Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسعود برومند در اختتامیه نخستین نشست تخصصی جلبک، تدوین نقشه راه، توسعه فناوری و صنایع جانبی در بوشهر افزود: در شرایط کنونی استفاده از دانش و خلاقیت برای ایجاد ارزش افزوده و ثروت ملی یک اصل است که با وجود سادگی ادبیات آن‌ها در اجرا مشکلات بسیاری فراروی این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای نمونه وقتی در حوزه زیست فناوری دریایی کار می‌شود در این حوزه می‌توان با کار اشتراکی نتیجه بهتری دریافت کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: در این فرایند هر چه به جلوتر گام برداشته شود کار انفرادی جوابگو نیست و باید نسبت به تشکیل تیم اقدام جدی شود.

برومند عنوان کرد: باید شرایطی فراهم شود که افراد در کنار هم بقیه مسیر را طی کنند و پیچیدگی این موضوع به مراتب بیشتر از کار انفرادی است.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی یک گرنت پژوهشی راه اندازی می‌شود که این مهم می‌تواند ظرفیت‌های پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌ها را به سمت و سوی مناسبی سوق دهد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  یادآور شد: یک گرنت فناوری نیز برای تبدیل نتایج پژوهش به فناوری در دست طراحی است که این مهم بدون مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط با محوریت پارک‌های علم و فناوری محقق نمی‌شود.

برومند ادامه داد: همچنین باید واحد‌های فناور به عنوان یک نهال تازه به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند.

وی گفت: در این زمینه شاید مجبور به بازنگری جزیی در مفهوم شرکت‌های دانش بنیانی نیز وجود داشته باشد چراکه بار‌ها دیده شده برخی از واحد‌های فناور تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، ولی به تولید محصول نرسیدند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: مفهوم دانش بنیان در چنین جا‌هایی در یک فرایند مورد بازنگری قرار گیرد و با توجه به دشواری کار در این حوزه باید با برگزاری سمینار‌ها اقدام به تشکیل سمینار‌های تخصصی برای یافتن نقشه راه کرد تا دیدگاه‌های راهبردی و استراتژیک توسعه پیدا کند.

برومند ادامه داد: دریا در جنوب و شمال کشور با سخاوت کامل در اختیار کشور است که به عنوان سرمایه‌های ملی باید به خوبی از آن بهره برداری شود.

وی  بیان کرد: ظرفیت‌های زیست فناوری دریایی در شمال و جنوب کشور به خوبی مشخص است که با توجه به این ظرفیت‌ها باید با شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری برای آن برنامه ریزی عملیاتی داشت.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: در این زمینه باید نگاه به سمت کاهش تمرکز به منابع زیرزمینی دریا سوق داد چراکه این مهم با تمرکز بیشتر با سایر ظرفیت‌های دریایی و به ویژه زیست فناوری دریایی می‌تواند غذا، انرژی و آینده کشور را تامین کند.

انتهای پیام/م

دریا در جنوب و شمال با سخاوت کامل در اختیار کشور است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ وحید نیک روش افزود: طرح ساماندهی گذر فدک در بافت تاریخی بوشهر نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده ولی تاکنون این مهم را به اتمام نرسانده است.   وی بیان کرد: چنانچه اداره کل میراث فرهنگی توان اجرای طرح را ندارد شورا و شهرداری بوشهر آمادگی دارند تا طرح ساماندهی گذر فدک را به اتمام برسانند.   نیک روش ادامه داد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مدیریت شهری در بوشهر از محل اعتبارت ارزش افزوده است که در این زمینه از اداره کل مالیاتی استان خواسته شده سهم دقیق استان در این حوزه را مشخص کند.   وی گفت: اعتبارات ارزش افزوده بوشهر همچنان براساس جمعیت ۲۳۰ هزار نفری پرداخت می‌شود و این در حالی است که شهر به مرز ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.   نیک روش یادآور شد: در سال گذشته پیش بینی‌ها برای پرداخت هزار میلیارد ریال اعتبارت ارزش افزوده به شهرداری بوشهر بود که از این میزان تنها هفت هزار میلیارد ریال آن محقق شد.   وی ادامه داد: پیش‌بینی شده امسال بین ۱۱ تا ۱۲ هزار اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شود که براساس روال سابق شاید این میزان نیز محقق نشود.   نیک روش گفت: این اعتبارات مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی بوده از این رو انتظار می‌رود حق شهر بوشهر به طور تمام و کمال پرداخت شود.

دیگر خبرها

  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر