Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، لوی جرگه مشورتی صلح امروز (جمعه) با صدور قطعنامه بیست و سه ماده‌ای که حاوی پیشنهادات اعضای این جرگه درباره صلح افغانستان بود پایان یافت.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز در مراسم اختتامیه لوی جرگه مشورتی صلح تاکید کرد که تمام مواد قطعنامه این جرگه باید عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از امروز قطعنامه لوی جرگه مشورتی صلح برنامه عمل و نقشه راه حکومت افغانستان را تشکیل می دهد و حکومت وحدت ملی تمام برنامه‌های خود را برای عملی سازی مواد این قطعنامه روی دست خواهد گرفت.

اشرف غنی به پیشنهاد آتش بس با طالبان که در قطعنامه ذکر شده اشاره کرد و گفت: ما متعهد هستیم تا تمام خواسته های شما از جمله آتش بس را عملی کنیم اما آتش بس نمی تواند یک جانبه صورت بگیرد و نیاز است تا طالبان نیز برای آتش بس آمادگی بگیرند.

وی همچنین افزود: در رمضان امسال حکومت وحدت ملی با طالبان آتش‌بس اعلام خواهد کرد و جدا از آن 175 زندانی طالبان که از سال‌ها در قید بسر می‌برند را نیز آزاد می‌کند؛ اگر طالبان به آتش‌بس حکومت وحدت‌ملی پاسخ مثبت دهد، یک کمیسیون نیز برای رهایی سایر زندانیان این گروه ایجاد خواهد شد.

گفتنی است که قطعنامه لوی جرگه مشورتی صلح حاوی بیست و سه ماده از پیشنهادات اعضای این جرگه درباره صلح افغانستان می باشد.

آتش بس فوری و دائمی، مذاکرات مستقیم با حفظ نظام جمهوری اسلامی، تعدیل برخی موارد قانون اساسی پس از توافق صلح و احترام به حق مشارکت سیاسی و مدنی همه شهروندان بخشی از پیشنهادات اعضای لوی جرگه هستند.

همچنین حفظ و تحکیم نهادهای امنیتی، ایجاد دفتر طالبان در کابل، ترتیب جدول خروج نظامیان خارجی، اجتناب از پیش شرط ها، آزادی زندانیان، اصلاحات در شورای عالی صلح، ارائه قرائت واحد از اسلام و شناسایی خواست های معقول طالبان از دیگر مواردی است که در قطعنامه لوی جرگه مشورتی صلح آمده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لوی جرگه مشورتی صلح افغانستان اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع انفجار در کابل

باشندگان کابل از وقوع انفجار در این شهر خبر می‌دهند.

منابع می‌گویند که این انفجار حوالی ساعت ۷:۵۰ امشب در نزدیکی شهرک آریا از مربوطات حوزه دهم امنیتی شهر کابل رخ داده است.

از تلفات و خسارات احتمالی این رویداد جزئیاتی در دست نیست و طالبان نیز تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گفتنی است که وزارت امور داخله طالبان نیز در نزدیکی این ساحه موقعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • وقوع انفجار در کابل
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان