Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@21:50:01 GMT

پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۱۷۱۶

پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، اباذر فاضل پور، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: هدف اصلی اجرای طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صیانت از دانش آموزان است.

وی افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهمترین وظیفه پدر و مادر و معلمان در تعامل با دانش آموزان است و بر همین اساس بیش از ۱۸ طرح در اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اجرا می‌شود که هدف اصلی همه این طرح‌ها صیانت از دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضل پور تصریح کرد: طی سی سال گذشته، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران فقط در بخش مبارزه با مواد مخدر بیش از ۴ هزار شهید را تقدیم کرده است که با همه این تلاش ها، سودآوری و مجاورت سرزمینی با کشور‌های تولید کننده، موجب شده تا زمان دسترسی به حداقل برسد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: بر همین اساس مهم ترین کارکرد آموزش و پرورش، نه در آموختن علوم تئوری، بلکه آموزش مهارت زندگی اجتماعی به ویژه مهارت «نه» گفتن دانش آموزان است که این مسئله در طرح‌های توانمند سازی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

این مقام مسئول گفت: بیش از ۱۴ وزارتخانه و ارگان در اجرای طرح نماد به طور مستقیم فعالیت می‌کنند تا اثرپذیری دانش آموزان تحت پوشش این طرح را در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی کاهش دهند و از سال تحصیلی آینده این طرح در مدارس باغملک اجرامی شود.

فاضل پور در پایان به ترسیم نقشه خطرپذیری مدارس خوزستان در برابر آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت:در سال گذشته کار شناسایی و مکان یابی ۹۸۹ مدرسه مناطق در معرض خطر و پر خطر خوزستان با طبقه بندی آسیب‌های اجتماعی موجود، به پایان رسید که با تدوین آن، نقشه راه و پایش اثر گذاری طرح‌های اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی مشخص می‌شود.

انتهای پیام/م

لزوم پیشگیری از آسیب های اجتماعی بین دانش آموزان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

موحدی ادامه داد: امتحانات نهایی دانش‌آموزان متوسطه دوم تا سی‌ام خرداد تمام می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های امتحانی پایه متوسطه اول به همه شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده و امتحانات پایه‌های دهم تا دوازدهم به‌صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش استان فقط امتحانات هنرستان‌های فنی و کار و دانش به صورت داخلی است و سوالات در مدرسه طراحی می‌شود.

وی همچنین به تجهیز ۹۲ حوزه امتحانی در استان اشاره کرد و افزود: این حوزه‌ها مجهز به دوربین‌های مدار بسته و دستگاه‌های سیگنال یاب هستند.

موحدی همچنین گفت: ۸ حوزه تصحیح به صورت الکترونیکی داریم که برگه‌های امتحانی پس از رونوشت‌برداری بر روی سامانه آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دو تصحیح کننده از نقاط مختلف کشور برگه‌های امتحانی را بدون اعمال نظر نمره می‌دهند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی