Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@21:25:38 GMT

اسپانیا رهبر مخالف دولت را به ونزوئلا تحویل نمی‌ دهد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۱۲۶۹

اسپانیا رهبر مخالف دولت را به ونزوئلا تحویل نمی‌ دهد

مادرید- ایرنا- پس از اینکه «لئوپولدو لوپز» رهبر مخالف دولت ونزوئلا پس از آزادی به اقامتگاه سفیر اسپانیا در کاراکاس پناه برد، دولت مادرید اعلام کرد از تحویل وی به دولت مادورو خودداری می‌ کند .

به گزارش روز جمعه ایرنا، دیوان عدالت ونزوئلا روز پنجشنبه دستور بازداشت لوپز که از سه شنبه شب به اقامتگاه سفیر اسپانیا پناه برده را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رهبر مخالف دولت در این باره به خبرنگاران گفت که هیچ بیمی از زندان ندارد زیرا بیش از سه سال را در زندان گذرانده اما تاکید کردکه قصد بازگشت به زندان را ندارد.
دستور بازداشت لوپز در حالی‌ صادر شده که دو روز پیش ، وی در یک عملیات رهبری شده از سوی «خوان گوایدو» دیگر رهبر مخالف دولت و رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا و با کمک گروهی از نظامیان برای تشویق شورش مدنی و ایجاد انشقاق در فرماندهان نظامی ، از حبس خانگی خود آزاد شد .
پس از چندین ساعت تظاهرات ، لوپز تصمیم به درخواست حفاظت از سفارت شیلی گرفت هرچند که در نهایت به همراه همسر و فرزند خود به اقامتگاه سفیر اسپانیا رفت.
لوپز پنجشنبه شب ضمن قدردانی‌ از دولت اسپانیا بابت حمایت از او به روزنامه نگاران در اقامتگاه سفیر گفت که همچنان مهمان سفارت خواهد بود .
وی همچنین اشاره کرد که جنبش سه شنبه شب نظامیان ، بخشی از روندی است که به اجرا گذاشته شده و ملت ونزوئلا نباید امید خود در تغییر را از دست بدهد زیرا دقیقا این چیزی است که مادورو می‌ خواهد .
لوپز تاکید کرد که حکمرانی رژیم مادورو در عرض چند هفته پایان خواهد یافت.
دیوان عالی‌ ونزوئلا در این رابطه در دستور بازداشت خود اعلام کرده که لوپز به طور وقیحانه حبس خانگی خود را شکسته افزون بر اینکه شرط مرتبط با اظهارات سیاسی از طریق ابزارهای متعارف و غیر متعارف، ملی‌ و بین المللی را زیر پا گذاشته و نشان داده که به این اقدامات پایبند نبوده است .
دولت اسپانیا به نوبه خود ، پنجشنبه شب تاکید کرد که قصد تحویل دادن لوپز را به دولت ونزوئلا ندارد . دولت در بیانیه ای ابراز امیدواری کرد که مقامات ونزوئلایی به مصونیت اقامتگاه سفیر اسپانیا احترام بگذارند .
افزون بر آن ، وزارت امور خارجه اسپانیا در بیانیه ای اعلام کرد که «خسوس سیلوا فرناندز» سفیر اسپانیا در ونزوئلا با برقراری جلسه ای با «خورخه آرئازا» وزیر خارجه ونزوئلا به بررسی وضعیت پرداختند .
با این حال ، «جوسپ بورل» وزیر خارجه اسپانیا امروز جمعه اعلام کرد که سفارت اسپانیا در کاراکاس به یک مرکز مدنی فعالیت های سیاسی لوپز تبدیل نخواهد گشت و اسپانیا فعالیت های سیاسی لوپز در سفارت را محدود خواهد کرد.
شبک**اروپام *1*491**1708

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اسپانيا ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شی در صربستان: هرگز بمباران سفارت چین در بلگراد توسط آمریکا را فراموش نمی‌کنیم

شی جین‌پینگ در سفرش به صربستان گفت، چین هرگز بمباران مرگبار سفارتش در بلگراد را توسط نیروهای ناتو فراموش نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین در مقاله‌ای برای روزنامه «پولیتیکا» که قدیمی‌ترین روزنامه صربستان است، نوشت: «۲۵ سال قبل ناتو سفارت چین در یوگسلاوی سابق را بمباران کرد که در نتیجه آن سه خبرنگار چینی کشته شدند. ما نباید این واقعه را هرگز فراموش کنیم. ما هرگز اجازه نخواهیم داد که چنین تاریخ تراژیکی دوباره تکرار شود.»

به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، در جریان بمباران یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ توسط ناتو، موشک‌های آمریکایی سه خبرنگار چینی را کشتند که بعدا کاخ سفید آن را اشتباه دانست و تقصیر را به گردن نقشه‌های غلط انداخت.

این رویداد به اعتراضات گسترده ضد آمریکایی در سراسر چین و از دست رفتن اعتماد پکن به گروه‌های تحت رهبری آمریکا مانند ناتو منجر شد.

سفر شی جین‌پینگ به صربستان ۲۵ سال پس از این بمباران و بخشی از سفر سه روزه خود پس از فرانسه و مجارستان است.

وی قرار است در این سفر کشورهای اروپایی را متقاعد کند که اقتصاد بزرگ چین آنقدر بزرگ است که نمی‌شود از آن چشم پوشی کرد.

روابط بین چین و صربستان که عضوی از اتحادیه اروپا به شمار نمی‌رود، در دوران ریاست جمهوری شی جین‌پینگ تقویت شده است.

وی در مقاله خود برای این روزنامه قدیمی چاپ صربستان همچنین نوشت، دوستی بین پکن و بلگراد از قدیم است اما می‌شود که قوی‌تر و مستحکم‌تر شود.

رئیس جمهور چین همچنین نوشت: «مردم چین به صلح ارج می‌نهند اما هرگز تراژدی‌هایی مانند بمباران سفارت چین در یوگسلاوی را فراموش نمی‌کنند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنیفر لوپز یک آخوند ایرانی را فالو کرد! (عکس)
  • کرواسی انتخاب لوپز برای کسب پنجمین طلای المپیک
  • شی در صربستان: هرگز بمباران سفارت چین در بلگراد توسط آمریکا را فراموش نمی‌کنیم
  • امین میرزازاده با طلای دوم، دهمین طلای لوپز را نقره می‌کند
  • رئیس‌جمهور: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند/حمله به سفارت ایران نشان دهنده استیصال رژیم صهیونیستی بود
  • جام قهرمانی ۲ بار به رئال‌‌ مادرید اهدا می‌شود!
  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • اقامتگاه‌های ارزان و اقتصادی در آبادان
  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی