Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:02:24 GMT

مردم خوزستان در سیل اخیر نمره قبولی را از خدا گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۰۲۷۸

مردم خوزستان در سیل اخیر نمره قبولی را از خدا گرفتند

اهواز _ ایرنا _ رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که مردم خوزستان از هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند گفت: سیل در استان خوزستان نیز یک امتحان الهی بود که مردم خوزستان با تمام وجود در این امتحان پیروز بیرون آمدند و نمره قبولی از خدا گرفتند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی پیش از نماز جمعه این هفته اهواز در مصلی مهدیه اهواز با بیان این که این امتحان الهی همچنان ادامه دارد اظهار داشت: آیت الله جزایری جزایری با رهبری مردم در طول سیل اخیر کارها را به نحو احسن انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان بیان کرد: ماه رمضان ماه نیایش و استغفار و همچنین ماه استفاده از برکات شب قدر است، در این رابطه شخصی از رسول خدا(ص) پرسیده بود چه عمل در ماه رمضان بهتر است و راه کوتاه و مطمئن برای نزدیک شدن به خداوند است که ایشان فرمودند بهترین عمل در ماه رمضان دوری از گناه، نافرمانی و معصیت است.
رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به حضور حجت الاسلام موسوی فرد در اولین نماز جمعه اهواز به عنوان نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه جدید اهواز گفت: عنوان نمایندگی ولی فقیه در استان عنوانی است که شرایط و مسئولیتهای زیادی را برعهده خواهد داشت.
وی ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد چهره ای شناخته شده با سوابق طولانی در خرمشهر است وی انسانی ساده زیست، متعصب در دین و پایبند به آنچه که خداوند واجب کرده است می باشد که خوش برخورد و متواضع است.
محمدی گلپایگانی استان خوزسان را استانی با اهمیت خواند و گفت : آیت‌الله موسوی جزایری نماینده پیشین ولی‌فقیه در خوزستان نزدیک به نیم قرن به امور مردم رسیدگی کرد و هر کجا که لازم بود حضور داشت و همواره درب منزل وی روی مردم باز بوده است.
وی ایت الله جزایری را انسانی وارسته و نعمتی بزرگی برای استان خوزستان دانست که طی سالها فعالیتش خدمات زیادی را برای این استان داشته است و در طول هشت سال دفاع مقدس حضوری فعال از خود نشان داده است .
رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آیت‌الله جزایری نعمت بزرگی برای خوزستان هستند و جوانی خود را برای خدمت به انقلاب و اسلام صرف کردند و رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به ایشان عنایات خاصی دارند.
وی گفت: در میان هزاران ائمه جمعه کشور نظیر آیت‌الله جزایری کم داریم و ایشان به درخواست خود از این مسئولیت کناره‌گیری کرد.
محمدی گلپایگانی با اشاره به این که مقام معظم رهبری آیت الله جزایری را فقیه بزرگوار نامیده است گفت: شخصیت فقیه به تنهایی معنای کمی ندارد چراکه فقیه به معنای کسی است که قدرت استنباط دارد و در میان هزارن طلبه شاید یکی از آنها را بتوان فقیه نامید.
وی ادامه داد: در میان ائمه جمعه کشور که در حدود هزار نفرهستند نظیر آیت الله جزایری کم پیدا می شود و این یک موقعیت بزرگ برای استان است.
رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به انتصاب حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد به امامت جمعه اهواز گفت: وی فردی مردمی ، متواضع، خوش برخورد است، اداره خطبه نماز جمعه کاری زمان بر است و خطبه های نماز جمعه باید پر بار باشد تا مستمعین از خطبه ها بهره لازم را ببرند.
وی با بیان این که مقام معظم رهبری آیت الله جزایری را در حکم انتصابش به عنوان، زعیم حوزه های علمیه استان، حجت الاسلام خوانده است گفت: این یک فرهنگ است که در زمان امام خمینی (ره) هم وجود داشت و بدین معنی نیست که با گفتن حجت الاسلام چیزی از ایشان کم شده است.
در پایان حکم مقام معظم رهبری برای انتصاب حجت الاسلام موسوی فرد به عنوان نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز و حکم انتصاب آیت الله موسوی جزایری به عنوان زعیم حوزه های علمیه استان قرائت شد.
7164/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سيل 98 رييس دفتر مقام معظم رهبري گلپايگاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوطالب شفقت به مناسبت هفته بسیج سازندگی طی پیامی این هفته را به جهادگران بسیجی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ (عنکبوت ۶٩)

نعمت خدمتگزاری را و توان خدمتگزاری را که خدای متعال به شما هدیه کرده است، قدر بدانید؛ خدا را شکر کنید؛ افزایش این گنجینه معنوی را از خدا بخواهید. (مقام معظم رهبری)

بسیج سازندگی از ابتدای تشکیل خود به فرمان مقام معظم رهبری مدظله‌العالی تا به امروز به‌عنوان الگویی از خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه شناخته می‌شود.

مجموعه اقدامات هدفمند و جهادگونه بسیج سازندگی در محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم خوش درخشیده و از طریق به‌کارگرفتن ظرفیت‌ها و استعدادهای درونی کشور و بهره‌گیری از فرهنگ و تفکر بسیجی بسیار مؤثر بوده است.

ویژگی ممتاز بسیج سازندگی اتکا به مردمی است که باایمان به اسلام و ولایت‌فقیه همواره وجود خود را بر محور ولایت معنا می‌کنند.

وجه دیگر بسیج سازندگی حضور جهادگران در جبهه نبرد اقتصادی است، بسیجیانی که در جهادی دیگر با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری وارد عرصه تولید و اشتغال‌زایی شدند تا در جنگ نابرابر اقتصادی که دشمنان نظام و انقلاب برای به‌زانودرآوردن ملت شریف ایران علم کردند جانانه مقابله کنند.

بدون شک، بسیج سازندگی در سالی که مقام معظم رهبری آن را با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری فرموده‌اند، سرمشقی دیگر برای افزودن بر دامنه مجاهدات خود یافته و با تمام توان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود، برای تحقق درخشان این خواسته «ولی‌امر مسلمین» تمام توان و تلاش خود را مخلصانه معطوف خواهد نمود.

اینجانب از تلاش‌های تمامی جهادگران بسیجی، مخلص و همیشه در صحنه به‌ویژه مجاهدت‌های جهادگران ولایت‌مدار لرستان که در عرصه‌های مختلف سازندگی و خدمات‌رسانی زحمات فراوانی کشیده و در مسیر رفع محرومیت قدم برمی‌دارند، صمیمانه تقدیر و تشکر نموده، امیدوارم در ادامه فعالیت‌های خود در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، گام‌های بزرگ‌تر و پرافتخارتری بردارند و با برنامه‌ریزی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بی‌نظیر استان لرستان در مأموریت‌های محوله، راه‌های رسیدن به توسعه استان را کوتاه‌تر نمایند، توفیق روزافزونتان را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

کد خبر 6097686

دیگر خبرها

  • رادان: حجاب را بگیرند، وطن و دین هم نیست می‌شود | درد بی‌حجابان اقتصاد نیست | آن‌ها که مشکل اقتصادی دارند پشت این دولتند
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • تبارنامه‌ی ما دفتر شهیدان است
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری