Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:00:03 GMT

نماینده چین در ژنو: ان پی تی در خطر است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۳۹۹۴۵

نماینده چین در ژنو: ان پی تی در خطر است

پکن- ایرنا- نماینده تسلیحاتی چین در ژنو با بیان اینکه پیمان منع تکثیر تسلیحات هسته ای موسوم به 'ان پی تی' در خطر است خواستار حراست از این پیمان بین المللی از طرف همه کشورهای دنیا شد.

به گزارش ایرنا تارنمای 'یی سی' چین روز جمعه گزارش کرد 'جیجا یو' در اجلاس بررسی 'ان پی تی' در نیویورک خاطر نشان کرد: جامعه بین المللی باید از اقتدار این پیمان حراست به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرستاده چین در این نشست تصریح کرد: گستردگی و تاثیرگذاری 'ان پی تی' قابل توجه است و برای همین کشورها باید به این معاهده جهانی توجهی ویژه داشته باشند.
وی در عین حال ابراز نگرانی کرد که تحولات امنیتی در منطقه و جهان و مناقشات موجود باعث شده است تا این پیمان نیز در شرایط بسیار سختی قرار گیرد.
فرستاده چین گفت: جهان امروز با انتخاب سختی بین یکجانبه گرایی و چند جانبه گرایی، رویارویی یا گفت و گو، بازبودن و یا انزوا و بازی مجموعه صفر یا برد ـ برد روبرو است.
این مقام چینی از کشورهای دیگر خواست با یکجانبه گرایی و ذهنیت جنگ سرد مقابله کنند جامعه بین المللی باید با صبوری در جهت چند جانبه گرایی گام بردارد.
وی تاکید کرد: باید بتدریج دکترین های قدیمی استفاده بازدارنده از تسلیحات هسته ای در وهله نخست علیه دیگران، کنار گذاشته شود نباید نقشی برای تسلیحات هسته ای در دفاع از امنیت ملی کشورها قائل شد جهان باید بتدریج گام های منطقی و عادلانه برای از بین بردن تسلیحات هسته ای بردارد.
ان پی تی به عنوان تنها پیمان دارای مقررات مربوط به خلع سلاح هسته ای در جهان، سال 1968 میلادی امضا شد و دو سال بعد شکل اجرایی به خود گرفت و اکنون 191 کشور جهان به آن پیوسته اند.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين ان پي تي هسته اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۳۹۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس سحر دولتشاهی و پیمان معادی وایرال شد

تصویر جدیدی از پیمان معادی و سحر دولتشاهی در نمایی از سریال «افعی تهران» در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده که مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

منبع: برترین‌ها

tags # پیمان معادی ، سحر دولتشاهی ، سریال افعی تهران سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • عکس سحر دولتشاهی و پیمان معادی وایرال شد
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • عکس| تصویری دیده نشده از پیمان معادی، امین حیایی و بهرام رادان
  • عکس| عکسی دیده نشده از پیمان معادی در جوانی