Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - کلیساهای پایتخت سریلانکا مراسم روز یکشنبه را به دلیل هشدار منابع اطلاعاتی خارجی پیرامون تهدیدهای تروریستی احتمالی برای دومین هفته متوالی لغو کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای امنیتی سریلانکا اعلام کرده اند که به دلیل دریافت گزارش های اطلاعاتی مبنی بر احتمال بروز حمله تروریستی در آستانه ماه رمضان، همچنان سطح بالایی از آماده باش را حفظ می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هشدار تهدیدهای تروریستی احتمالی در شهر کلمبو پایتخت سریلانکا در حالی است که این شهر در روز یکشنبه 21 آوریل (اول اردیبهشت) هدف هشت حمله تروریستی همزمان قرار گرفت.
سفیر آمریکا در سریلانکا این هفته گفت از آنجا که برخی از عاملان حملات اول اردیبهشت هنوز فراری هستند، احتمال دارد که در حال برنامه ریزی برای حملات دیگری باشند.
«ادموند تیلکرانته» سخنگوی اسقف اعظم کلمبو نیز تاکید کرد که وضعیف امنیتی در این کشور هنوز بهبود نیافته است.
«کاردینال مالکولم رانجیت» اسقف اعظم کلمبو روز گذشته با بیان اینکه منابع موثق خارجی از احتمال حمله به یکی از کلیساهای مشهور این شهر خبر داده اند، از مدارس مذهبی پایتخت سریلانکا خواست که اقدام به بازگشایی نکنند.
مدارس مذهبی سریلانکا دوشنبه آینده بازگشایی می شوند و وزارت آموزش اعلام کرده است که یک نیروی پلیس در هر یک از مدارس مستقر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در مجموع هشت انفجار و حمله انتحاری که روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه مصادف با 21 آوریل در کلمبو رخ داد، 253 نفر کشته و بیش از 500 تن مجروح شدند.
طبق تحقیقات و بررسی ها درباره عوامل انفجارهای کلمبو، محمد ظهران هاشم که مروج وهابیت بوده و پیروان خود را به کشتن غیرمسلمانان و حتی مسلمانان دعوت می کرد، به عنوان عامل اصلی این حملات شناسایی شده است.
هاشم ابتدا عضو گروه تندروی جماعت توحید بود، اما پس از مدتی از این گروه جدا شد و گروهکی را ایجاد کرد که وابسته به داعش است.
گروه تروریستی داعش دو روز پس از انفجارهای کلمبو، مسئولیت این انفجارها را به عهده گرفت.
سریلانکا به دلیل دشواری تشخیص افراد مشکوک که صورت خود را می پوشانند، پس از این حملات استفاده از روبنده را برای زنان مسلمان این کشور ممنوع اعلام کرد.
شبد**9416**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سريلانكا حمله تروريستي كلمبو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۸۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد
  • رئیسی عازم تهران شد
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است