Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیخسرو چنگلوایی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد: بر اثر سیلاب فروردین ماه سال جاری 17 هزار هکتار از مزارع استان به زیر آب رفتند.

او گفت: عملکرد خرید در سال جاری 35 درصد افزایش داشته همچنین در برداشت کلزا نیز 24 درصد در هر هکتار افزایش عملکرد داشته ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اهمیت کشت کلزا و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اختصاص یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور به کشت کلزا افزود:  108 هزار هکتار از این میزان به مزارع استان تخصیص داده شده که 70 هزار هکتار آبی و 38 هزار هکتار دیم می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنگلوایی با بیان اینکه 15 هزار هکتار از مزارع گندم از آب بیرون کشیده شده اند، ادامه داد: 9 مرکز خرید برای گندم های آب دیده که قابل برداشت است ولی قابلیت استفاده انسانی را ندارند در نظر گرفته شده است.

او بیان کرد: همچنین اعتبار خاصی برای این نوع گندم خسارت دیده در نظر گرفته شده است و مقرر شده است تا ما به التفاوت آن پرداخت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به ثبت خرید گندم از طریق مراکز خرید در سامانه اداره کل غله و خدمات بازرگانی تصریح کرد: باید اختلاف میزان خرید و میزان ثبت شده در سامانه به حداقل برسد و این موضوع از طریق اداره غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی پیگیری شود در این صورت احتمال خروج گندم از استان به کمترین میزان خود می رسد.

چنگلوایی با اشاره به اهمیت خرید گندم دوروم استان و کیفیت بالای آن، گفت: مراکز خرید در دریافت و خرید این نوع گندم نیز نباید کوتاهی کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان با بیان اینکه برای فاز دوم طرح مقام معظم رهبری نیز 12 هزار میلیارد تومان نیاز است، افزود: باید عملکرد محصولات را از طریق افزایش بهره وری عوامل تولید، افزایش داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهدی ربیع

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سیلاب خوزستان برنا خوزستان خرید گندم و کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد