Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس آلمان از انهدام یک شبکه بزرگ اینترنتی قاچاق مواد مخدر خبر داد.

رایان وایت، رئیس بخش جرائم سایبری و مالکیت معنوی از آمریکا با حضور در یک کنفرانس خبری مشترک در اداره آگاهی فدرال آلمان در شهر «ویسبادن» ایالت هِسِن در این باره اعلام کرد: «با توجه به طرح اتهامات در آلمان و آمریکا به طور قابل توجه به دنبال برهم زدن تجارت غیرقانونی کالا در فضا‌های «دارک نِت» هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پایگاه‌های اینترنتی زیرزمینی و غیرقانونی که به بخش مخفی شبکه اینترنت موسوم شده و در اصطلاح به آن‌ها «دارک نِت» گفته می‌شود.

وی افزود: «معتقدیم بازار موسوم به «وال استریت مارکت» (به عنوان یکی از جدیدترین بازار‌ها در بستر «دارک نت») هم به تازگی به بزرگترین بازار «دارک نِت» جهان تبدیل شده است. تقریبا حدود دو سال طول کشید که دستگاه‌ها و نهاد‌های آمریکا با همکاری شرکای اروپایی، هویت گردانندگان «وال استریت مارکت» را کشف کنند. هدف از این کار، کشف هویت فروشندگانی بود که مواد مخدر خطرناک یا سایر کالا‌های غیرمجاز را در این بازار عرضه می‌کنند.»

رایان وایت گفت: «در حالی که «وال استریت مارکت» و افرادی که در زمره گردانندگان آن بودند در اروپا مستقر بودند، بسیاری از فروشندگان، مشتریان و مصرف کنندگان این شبکه در آمریکا استقرار داشتند. برخی از این همین افراد هم اکنون در آمریکا تحت پیگرد قرار دارند.»

رئیس بخش جرائم سایبری و مالکیت معنوی آمریکا ادامه داد: «زمانی که من در لس آنجلس بودم ما برای دو قاچاقچی بزرگ مواد مخدر، تشکیل پرونده جنایی دادیم. آن‌ها در «وال استریت مارکت» به تبلیغ و عرضه مواد مخدر به مشتریان خود مشغول بودند. این دو متهم به فروش «مِت آمفتامین» و «فِنتالین» (شبه مرفین بسیار قوی) در این بازار مشغول بودند.»

وی افزود: «این دو مخدر فوق العاده خطرناک در آمریکا خرابی و ویرانی به بار آورده اند. به همین خاطر لازم می‌دانم یک بار دیگر از مقامات آلمانی که میزبان ما بودند و همین طور از مقامات هلندی که شرکای ارزشمندی در این تلاش بودند، تشکر کنم. افتخار دارم بگویم که ما توانستیم یک باند جنایتکار را برچینیم.»

در ادامه، سخنگوی پلیس منطقه «دریب بِرگن» هلند هم گفت: «جنایتکاران فضای «دارک نت» در آن سوی مرز‌ها نیز فعالند. در واقع آن‌ها بین المللی کار می‌کنند، بنابراین این مساله برای ما از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است که به عنوان پلیس با هم مشارکت‌های بین المللی داشته باشیم. به عنوان پلیس هلند ما نیز قویا مفتخریم که بخشی از این عملیات موفق آمیز برچیدن «بازار وال استریت» به حساب می‌آییم و این عملیات به دستگیری مجریان و گردانندگان این شبکه در آلمان منتهی شد.»

به گفته اداره پلیس فدرال آلمان، سه مرد آلمانی در سه ایالت جنوبی آلمان به اتهام فعالیت در باصطلاح سکوی «دارک نت وال استریت مارکت» دستگیر شدند. این محیط اینترنتی به قاچاقچیان مواد مخدر اجازه می‌داد به فروش کوکائین، هروئین و سایر مواد مخدر، اطلاعات و اسناد جعلی و بدافزار‌ها آنهم به بیش از یک میلیون مصرف کننده بپردازند.

دادستان‌ها اعلام کردند پرداخت‌ها از این پلتفرم به ارز‌ها رمزنگاری شده (ارز‌های دیجیتالی) بوده است و مالکان وبسایت‌ها هم بین ۲ تا ۶ درصد کمیسیون دریافت می‌کردند.

مقامات آلمانی موفق شدند سرور این سایت‌ها و پانصد و پنجاه هزار یورو که معادل ۶۱۵ هزار دلار، نقد و مابقی ارز دیجیتالی، درایور و سایر مدارک است، کشف و ضبط کنند.

در همین حال مقامات آمریکایی نیز از دستگیری دو تامین کننده مواد مخدر در لس آنجلس خبر دادند که حدود یک میلیون دلار، وجه نقد به همراه سلاح و مواد مخدر با خود داشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا آلمان آمریکا مواد مخدر قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  سرهنگ جواد بلوکيان گفت:  پليس با هدف ارتقاء آرامش خاطر شهروندان و به منظور پيشگيري از جرايم، طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را در قالب طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در شهرستان فردوس را به اجرا گذاشته است. 


وي با بیان اینکه  ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده ميداني مناطق آلوده و جرم خيز را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي محل هاي شناسايي شده را مورد بازرسي قرار دادند. افزود: مأموران در بازرسي از پاتوق هاي شناسايي شده مقدار 11 کيلو و 700 گرم مواد مخدر کشف و 10 نفر خرده فروش مواد را دستگير کردند.


جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان فردوس با اشاره به اين که متهمان دستگير شده با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند؛ از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه توزيع انواع موادمخدر، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اعلام كنند. 

دیگر خبرها

  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کشف و ضبط ۱ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی در خرم‌آباد/ ۴ نفر دستگیر شدند
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم