Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@22:35:45 GMT

حمله شدیداللحن وزیرخارجه بحرین به قطر و ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۸۸۹۹

حمله شدیداللحن وزیرخارجه بحرین به قطر و ترکیه

وزیر خارجه بحرین بار دیگر به دولت های قطر و ترکیه حمله کرد و گفت که توپ هم اکنون در زمینه دوحه است تا به بحران با چهار کشور عربی پایان دهد.

به گزارش مشرق، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین به روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفت: توپ برای حل و فصل بحران در زمین قطر است. این دوحه است که از فرصت‌های فراهم شده از جمله در اجلاس سران عرب در ریاض و تونس استفاده نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه بحرین درباره امکان اصلاح روابط با دولت قطر گفت: همه چیز دست قطر است. کشورهای ما گام‌هایی را برای جلوگیری از زیان گرفتند. قطر محاصره نیست بلکه درها برای جلوگیری از زیان بسته شده است زیرا قطر به توافقنامه‌ها احترام نگذاشت.

وی افزود: ما ابتکار عمل را بدست گرفتیم و از جمله شاه سعودی از امیر قطر برای شرکت در اجلاس سران در ریاض دعوت کرد اما قطر به این فرصت پاسخ مثبت نداد. همچنین شاه سعودی در اجلاس تونس شرکت کرد و تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر آمد و از جلوی شاه سعودی در لحظه گرفتن عکس یادگاری رد شد و به وی سلام نکرد. ما تمایل قطر را برای پایان دادن به این بحران ندیده‌ایم. اگر ترجیح می‌دهند که بحران همچنان پابرجا باشد، ما چیزی از دست نخواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه بحرین باز اوج گرفت! توهین‌های ناتمام وزیر خارجه بحرین

وزیر خارجه بحرین درباره تلاش‌ها برای آشتی برقرار کردن به چهار طرف بحران گفت: میانجیگری آمریکا در کار نیست. کویت میانجیگری می‌کند. موضوع باید در داخل شورای همکاری حل و فصل شود و اگر جهان می‌خواهد که حل و فصل شود باید موضوع را به شورای همکاری واگذار کنند؛ حتی اگر زمان ببرد.

وی افزود: "اما اگر درهای به روی هم پیمانان و دوستانمان در جهان گشوده شود، این موضوع شاخه شاخه و پیچیده خواهد شد و این تصویر نادرست را به قطر خواهد داد که نقش آفرینی بین المللی برای موضوع وجود دارد. قطر خطرات ناشی از سیاست‌هایش علیه ما از جمله وجود نیروهای بیگانه در خاک خودش یعنی نیروهای ترکیه را می‌داند. قطر خطر ناشی از دخالت‌هایش در کشورهای همسایه و سیاستش در حمایت از جنبش‌های اسلامی دشمن در منطقه را می‌داند لذا باید محتاط باشد و با منطق فکر کند و بداند که این همسایگانش هستند که فضای اطراف درست و مناسب برایش به شمار می‌روند و از هر چیز دیگری مهمتر هستند".

وزیر خارجه بحرین گفت: اگر قطر اینگونه فکر کند، همه ما از کار کردن مجدد با آن استقبال خواهیم کرد. توپ اکنون در زمین قطر است و باید توجه کنند که منافع آنها در کجا نهفته است.

قطر از پنجم ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی تحت محاصره چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر قرار دارد. آنها روابط خود با دوحه را قطع و قطر را بهحمایت از تروریسم متهم کرده‌اند. دولت قطر در مقابل با رد این اتهام تاکید کرده است که از استقلال و حاکمیت در تصمیم گیری های خود دست بر نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل اجلاس سران عرب امارات امریکا ترکیه تروریسم دوحه رژیم بحرین عربستان قطر وزیر خارجه بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۸۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است