Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@00:09:04 GMT

تقويت بازوي پژوهشي صنعت نفت در پايتخت گازي ايران

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۸۹۸۵

تقويت بازوي پژوهشي صنعت نفت در پايتخت گازي ايران

خبرگزاري آريا- تفاهم‌نامه همکاري ميان پايتخت گازي و قطب پژوهشي صنعت نفت در حوزه محيط زيست امضا شد.
به گزارش خبرگزاري آريا از شانا، ظهر امروز تفاهم نامه همکاري زيست محيطي ميان پژوهشگاه صنعت نفت و منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس به امضاي جعفر توفيقي، رئيس پژوهشگاه صنعت نفت و بهرام دشتي‌نژاد، رئيس HSE منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس به امضا رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حاشيه امضا اين تفاهم نامه رئيس پژوهشگاه صنعت نفت با بيان اين که اين مرکز پژوهشي صنعت نفت در زمينه شناسايي و رفع آلودگي‌هاي زيست محيطي در سه فاز آب، خاک و هوا قابليت‌هاي بسيار زيادي دارد، گفت: اميدواريم با امضا اين تفاهم نامه شاهد پايش و رفع آلودگي‌هاي احتمالي در منطقه عسلويه باشيم.
وي افزود: امضاي امروز اين تفاهم نامه مي‌تواند شروع همکاري‌هاي مختلف خوبي ميان پژوهشگاه صنعت نفت و منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس باشد.
بر اساس اين گزارش رئيس HSE منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس نيز با استقبال از فعال شدن پژوهشگران صنعت نفت در منطقه عسلويه در زمينه محيط زيست گفت: ارزش اين تفاهم نامه حدود 3 ميليارد تومان برآورد مي‌شود و براساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته اين ميزان در فاز‌هاي بعدي همکاري افزايش خواهد يافت.
وي ادامه داد: بر اساس اين تفاهم نامه منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس خدمات تخصصي و آزمايشگاهي را ازپژوهشگاه صنعت نفت در حوزه محيط زيست دريافت خواهد کرد، ضمن آن که شناسايي منابع انتشار آلودگي‌هاي زيست محيطي بر عهده پژوهشگاه صنعت نفت خواهد بود.
دشتي نژاد با اشاره به ابلاغيه اخير رياست جمهوري مبني بر کاهش آلايندگي‌هاي زيست محيطي در منطقه عسلويه گفت: در اين رابطه کارگروهي متشکل از وزاتخانه‌هاي نفت، مسکن و شهرسازي، کشور، بهداشت و درمان و سازمان محيط زيست تشکيل شده است؛ وانگهي سند بهبود کيفيت هوايي در منطقه عسلويه با 70 درصد پيشرفت کاري در دست تنظيم است که با حضور پژوهشگاه صنعت نفت اين سند کامل‌تر خواهد شد.
رئيس HSE منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با بيان اين که در پالايشگاه‌هاي قديمي موجود در عسلويه پيش از اين 7 هزار و 200 ميليون متر مکعب در سال فلرينگ داشتند که اين ميزان هم اکنون اين عدد به 450 تن رسيده است، گفت: با نرمال سازي فرآيند‌هاي پالايشي در پالايشگاه‌هاي فاز‌هاي جديد ژارس جنوبي اين رقم کمتر نيز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تقويت صنعت نفت پايتخت گازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون والیبال، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با دعوت همتای عمانی خود راهی این کشور شد.   تقوی در این سفر در جلسات متعددی با رئیس فدراسیون والیبال عمان در خصوص تبادل مربی، برگزاری کمپ مشترک در بخش‌ها و رده‌های سنی مختف رشته‌های والیبال ساحلی و سالنی به بحث و گفتگو پرداخت و با امضای یک تفاهم‌نامه مشترک، همکاری و تعامل ایران را با عمان آغاز کرد.   همچنین تقوی در این دیدار در خصوص افزایش تعامل و همکاری با فدراسیون حوزه خلیج فارس و کشور‌های عربی مذاکراتی داشت.   رئیس فدراسیون والیبال کشورمان در دیدار با سفیر ایران در عمان در خصوص لزوم حمایت فدراسیون‌های ورزشی در سفر‌های بین‌المللی توسط وزارت امورخارجه و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های مختلف صحبت‌هایی انجام داد و با حضور در کمیته ملی المپیک عمان با دبیر کل این کمیته به گفتگو نشست.   بازدید و بررسی بیشتر امکانات والیبال عمان و همچنین بررسی زمینه‌های مشترک دو فدراسیون برای ارتقای سطح والیبال دو کشور از دیگر برنامه‌های امروز تقوی در عمان است.   رئیس فدراسیون والیبال ایران امشب؛ جمعه ۱۴ اردیبهشت به تهران باز می گردد.

دیگر خبرها

  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان