Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:28:10 GMT

جشنواره بهار نارنج و جلوه های ناب از رایحه خوش بهار

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۱۹۶۳

جشنواره بهار نارنج و جلوه های ناب از رایحه خوش بهار

شیراز- ایرنا- این روزها که هر کوچه و خیابان شیراز معطر به شمیم خوشبوی بهار نارج است ، جشنواره یک روزه بهار نارنج نیز با هدف انس و الفت بیشتر شهروندان با این رایحه خوش بهار به شیراز آمده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شیراز را بسیاری از مسافران و گردشگران به رایحه خوش بهار نارنج می شناسند ، عطر اهورایی بهار نارنج این روزها باغهای عفیف آباد ، ارم ، نارنجستان قوام ، باغ دلگشا ، باغ نظر و بوستان های شهری شیراز را فرا گرفته و شهر را سرشار از این رایحه خوش بهاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اردیبهشت از آن رو در شیراز از اهمیت بسزایی برخوردار است که دراین ماه ، طراوت بهار در شیراز به اوج می رسد و کوی و برزن مملو از گل و طراوت است و اینک در آستانه نیمه اردیبهشت بهشتی شیراز ، کوی و برزن این شهر از عطر دل انگیز بهار نارنج موج می زند.
بهار همه جا زیبا و رویایی است و گوش دادن به نغمه های الهام بخش آن شنیدنی است اما در شیراز همه این زیبایی ها با عطر دل انگیز بهار نارنج در باغ های مصفا دیدنی است.
مدیر گردشگری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شیراز در باره برگزاری جشنواره یک روزه بهار نارج در شیراز گفت: این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت های شهر شیراز در زمینه تولید ،بهره برداری و صادرات بهار نارنج و مشتقات آن در بوستان آزادی شیراز برگزار شد.
علی نیری ، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در حاشیه این جشنواره پویش 'نه به چیدن بهار نارنج' نیز فعالیت خود را آغاز می کند اضافه کرد: از جمله محور هایی که در این جشنواره در نظر گرفته شده توجه به جایگاه بهار نارنج در شیراز و نقش آن در گردشگری است ، وجود بهارنارنج در تمامی کوچه ها و محلات شیراز باعث شده تا بهار در شیراز جلوه متفاوتی با سایر شهرها و استان ها داشته باشد.
نیری در خصوص محورهای دیگر این جشنواره نیز بیان کرد: استان فارس سابقه غنی در ادبیات دارد از این رو پیوند بهار نارنج با ادبیات یکی دیگر از محورهایی است که در این جشنواره مد نظر است البته در کنار موارد ذکر شده ارائه موسیقی سنتی و اصیل شیرازی نیز در دستور کار قرار گرفته است .
وی با اشاره به اینکه در جشنواره بهارنارنج رسوم قدیمی نیز زنده خواهد شد گفت: یکی از رسوم قدیمی که به یادگار مانده است عروسی درخت بهار نارنج است. پیشتر درختی که بارور نمی شد آن را عروس کرده و مراسم عروسی برای درخت در نظر گرفته اند تا جان دوباره ای به درخت بخشیده باشند و امسال نیز شاهد اجرای دوباره این رسم قدیمی در این جشنواره بودیم .
او با بیان اینکه بخش کارگاهی این جشنواره فعلا برگزار نمی شود اظهار داشت: به علت همزمانی جشنواره بهارنارنج با جشنواره گلاب و عرق گیری میمند بخش کارگاهی عرق گیری بهارنارنج فعلا برگزار نمی شود اما در نظر است همزمان با میلاد امام حسن (ع) این بخش نیز در ماه مبارک رمضان برگزار شود.
مدیر گردشگری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شیراز در خصوص دیگر رویدادهای جشنواره بهار نارنج گفت: برنامه مدونی به عنوان رویداد بهارنارنج در حال تدوین است تا شاهد وحدت رویه میان دستگاه های اجرایی برای اجرای چنین رویدادهای در سطح استان و منطقه باشیم.
جشنواره بهار نارنج از ساعت 18 روز جمعه در ضلع غربی بوستان آزادی شیراز آغاز شده و تا ساعت 24 امشب ادامه دارد.
ع.پ/ 6113

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بهار نارنج جشنواره بهار نارنج بهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودنمایی زمستان در بهار سمیرم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ بخش وردشت در ۳۰ کیلومتری شمال شهر سمیرم واقع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • فرمانده کل ارتش: عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • خودنمایی زمستان در بهار سمیرم
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود