Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:14:52 GMT

ساده‌لوحی در ارتباط با منافقان و معاندان آسیب‌زا است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۹۶۰۹

ساده‌لوحی در ارتباط با منافقان و معاندان آسیب‌زا است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: راه حل مشکلات تفکر بسیجی و روحیه جهادی است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه علم، دانش و عقل در کنار تزکیه نفس مؤثر است، بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تزکیه نفس و خودسازی است.

آیت‌الله عبادی ادامه داد: بسیاری از دولت‌های استکباری و معاندان با نظام اسلامی علی‌رغم علم و دانش به واسطه فاصله گرفتن از تزکیه نفس و خودسازی، جنایت‌های عدیده‌ای چون جنگ و انسان‌کشی به راه انداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دین بدون علم جهل و علم بدون دین جنایت می‌سازد، افزود: در زمینه تعلیم و تربیت الگوهای بی بدیل و انسان‌سازی چون شهید مطهری علم، دانش، تزکیه نفس، فقه، فلسفه و اخلاق را در کنار هم داشتند.

امام جمعه بیرجند با تبیین جایگاه موضوع تولی و تبری در مفاهیم دینی گفت: عشق و محبت پروردگار و نگه داشتن قلب از محبت دشمن خدا معنای حقیقی تبری و تولی است.

آیت‌الله عبادی اظهار کرد: محبت حقیقی نسبت به کفار و غیر اهل ایمان نیز با تلاش برای هدایت آنها محقق می‌شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: البته وضعیت ارتباط با افراد منافق و علاقمند به بیگانگان متفاوت است و خداوند با صراحت در قرآن تأکید دارد که آنها را از خود ندانید.

وی در زمینه ارتباط اهل ایمان با غیر مسلمانان در کشورهای اسلامی افزود: طبق مفاهیم قرآن کریم و آموزه‌های صریح اسلامی احسان و عدالت ورزی نسبت به غیر مسلمانان ایرادی ندارد.

آیت‌الله عبادی گفت: در ارتباط با استکبار، منافقان و معاندان نباید با ساده‌لوحی برخورد کرد چرا که این مسئله آسیب‌های زیادی به جامعه اسلامی و مسلمانان وارد می‌کند.

کد خبر 4606993

منبع: مهر

کلیدواژه: سید علیرضا عبادی خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست علمی «تبلیغ دین؛ آسیب‌ها و بایسته ها» برگزار می‌شود.

نشست علمی «تبلیغ دین؛ آسیب‌ها و بایسته ها» با حضور حجت الاسلام محمدصفر جبرییلی عضو هیأت علمی گروه کلام اسلامی و الهیات جدید پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود.

این نشست امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۲۱ به صورت مجازی برپا خواهد شد.

علاقه مندان جهت شرکت در این نشست می‌توانند به لینک پخش مجازی: aparat.com/el_balagh/live مراجعه کنند.

کد خبر 6087357 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • شرط موفقیت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • شرط موفقت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • قم میزبان اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی می‌شود
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود