Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه آمریکا به هیچ تعهد و منشور بین المللی پایبند نیست، گفت: خروج آمریکا از پیمان های بین المللی تهدید نظام بین الملل و جهانی است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: خروج ترامپ از یونسکو برای حمایت از رژیم صهیونیستی، لغو پیمان تجاری اقیانوس آرام و خروج از برجام نشان از زورگویی و یک جانبه گرایی آمریکا دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خروج آمریکا از برجام درس های بسیاری داشت و غیرقابل اعتماد بودنش را ثابت کرد و در واقع ماهیت دشمنان انقلاب را نشان داد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه گفت: نباید در مقابل آمریکا انعطاف داشته باشیم و در واقع گره زدن توان و مشکلات داخلی به خارج و آمریکا درست نیست زیرا گران شدن برخی کالاها در ایران ربطی به دیگران ندارد و این موضوع را باید خودمان مدیریت کنیم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به دسیسه چینی آمریکا در ونزوئلا، گفت: کودتای آمریکا در کشور ونزوئلا شکست خورد.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه کودتا در ونزوئلا با طراحی مستقیم آمریکا انجام شد و شکست خورد، خاطرنشان کرد: استکبار با استفاده از تمام ابزارهای خود کودتا در این کشور را دنبال می کرد.
امام جمعه تبریز افزود: هدف آمریکا ایجاد تزلزل در این کشور برای پی گیری اهداف استکباری خود بود که راه به جایی نبرد.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و تاکید بر بهره مندی از این ماه بیان کرد: افطاری دادن سنت خوبی است که در این ماه انجام می شود اما کسی حق ندارد از بودجه های دولتی افطاری بدهد.
وی با بیان اینکه باید توجه کافی برای جلوگیری از روزه خواری در ماه مبارک رمضان انجام شود، گفت: مسافران نیز باید شئون این ماه را حفظ کنند.
امام جمعه تبریز با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت الله مطهری و با بیان تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص معلمان اظهار داشت: معلمان پرورش دهنده مهمترین برنامه انسانی یک ملت برای شکل دهی تمدن نوین هستند.
حجت الاسلام آل هاشم بیان کرد: معلمان سازندگان هویت و فرهنگ هر ملتی و آینده سازان نظام جمهوری اسلامی نیز این قشر انقلابی هستند که با پرورش روحیه انقلابی، آینده کشور را ضمانت می کنند.
وی افزود: روحیه انقلابی به منزله جان و روح یک ملت است و خداوند به کسانی که در تقویت این روحیه تلاش می کنند اجر اخروی می دهد البته مسوولان هم باید به معیشت معلمان و فرهنگیان توجه ویژه داشته باشند.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به شهادت مظلومانه طلبه شهید حجت‌الاسلام قاسمی در همدان گفت: این مصیبت برای مردم و جامعه روحانیت تلخ بود البته این حادثه در بستر فضای مجازی برای اقدام جنایتکار مهیا شد، از این‌رو مسوولان نظارت بر فضای مجازی برای رفع مشکلات این فضا چاره‌جویی کنند.
وی افزود: اگرچه قاتل این طلبه شناسایی شد و به سزای اعمال خود رسید ولی مسوولان مرتبط باید نسبت به انتشار برخی شایعات و عملیات روانی و اینکه چگونه سلاح‌ در دست برخی اشرار جامعه قرار گرفته است، چاره‌اندیشی کنند.
امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با فرماندهان نیروی انتظامی گفت: ایشان به تامین امنیت در فضای مجازی تاکید کرده و فرمودند که چرا باید به راحتی یک فرد خود و اسلحه‌اش را در فضای مجازی نشان داده و هیچ کسی با او کاری نداشته باشد و در نهایت چنین جنایتی انجام شود.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به ضرورت رونق اقتصادی و رونق تولید تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا رونق تولید را افزایش دهیم به طوری که تغییر رویکرد به مدیریت جهادی و باور برای رفع مشکلات با نگرش مدیریت جهادی مدیران تولید نیاز اصلی کشور است.
وی ادامه داد: داشتن راهبرد توسعه صادرات، بهبود فضای کسب و کار، فعال‌سازی ظرفیت‌های بخش خصوصی، تقویت نظام بانکی‌ و مبارزه با قاچاق کالا از روش‌های تحقق بخشیدن رونق تولید است.
وی همچنین با اشاره به مواضع جدید ترامپ در خصوص سعودی‌ها گفت: ترامپ در یک سخنرانی ماجرای تماس تلفنی با پادشاه عربستان را مطرح کرد و با سخنان تحقیرآمیز و نگاهی دلال‌مآبانه پول گرفتن از این کشور نفتی را ساده تر از مستاجران بد عنوان کرد.
امام جمعه تبریز ادامه داد: ترامپ خطاب به مقامات سعودی گفته ما همه در محافظت از شما همه چیز خود را از دست می‌دهیم در حالی که شما پول زیادی دارید.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: این صحبت‌های تحقیرآمیز نشان می‌دهد که سردمداران سعودی هیچ اراده‌ای از خود نداشته و به همین دلیل حرف‌های تحقیرآمیز را تحمل می‌کنند و خواهان حفظ قدرت با تکیه بر آمریکا با هر ذلتی هستند.
امام جمعه تبریز همچنین با گرامیداشت روز جهانی مطبوعات گفت: برگزاری چهارمین جشنواره مطبوعات که در استان برگزار می شود برای ارتقای سطح کیفی مطبوعات محلی اهمیت دارد.
وی اضافه کرد: مطبوعات می‌توانند در راستای عملی کردن بیانیه گام دوم انقلاب گام‌های موثری بردارند.
3093/3071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عبادي نماز جمعه تبريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد

امام جمعه موقت یزد با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد گفت: امروز در داخل آمریکا و اروپا شاهد اعتراض به اسرائیل هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، آیت‌الله سید ناصر محمدی در خطبه‌های این هفته یزد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای فراوانی داشته اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب و قیام حضرت امام خمینی(ره) به حدی است که به هیچ عنوان قبل و پس از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب روسای کشورهای قدرتمند جهان در ایران برای بررسی وضعیت جنگ جهانی جلسه‌ای گذاشتند بدون اینکه به شاه ایران اهمیتی قائل باشند اما الان ایران یک قدرت بزرگ جهانی است.

امام جمعه موقت یزد به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: این عملیات یک معجزه بزرگ الهی بود که اقتدار ایران و ضعف رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را نشان داد.

محمدی در ارتباط با اهمیت این عملیات عنوان کرد: زمانی که اسرائیل به بخش کنسولی جمهوری اسلامی در سوریه حمله کرد و این حمله منجر به شهادت چند نفر از سرداران سپاه پاسداران شد، ایران اعلام کرد که درسی پشیمان کننده به این رژیم خبیث خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: چقدر دولت‌های منطقه، اروپایی و آمریکا همه واسطه شدند که ایران کاری نکند؛ سفرا و وزرای آنها التماس کردند اما مقام معظم رهبری و سایر مسئولان تاکید کردند که ایران این حمله را پاسخ خواهد داد.

امام جمعه موقت یزد بیان کرد: پس از این تاکیدات ایران عملیات خود را آغاز کرد و 10 کشور جهان اعلام کردند که موشک‌های ایران را می‌زنیم و نمی‌گذاریم موشک‌های ایران به اسرائیل برسد اما دیدیم که چگونه موشک‌های ایران به خاک اسرائیل و استراتژیک ترین نقاط این رژیم جنایتکار برخورد کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم در ارتباط با عملیات وعده صادق این بود که ایران تنها 20 درصد از توان خود را در این عملیات به کار گرفت ولی آن کشورها با تمام توان سعی در منهدم کردن موشک‌های ایران داشتند که باز هم موفق نشدند که همه موشک‌ها را سرنگون کنند.

وی ادامه داد: پس از این عملیات، ایران اعلام کرد که اگر کوچکترین اشتباه دیگری از اسرائیل در پاسخ به این عملیات ایران انجام شود آنها را به صورت بسیار شدیدتر جواب خواهیم داد و همین موضوع سبب شد که رژیم صهیونیستی در نهایت خفت و خواری هیچ اقدامی انجام ندهد.

امام جمعه موقت یزد بیان کرد: این اقتدار و قدرت نتیجه قیام در مسیر خدا در بعد سیاسی است که سبب شده ایران به عظمت بسیار بزرگی در جهان و منطقه دست پیدا کند و پس از این عملیات جایگاه ایران تغییر کرد به گونه‌ای که ایران الان در تمام جهان به اقتدار شناخته می‌شود.

محمدی بیان کرد: تاکنون اعلام می‌کردند که ایران ثبات ندارد و سرمایه‌گذاران خارجی در ایران حضور پیدا نمی‌کنند اما پس از عملیات وعده صادق سرمایه‌گذاران بیش از 70 کشور جهان در ایران حضور پیدا کردند تا در این کشور حضور اقتصادی داشته باشند.

وی بیان کرد: امروز ایران در اوج ثبات است و آمریکا و اروپا در حال لرزش هستند و در خود آمریکا و اروپا دانشجویان دانشگاه‌ها در اعتراض به سیاست‌های نظامی کشورشان به تحصن دست می‌زنند.

امام جمعه موقت یزد بیان کرد: با وجودی که در این تجمعات هیچ شعار و فحشی داده نمی‌شود و نه سنگ می‌زنند، بدترین رفتارها را با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های خود می‌کنند و جالبتر آنکه همین‌ها مدعی آزادی و حقوق بشر هستند.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای گمنام شهرستان چاراویماق
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • محکومیت برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان مدافع غزه
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • دولت مشارکت مردم در تولید را تسهیل کند
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • ظلم ستیزی علیه صهیونیست‌ها جهانی شده است
  • تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت