Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@14:18:20 GMT

برای حمایت از کارگران خلأ قانونی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۱۰۰۲

برای حمایت از کارگران خلأ قانونی وجود ندارد

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی امروز در پنجمین جشنواره کارآفرینی و کارگران شهرستان شهرضا با بیان اینکه مسئولان موظف به حمایت از کار، تولید و جامعه کارگری هستند، اظهار کرد: اگر به کارگران توجه نشود، رونق تولید اتفاق نمی‌افتد و اقتصاد کشور با چالش جدی مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: همه مسئولان باید از سرمایه‌گذاران دفاع کنند، قانون اختیاراتی را به وزارتخانه‌های متولی حوزه اشتغال و کارآفرینی تفویض کرده که باید از آن استفاده و مشکلات این بخش را رفع کنند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکانات اشتغالزایی باید در سراسر استان به صورت متوازن توزیع شود، تصریح کرد: قبل از تصویب هر قانون باید تبعات آن بر معیشت جامعه کارگری در نظر گرفته شود، بعضی طرح‌ها و لوایح پیشنهادی در مجلس با حقوق کارگران مخالف است، اما نمایندگان با قاطعیت از حقوق این قشر از جامعه دفاع می‌کنند.

محمودی تأکید کرد: برای حمایت از کارگران خلأ قانونی وجود ندارد، اما لازم است مسئولان نگاهی ویژه و حمایتی به این حوزه و رفع معضلات معیشتی کارگران داشته باشند.

وی اضافه کرد: وقتی به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان رأی اعتماد دادیم که مطمئن شدیم از صندوق تأمین اجتماعی و حقوق کارگران در این بخش دفاع و برای ارایه خدمات مناسب به آنان تلاش می‌کند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه قوانین حمایتی ویژه برای تأمین مطالبات کارگری و افزایش خدمات تأمین اجتماعی وضع و ابلاغ شد.

محمودی یادآور شد: همسان‌سازی حقوق کارگران و افزایش آن به سطح مطلوب از مهمترین مواردی بود که در سند بودجه ۹۸ به آن اشاره شد.

وی با اشاره به تأسیس خانه کارگر در شهرضا، تصریح کرد: کارگران نیازمند حمایت مسئولان هستند، البته این مسئله به معنی حمایت نکردن از کارفرمایان و سرمایه‌گذاران نیست؛ قوانین باید تعادل در نظام تولید را برقرار و با ضمانت اجرای قاطع از حقوق ملت دفاع کند.

انتهای پیام/م

  اگر به کارگران توجه نشود، رونق تولید اتفاق نمی‌افتد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۱۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : بازنشستگان جز اقشار زحمت کشی هستند که با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. در عین حال حداقل دریافتی آن‌ها پاسخگوی نیاز‌های زندگی آن‌ها نیست.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی برای حل این مشکل از سال گذشته موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را در دستور کار قرار داد تا بازنشستگان بتوانند حداقل ۹۰ درصد دریافتی شاغلان را دریافت کنند.

سرمدی واله اظهارداشت : این موضوع بعد از تصویب در صحن علنی مجلس، در برنامه هفتم توسعه نیز مصوب شد و لذا درحال حاضر هیچ مانع قانونی برای اجرای این قانون وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  تاکید کرد : همسان سازی حقوق معلمان باید از ابتدای فروردین ماه امسال اجرایی می‌شد و دولت موظف است که مابه تفاوت افزایش حقوق در فروردین ماه را در حقوق اردیبهشت ماه برای بازنشستگان اعمال کند.

دیگر خبرها

  • کارگران اردبیلی خواستار حمایت همه‌جانبه مسئولان هستند
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • اعمال حق تأهل در حقوق کارگران به میزان ۵۰۰ هزار تومان
  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد