اصفهانی از صادقیه به سمت شمال باز است و شهروندان می توانند تردد کنند.

مومنی از صبوری شهروندان تشکر کرد و از آنان خواست تا پایان این مراسم با پلیس همکاری لازم را انجام دهند.

٢٣٣٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902674

دیگر خبرها

  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • لزوم ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سریع‌ترین زمان ممکن
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • کشف ۸۰۰ مگاوات ماینر غیرمجاز/ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع/ اعلام مسیرهای جایگزین
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری