Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@11:02:47 GMT

کنگره آمریکا به وزارت دادگستری ضرب الاجل داد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۲۷۲۵

کنگره آمریکا به وزارت دادگستری ضرب الاجل داد

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا روز پنجشنبه در جلسه استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان که از قبل برنامه ریزی شده بود، حضور نیافت. به دنبال آن، نادلر در نامه ای به وزیر از وی خواست که ساعت 9 صبح دوشنبه آینده به وقت محلی، دسترسی نمایندگان به گزارش کامل مولر را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نادلر در نامه خود نوشت: وزارت دادگستری با پاسخگو نبودن به درخواست های کنگره بارها این باور را ایجاد کرده که مطالبات کنگره در خدمت مقاصد «مشروع» نیست. وزارت دادگستری نباید چنین قضاوت و برداشتی ایجاد کند.
وی افزود: منافع و خواسته های کنگره در زمینه قانونگذاری و نظارت و بررسی تخلفات رئیس جمهوری و اطرافیانش را نمی توان به چالش کشید.
امتناع «بار» از حضور در جلسه روز پنجشنبه کمیته قضایی مجلس نمایندگان خشم اعضای کنگره را برانگیخت. «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا «بار» را به دروغگویی به کنگره متهم کرد و افزود: این جنایت است.
مولر پس از 22 ماه تحقیقات اخیرا گزارش خود را تحویل داد و وزارت دادگستری نسخه سانسور شده این گزارش را شامل بیش از چهارصد صفحه منتشر کرد.
تیم مولر 10 موضوع را در رابطه با کارشکنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اجرای عدالت در تحقیقات خود مورد بررسی قرار داده که اخراج «جیمز کومی» مدیر پیشین اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) و فشار بر «جف سشنز» وزیر سابق دادگستری برای دخالت در این پرونده از جمله این موضوعات است. مولر همچنین نتیجه گیری کرد: اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ با اقدامات مداخله جویانه دولت روسیه در انتخابات هماهنگی نکرده بودند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات دولت روسیه وزارت دادگستری مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت

با تداوم تنش‌ها در دانشگاه کلمبیا و ادامه حمایت دانشجویان از فلسطین، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در مقابل دانشجویان معترض کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد که البته دانشجویان هم با توهین به او از خجالتش درآمدند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که با رئیس دانشگاه کلمبیا ملاقات کرده و از او خواسته است تا برای رسیدگی به ناآرامی‌های دانشگاه اقدام فوری انجام دهد.

مایک جانسون پس از بازدید از دانشگاه کلمبیا، از مینوش شفیق رئیس این دانشگاه خواست که از سمت خود استعفا دهد.

جانسون در این کنفرانس مطبوعاتی افزود: ما درست قبل از اینکه روی پله‌های دانشگاه بایستیم، به طور مختصر با رئیس دانشگاه و مقامات ارشد او ملاقات کردیم. ما او را تشویق می‌کنیم که اقدام فوری انجام دهد و این موضوع را برطرف کند. تصور ما این است که آنها برای برقراری نظم در محوطه دانشگاه اقدامی نکرده‌اند.

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: قصد من این است که پس از خروج از اینجا با رئیس جمهور جو بایدن تماس بگیرم و آنچه را که به چشم خود دیده‌ام با او در میان بگذارم و از او بخواهم اقدامی انجام دهد. اگر این اعتراضات در دانشگاه کلمبیا به سرعت مهار نشود و این تهدیدها و ارعاب‌ها متوقف نشود، گارد ملی برای کنترل شرایط روی کار خواهند آمد.

اما دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حین صحبت‌های جانسون او را با صدای بلند هو کردند و شعار سر دادند. 

معترضان شعارهای «آزاد، آزاد فلسطین» و «افشا، واگذار کن، ما متوقف نمی‌شویم، آرام نمی‌گیریم» سر می‌دادند. (این شعار آخر که اغلب در تظاهرات استفاده می‌شود، حقوق برابر و استقلال فلسطینی‌ها را مطالبه می‌کند، اگرچه در برخی موارد قصد دارد خواستار نابودی کامل رژیم صهیونیستی شود.)

گریس، یک دانشجوی فارغ التحصیل به CNN  گفت:مایک جانسون باید "برود". اونجا اینجا آمده تا یک نمایش سیاسی راه بیندازد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست