Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@03:34:57 GMT

فتحی: شفر چاره‌ای جز توافق با ما ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۰۶۷۳

فتحی: شفر چاره‌ای جز توافق با ما ندارد

امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال از وینفرد شفر به عنوان بارزومه‌ترین مربی تاریخ این باشگاه یاد کرد.

به گزارش مشرق، امیرحسین فتحی در مورد شیوه برکناری وینفرد شفر گفت: آقای شفر قبلاً هم اعلام کرده بودیم که از مربیان خوبی بود که وارد کشور شد. او شاید بارزومه‌ترین مربی تاریخ استقلال بود و در سه کشور و بوندس‌لیگا سابقه مربیگری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای شفر بضاعت‌شان این بود و حداکثر توانش را گذاشت و هر طور توانست به باشگاه کمک کرد و در نهایت با توجه به نوساناتی که داشتیم، یک روز خوب بودیم و یک روز هم در حد انتظار نبودیم و با دوستان به این نتیجه رسیدیم که با آقای شفر قطع همکاری کنیم.

بیشتر بخوانید بد بدرقه، مثل فوتبال ایران ۶ تغییر مهم مجیدی در استقلال وریا غفوری: برخوردی که با شفر شد، درست نبود!

وی درباره تردیدهایی که برای برکناری شفر وجود داشت و پس از آن حضور شفر در محل تمرین آبی‌پوشان خاطر نشان کرد: ما بازی‌مان در مشهد ساعت ۱۱ شب تمام شد و این موضوع قبل از آن در ذهن ما شکل گرفته بود که اگر مقابل پدیده نتیجه نگیریم، تصمیم‌مان را اعلام کنیم. در باشگاه من تنها تصمیم‌گیرنده نیستم و با تک تک اعضای هیئت مدیره صحبت کردیم و بعد از اینکه به جمع‌بندی کامل رسیدیم، اعلام کردیم. با همان روال قانونی که داشتیم از طریق سایت باشگاه ساعت ۹ صبح اعلام کردیم که ایشان معلق است و نمی‌تواند در تمرین شرکت کند. شفر سایت را دیده بود، ولی متوجه نشده بود و به ما اعلام کرد تا به من نامه ندهید به محل تمرین خواهم رفت. بلافاصله ما نامه زدیم و از طریق راننده او نامه را به دستش رساندیم و در ادامه از طریق پیام واتس‌آپ به ساشا شفر هم اعلام کردیم، ولی شفر باز هم به سر تمرین رفت.

شفر می‌خواست با تاکسی به محل تمرین برود

مدیرعامل باشگاه استقلال ادامه داد: من حتی به راننده ایشان گفتم شفر را به تمرین نبرد، ولی راننده او گفت که شفر گفته است اگر نیاید با تاکسی می‌روم. رفتار شفر در محل تمرین خوب و غیرحرفه‌ای نبود و رفتارشان علیه باشگاه شد. آقای شفر ۵۰ سال مربیگری کرده و قطعاً در این ۵۰ سال معارفه و تودیع داشته است. مگر در زمان معارفه شفر، منصوریان (سرمربی پیشین استقلال) حضور داشت؟

بعد از دربی هم برای کنار گذاشتن شفر به جمع‌بندی رسیدیم

فتحی درباره این موضوع که چرا در پایان فصل این تصمیم گرفته نشد، تصریح کرد: وقتی ما به این جمع‌بندی رسیدیم اعلام کردیم، حتی بعد از دربی هم جلسه داشتیم و به این تصمیم رسیدیم، ولی گفتیم پیش از بازی‌های آسیایی سختی که داریم این کار را نکنیم و بعد از آن هم گفتیم بازی با سایپا را در پیش داریم و ممکن است قهرمان شویم و این کار مناسب نباشد.

اگر قرار به مصلحت‌اندیشی بود شفر را بعد از دربی برکنار می‌کردیم

فتحی افزود: واقعاً درباره زمان برکناری شفر مصلحت‌اندیشی نکردیم و فقط مصالح باشگاه را در نظر گرفتیم و اینکه تا چه زمانی حضور شفر در استقلال مؤثر است، اگر می‌خواستیم مصلحت‌اندیشی کنیم بعد از دربی برکنار می‌کردیم که افکار عمومی هم با ما بود. ما نمی‌توانستیم ریسک کنیم، چون بازی با سایپا و دو بازی با الهلال را پیش رو داشتیم. بهترین موقع برای مصلحت‌اندیشی جهت برکناری شفر بعد از دربی بود ولی ما این کار را نکردیم. ما بر این مبنا که رضایت هواداران را جلب کنیم و برای فصل آینده تیم خوبی را شکل دهیم، کار کردیم.

قرارداد شفر صد درصد غیرحرفه‌ای و یک‌طرفه بود

وی درباره مبلغ قرارداد شفر گفت: یکی از آیتم‌هایی که ما را به این روز انداخت و ما ناچار شدیم این تصمیم را بگیریم متأسفانه انعقاد قرارداد صد درصد غیرحرفه‌ای و یک‌طرفه بود. در دنیای فوتبال مرسوم نیست که با مربی قرارداد ببندید و حق فسخ با او باشد و باشگاه در هیچ شرایطی نتواند قرارداد را فسخ کند. هرکس این قرارداد را می‌بیند می‌گوید این چه نوع قراردادی است! یک رقم خیلی نجومی با توجه به سن و سال ایشان بود. رقم قرارداد ایشان بالای یک میلیون دلار بوده است. در همین جام جهانی گذشته در ۳۲ تیم حاضر شاید هفت هشت تیم چنین قراردادی را داشته‌اند.

پسر شفر مدرک آنالیزوری ندارد

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره حضور ساشا شفر به عنوان آنالیزور عنوان کرد: ساشا شفر دارای هیچ مدرک آنالیزوری نیست و با یک مبلغ بالا به عنوان آنالیزور انتخاب شدند. دوستان ما به این موضوع اشراف ندارند که وقتی ما آمدیم هیچ کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم.

شفر چاره‌ای جز توافق ندارد

فتحی درباره احتمال شکایت شفر گفت: ما قول دادیم که با کمترین هزینه شفر از استقلال جدا شود. باید با شفر صحبت کنیم و در جلسه‌ای با او برگزار می‌کنیم به جمع‌بندی برسیم که با کمترین هزینه این مشکل حل شود. به نظر من شفر چاره‌ای جز توافق ندارد. ایشان یا باید مربیگری را کنار بگذارد یا تکلیف قراردادش را مشخص کند. ما از لحاظ اخلاقی احترام خاصی برای او قائل هستیم. شفر در مدت حضورش در استقلال هیچ مورد حاشیه‌ای نداشت.

به گرو و نیومایر یک ریال اضافه ندادیم

وی ادامه داد: همین اتفاقات درباره الحاجی گرو و نیومایر هم افتاد و ما با این دو بازیکن و مدیربرنامه‌های‌شان مذاکره کردیم و بدون دادن یک ریال اضافه توافق کردیم و تا زمانی که بازی کردند حقوق‌شان را گرفتند و قراردادشان را فسخ کردیم. البته باید بگویم که قرارداد شفر، کولی و ساشا برای سال بعد هم هست.

ساشا شفر گواهی پزشک آورد تا به قائمشهر نرود

مدیرعامل باشگاه استقلال درباره این موضوع که ساشا شفر به کارش ادامه می‌دهد، گفت: قرار بود به قائمشهر برود، البته گواهی پزشک آورد که بیمار هستد و ما موافقت کردیم که نرود.

فتحی افزود: ما دو مربی به نام فورکل و فیلیپ که به خدمت گرفتیم با قرارداد معقول اضافه کردیم. ما حتی پاتوسی را هم با این پتانسیلی که دارد شرط گذاشتیم که اگر باشگاه او را نخواست به راحتی از تیم جدا شود. من به هواداران فوتبال قول می‌دهم که همه توان‌مان را خواهیم گذاشت و با وکلای مجربی که داریم تلاش‌مان را می‌کنیم که از یک مربی خوب استفاده کنیم.

شفر برای صیادمنش بحث تبلیغاتی به راه انداخت!

وی درباره ترانسفر صیادمنش گفت: اللهیار صیادمنش درباره‌اش بحث تبلیغاتی شد. این موضوع را شفر راه انداخت. اللهیار قطعاً یک استعداد درخشان است. یک باشگاه حرفه‌ای چه محل درآمدی دارد؟ یکی حق پخش تلویزیونی است که در ایران معنا ندارد. حق تبلیغات محیطی است که ببینید چقدر از تیم حمایت شده است. حق کپی‌رایت است که ما از فروش لباس هم درآمد نداریم و به راحتی در منیریه کپی آن به فروش می‌رسد. یکی از راه‌های درآمدزایی ترانسفر بازیکن است. مگر رونالدو ترانسفر شد بازیکن بدی بود یا خیانت کرد؟! اللهیار صیادمنش و چند بازیکن ما در معرض باشگاه‌های خوب هستند. پیشنهادهای خوبی درباره بازیکنان‌مان داریم و با مصلحت و تدبیر باشگاه این اتفاق خواهد افتاد و هزینه‌های این ترانسفرها خرج خرید بازیکنان خوبی مثل پاتوسی می‌شود. این موضوع متاسفانه بزرگ شد و آقای شفر متاسفانه این موضوع را بزرگ کرد.

فتحی درباره خرید بازیکن جدید تصریح کرد: ما از نیم‌فصل دنبال بازیکن بودیم و قطعاً دنبال ترمیم نقاط ضعف‌مان هستیم. الهیار صیادمنش به دلایلی بزرگ شد. آقای شفر چقدر به این بازیکن بازی داد. نیمی از بازی‌ها را هم بازی نکرد. رضا آذری و رضا کریمی در زمان شفر چقدر بازی کردند. شاهین طاهرخانی، میثم تیموری، مرادی، فرشاد محمدی‌مهر و… کجا هستند؟ از هیچکدام این بازیکنان استفاده نشد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل استقلال تهران امیرحسین فتحی فوتبال وینفرد شفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشن: استقلال ستاره ندارد، دونده دارد

به گزارش ورزش سه و به نقل از اعتماد، در يكي از مهم‌ترين بازي‌هاي اين فصل ليگ برتر دو تيم استقلال و تراكتور به مصاف يكديگر مي‌روند. تراكتور با مربي جديد به فكر روزهاي خوب در آينده است و استقلال با مالكان جديد مي‌خواهد صدرنشيني را حفظ كند. نكو و شاگردانش با از پيش رو برداشتن تيم قرمزپوش تبريزي مي‌توانند گام بلندي به سوي قهرماني بردارند. به بهانه واگذاري استقلال به پتروشيمي و اين بازي حساس با حسن روشن يكي از پيشكسوتان پرافتخار استقلال تماس گرفتيم كه صحبت‌هاي‌مان به ديگر مسائل پيرامون اين باشگاه و حواشي چند وقت گذشته كشيده شد كه خواندن آن خالي از لطف نيست!
مي شود گفت استقلال در صورت پيروزي  برابر تراكتور قهرمان ليگ مي‌شود؟

نه! در اينكه يكي از دو تا تيم پرسپوليس و استقلال قهرمان مي‌شوند كه بحثي نيست. اما الان تراكتور تيم خيلي خطرناكي براي استقلال است. خدا رحمت كند. فوت همسر آقای زنوزي و رايگان كردن تماشاي بازي هم مي‌تواند براي تراكتور باعث ايجاد انگيزه مضاعف شود. اينها همه كار مي‌كنند تا بگويند ما براي تيم همه كار كرديم حالا اگر نتيجه نگيرند، مقصر نيستند. اين بازي براي استقلال خيلي خطرناك است حالا چه تدبيري براي بازي دارند به خودشان مربوط است، اما اگر بازي را ببرند شانس‌شان براي قهرماني بيشتر مي‌شود و اگر نبرند از كورس قهرماني عقب خواهند بود. تراكتوري‌ها انگيزه خيلي بالايي دارند.

استقلال مقابل شمس آذر از همان ابتدا هجومي بازي كرد. فكر مي‌كنيد مقابل تراكتور هم بايد هجومي بازي كند؟

با اينكه دارد ليگ تمام مي‌شود، اما استقلال هنوز ثبات ندارد. يك بازي دفاعي كار مي‌كند و يك بازي هجومي و يك بازي معمولي. واقعا نمي‌شود روي اين تيم حساب كرد. خوشبختانه ستاره ندارند كه روي آن حساب كنند و بچه‌ها خيلي دونده هستند. من دلواپس اين قضيه هستم كه چند تا بازيكن پاي خودشان را مي‌گيرند و به نظر مي‌رسد به لحاظ بدني هم نياز به كار اضافه دارند تا پاي‌شان نگيرد. اواخر ليگ شده و به نظر مي‌رسد به لحاظ بدني مشكل دارند.

غيبت حسيني مي‌تواند به ضرر استقلال تمام شود؟

به هرحال دروازه‌بان ذخيره بايد يك جاهايي مثل اين مواقع به درد بخورد.حالا اين بازي اجبار است. من دروازه‌بان دوم تيم را نمي‌شناسم، اما بايد او را از نظر روحي بسازند. يعني نبايد فقط تمرين فيزيكي داشته باشد. غلامپور كارش سخت است، چون هم بايد او را تمرين بدهد و هم روحيه‌اش را بالا ببرد بقيه و‌ جواد نكونام هم بايد روي ‌مسائل روحي اين دروازه‌بان كار كنند. انگليسي‌ها يك‌ مثالي دارند كه به بازيكن مي‌گويند خودت باش و سعي نكن بخواهي خودت را بهتر نشان بدهي. همان كه به عنوان رزرو استقلال از اين دروازه‌بان انتظار داشتند و او را جذب كردند، باشد. ‌يكي كه مي‌خواهد تست بدهد يك كار فراتر از خودش انجام مي‌دهد تا به چشم بيايد، اما اين بازيكنان مورد توجه بودند كه قرارداد امضا كردند.

درباره واگذاري باشگاه استقلال چه صحبتي داريد؟

فكر مي‌كنم پرسپوليس را بانك شهر خريداري كرده اما استقلال را نمي‌دانم! ولي اگر مديريتش به مسائل آگاه باشد كه به نفع استقلال است. منظور من اين است اينها بايد يك هيات مديره براي خودشان انتخاب كنند و روي عملكرد مدير و هيات مديره و حتي مربي نظارت داشته باشند يا در اعضاي هيات مديره نقش داشته باشند تا بعدها كه تيم‌ نتيجه نگرفت، نگويند اينها را ما انتخاب نكرديم! يك هيات مديره و مدير درست و حسابي بگذارند و جز اينها يك كميته فني قوي انتخاب كنند و قرارداد ببندند تا تيم را جمع و جور كنند.

سهم پيشكسوتان هم ‌۵ درصد است؛ به شما ابلاغ شده؟

خير، هنوز به ما كه چيزي ابلاغ نكرده‌اند.

با اين تغيير و تحولات و حضور افراد سياسي فكر مي‌كنيد پيشكسوتان از باشگاه مورد علاقه خود دور خواهند شد؟

دور كه هستند، اما اگر آدم باشند بايد دو تا تفكر داشته باشند، چون تمام باشگاه‌ها روي اين دو محور مي‌چرخد: يكي احترام و رسيدگي به پيشكسوت و ديگر توجه به آكادمي. يعني بچه‌هاي مردم‌ كه ‌الان پول ‌ندارند، بيايند در اين تيم‌ها. بايد سرمايه‌گذاري كنند؛ تبليغات هم براي‌شان مي‌شود و رضايت مردم ‌هم‌ هست. اگر به اين دو مساله اهميت ‌بدهند يعني انتخاب خوبي است.

دیگر خبرها

  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
  • پرش شش‌گام؛ آخرین قدم‌های استقلال برای قهرمانی، زیر ذره‌بین
  • بارسا چاره‌ای ندارد: فروش حداقل یک ستاره
  • روشن: استقلال ستاره ندارد، دونده دارد
  • راه‌حل نشدنی نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز
  • قهرمانی فتحی در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ مردان
  • مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ| فتحی قهرمان بزرگسالان شد
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • چند عکس دیده نشده از هنرمندی که «مست عشق» را روی پرده ندید