Web Analytics Made Easy - Statcounter

(ص)، بسیار بامعناست و باید ابعاد گوناگون این موضوع را تجزیه و تحلیل و در شرایط کنونی، به لوازم آن توجه کنیم.
وی، در ادامه، بیان کرد: از نگاه اسلام، اگر انسان تعقل و معیار عقل را از رفتار خودش کنار بگذارد، سطحش از موجودات دیگر تنزل می‌کند. بدترین و نازل‌ترین موجودات نزد خداوند، انسانی است که عقل دارد، ولی گوش خود را برای شنیدن حرف حق و عقلانی مسدود می‌کند و زبان گویا را برای گفتن حق فرو می‌بندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسی، با اشاره به حجیت عقل در کنار آموزه‌های انبیای الهی، اظهار کرد: از نظر مکتب اهل‌بیت(ع)، عقل، حجت باطنی و ابزار تشخیص حق است که خدای تعالی ما را به آن مجهز کرده و موجب تمایز انسان از موجودات دیگر شده است.
وی، با بیان این که خدای تعالی برای انسان‌ها حجت بیرونی و درونی قرار داده است، گفت: حجت ظاهری خداوند، انسان‌های متعالی هستند که به مقام وحی و الهام الهی متصل بوده، سخن و پیام حق را از منبع نور خدا می‌گیرند و انسان‌ها را به مسیر مستقیم و مطمئن راهنمایی می‌کنند و حجت باطنی، عقل الهی و نورانی است.
رئیس جامعه‌المصطفی(ص)، درباره پی‌آمدهای بهره‌ نبردن از ظرفیت‌های عقلی، اظهار کرد: نتیجه بلااستفاده ماندن عقلانیت، روی آوردن به افراط و تفریط، ظاھرگرایی و خشونت است؛ متأسفانه، امروز، در دنیای اسلام هم شاهد ثمرات تلخ نگاه سد عقل و ضد اعتدال هستیم.
وی ادامه داد: دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی(ص) باید پرچم‌دار اعتدال، عدالت و اتحاد مذاهب اسلامی باشند.
عباسی، در بخش دیگری از سخنانش، با رد هر گونه اهانت به مقدسات مذاهب اسلامی، تصریح کرد: برخی از آیین‌ها، مراسم و رفتارهایی که چهره مکتب اهل‌بیت(ع) را در دنیا موهون می‌نماید، نباید انجام شود.
یادآور می‌شود، در این گردهمایی، که با همکاری شماری از دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی و نیز سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد برگزار شد، «حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری»، معاون آموزش جامعه‌المصطفی، رسالت‌های حوزوی و دینی دانش‌آموختگان المصطفی را در شرایط کنونی بیان کرد و سیره امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و علمای سلف مانند «شهید صدر» را چراغ راه علما و دانش‌آموختگان المصطفی دانست.
نماینده جامعه‌المصطفی نیز به ارائه گزارشی در خصوص دانش‌آموختگان و رسالت آنان در ارتقای سطح علمی و معنوی جهان اسلام پرداخت و گسترش اندیشه اعتدالی و اتحاد اسلامی را در منطقه، از مهم‌ترین راهبردهای المصطفی برشمرد.
پس از آن، دو تن از دانش‌آموختگان جامعه‌المصطفی در حیدرآباد به اهمیت عقلانیت و اعتدال اشاره کردند و ثمره ارزشمند آن را اتحاد اسلامی و همبستگی مذاهب اسلامی دانستند.
همچنین «حق‌بین» سرکنسول ایران در حیدرآباد، به بیان آثار عقلانیت، اعتدال و اتحاد اسلامی از دیدگاه روایات و بررسی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در این خصوص پرداخت.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری قرآن جامعه المصطفی العالمیه جشن فارغ التحصیلان هندوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان