Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه در برابر فرزندان خود مسئولیت داشته و باید بستر تقویت و رشد آنها را فراهم کنیم، گفت: اگر والدین خودشان می توانند این مسئولیت را برعهده بگیرند، اقدام کنند و در غیر این صورت به افراد معلم و علما بسپارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، همایشی با حضور نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری،  مدیران و معلمان آموزش و پرورش و والدین دانش آموزان با موضوع «دختران و سبک زندگی ایرانی و اسلامی» در سالن شهید ایزدپناه یاسوج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی در این همایش، گفت: فرموده رهبر انقلاب در زمینه سبک زندگی ایرانی- اسلامی، نیازمند ترسیم توسط آحاد و اصناف جامعه، مکان ها و زمان هاست.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ارائه الگوی زندگی به این سبک برای دختران دانش آموز، در راستای علمی کردن و تحقق فرموده های رهبر معظم انقلاب است.

 

آیت الله ملک حسینی در ادامه، یادآور شد: فرقه ای در اسلام با شعار پاکی دست و ایمان به خدا بدون در نظر گرفتن عبادت، شریعت، فضیلت، اخلاق و عدم عمل به مقوله های دینی سربلند کرده و مریدانی به دست آوردند که «مُرجه» نامیده شده است.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این افراد معتقد بودند همین اندازه که به خدا اعتقاد داشته باشی بدون عمل به دین، بهشتی خواهی بود.

 

وی با بیان اینکه در آینده صوفیان هم این مکتب را انتخاب کرده و به نام صوفیان بدون مذهب شناخته شدند، ادامه داد: یعنی طریقتی برای رسیدن به خدا اما به شریعت و اخلاق نیازی نمی دیدند، از طرفی غربی ها نیز مکتب تساهل و تسامح اخلاقی را طراحی کردند و به این شکل شیرازه انسانیت انسان فرو می ریزد.

 

آیت الله ملک حسینی با اشاره به سخنی از امام صادق (علیه السلام) که می فرماید:«نوجوانان و جوانان را باکلام دین آشنا کنید قبل از اینکه مُرجه تربیت آنها را در اختیار خود بگیرد»، اضافه کرد: باید فرصت را غنیمت شمرد و آنها را با معارف خداوند متعال، قرآن و سنت آشنا کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ضرورت ایجاب می کند که برای فرزندان خود انسانیت، علم و ادب را به عنوان دغدغه داشته باشیم، زیرا انسان بودن آنها در همین موضوعات معنا می شود.

 

وی به سخنی از امام علی (علیه السلام) که می فرماید:«فرزندان خود را برای زمان خودشان تربیت کنید»، یادآور شد: به هر اندازه زمان پیش می رود، ابزار شیطان هم بیشتر خواهد شد و اگر برای آینده سخت تر بخواهیم فرزندانمان را تربیت کنیم باید بدانیم کدام برنامه ها را خواهیم داشت.

 

آیت الله ملک حسینی تاکید کرد: فرزندان ما مربوط به دوران صنعت، علم و فناوری، شبیخون فرهنگی، و دوران حیرت انگیز آینده بوده که باید آنها را برای آن دوران تربیت کرد.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دوران انسان های گذشته محدویت در بازی، سرگرمی، امکانات و علم وجود داشت، اما امروز سرگرمی ها، بازی ها و امکانات فرزندان متفاوت است.

 

وی با اشاره به ایینکه حضرت امیر در نامه ای به فرزند خود «او را جزء وجود و تمام وجود خود می دانست»، لذا با حساسیت او را خطاب می کرد، گفت: بنابراین فرزندان ما بخشی از وجود ما در آینده هستند و باید بر تربیت، ادب و احساس فرزندان خود دلسوز باشیم.

 

آیت الله ملک حسینی خاطرنشان کرد: ما در برابر فرزندان خود مسئولیت داشته و باید بستر تقویت و رشد آنها را فراهم کرده و اگر والدین خودشان می توانند این مسئولیت را برعهده بگیرند اقدام کنند و در غیر این صورت به افراد معلم و علما بسپارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در توضیح این مطلب، ادامه داد: یعنی کسی که انسانیت فرزندان شما را حفظ کند که یک نظام آموزشی متقن در سایه طرح تحول سلامت طراحی شده می تواند این مسئولیت را برعهده گیرد.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید جهت پیاده سازی سبک زندگی اسلامی در فرزندان اعتمادی بین والدین، متولیان فرهنگی و معلمین با بیان برنامه ها، توجه به نقص ها و بیان خوبی ها جهت رفع نواقص حرکت کرد، که می توان در مقابل نظام حرام غرب ایستادگی کرد.

 

وی گفت: انسانی که برای ایران و انقلاب تربیت می شود، باید جوان یا نوجوانی باشد که ایران، اسلام، موانع و مزاحمت های رشد از ناحیه دشمنان را دانسته، از طرفی  باید فرزندان خود را به  صورت دقیق از لحاظ علمی، عقلی، اخلاقی تربیت کرد و در این شرایط بوده که انواع رشدها از قبیل فکری و عقلی، علمی، دینی و روحی، اخلاقی و رفتاری صورت خواهد گرفت.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرحله کشوری مشهد خبرگزاری شبستان سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان روزنامه سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران جشنواره مدهامتان شهید مطهری روزنامه ها خبرگزاری سبک زندگی اسلامی تربیت طرح تحول سلامت نماینده ولی فقیه خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۰۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دهقان صبح چهارشنبه در دیدار تعدادی از مسوولان خاش و فعلان حوزه آموزش و پرورش این شهرستان که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم انجام شد، با گرامیداشت هفته معلم، افزود: مدیران، معلمان و قشر فرهنگی جامعه، شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند و عملکرد، اقدامات و تلاش های ارزشمند آنان قابل ستایش است.

وی نقش معلمان را هم راستا با نقش انبیا عنوان کرد و بر تکریم این جایگاه در سال، تاکید کرد.

فرمانده سپاه خاش نیز در این دیدار با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تکریم مقام معلم، گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و شهدای عرصه مقاومت، دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و غیره، وظیفه همه اقشار جامعه است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد مالدار از حمایت های اقشار مختلف مردم فارس و بلوچ، شیعه و سنی، علما، مسوولان، بزرگان اقوام طوایف و اقشار دیگر جامعه از عملیات غرورآفرین وعده صادق سپاه قدردانی کرد.

کد خبر 6093812

دیگر خبرها

  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • ترقی دانش کشور مرهون تلاش معلمان و سنگربانان تعلیم و تربیت است
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم