Web Analytics Made Easy - Statcounter

آموزگار، وجود نازنینش را واژه واژه، بخش بخش هجی می‌کند و انگار که آموزگار امروز دهقانی فداکار شده است اما به راستی چرا همیشه دست رد بر سینه درخواست‌ها و مطالبات آموزگاران استان می‌خورد. ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ردیف نیمکت‌ها، با نظم و ترتیب، در سکوت، منتظر نشسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن مستطیل سبز رنگ، در کنار گچ‌های آبی، سفید و صورتی بریده بریده، به اتفاقی فکر می‌کنند که ناگهان، دیوار‌ها و کف پوش و سقف آبی اتاق لبریز از شادی و هیاهوی زندگی می‌شود.

کیف‌ها و کوله پشتی‌ها، زنده از حضور کتاب و دفتر و مداد، از روی شانه‌های کوچک، آرام روی میز فرود می‌آید و دستان ترد ساقه‌ها، روی سرزمین درس و مدرسه نقاشی می‌کند.

کلاس درس که شروع می‌شود باران دانش، قطره قطره و پیوسته افشانده می‌شود. آموزگار، وجود نازنینش را واژه واژه، بخش بخش هجی می‌کند. انگار که آموزگار امروز دهقانی فداکار شده است. آموزگار مهربان، باغبان اندیشه‌های پاک به مزرعه پاک قلب بچه‌ها، به صحرای ذهن و جان آن‌ها، بذر به بذر دانش می‌آموزد.

معلمان نقش بزرگی در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه داشت آثار عمیق شهید مطهری در احیای اندیشه دینی اصیل و منطبق با نیاز روز جامعه بسیار مؤثر بوده است تا جایی که دوازدهم اردیبهشت‌ ماه روز شهادت استاد مرتضی مطهری در تقویم ایران با عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند زیرا معلمان انسان سازان نسل بعد هستند، اهمیت شغل معلمی به قدری است که امام خمینی (ره) در مورد ارزش شغل معلمی گفت: نقش معلمان مانند نقش انبیا در جامعه است.

اما علی‌رغم نقش مهم و فراوانی که معلمان برای تربیت نسل‌های بعدی جامعه دارند شاهد نارضایتی‌های این قشر از وضعیت معیشتشان هستیم. عدم پرداخت به موقع حقوق معلمان و مطالبات آن‌ها زندگی بخش زیادی از این قشر را با مشکل روبه‌رو کرده است.

مشکل دیگری که برخی از دبیران با آن روبه‌رو هستند در مورد معلمانی است که سال‌ها در مناطق محروم استان و در نقطه‌ای دور از محل زندگی خود خدمت می‌کنند و برای انتقال به مدرسه‌ای در حوالی محل زندگیشان با مشکل روبه‌رو هستند.

دولت یکبار برای همیشه مشکل مطالبات معلمان را حل کند/آخرین وضعیت آیین‌نامه استخدام حق‌التدریس‌هااختصاص 600میلیارد تومان برای مطالبات معلمان/ بیشترین پرداخت برای حق‌التدریس‌هاپرداخت مطالبات معلمان مناطق مرزی خراسان جنوبی پیگیری شود

خبرنگار تسنیم‌ پای صحبت چند تن از معلمان شهرکردی نشسته و مشکلات آن‌ها را جویا شده علی‌رغم اینکه آن‌ها درد دل‌های زیادی داشتند اما حاضر نبودند نامی از آن‌ها در این گزارش برده شود.

یکی از معلمان حاضر در جمع گفت: برخی از معلمان برای تامین مخارج زندگی خود شغل دوم دارند اما بنده تک شغله هستم و منبع درآمد دیگری جز حقوق معلمی ندارم که آن هم به علل نامشخص با تاخیر پرداخت می‌شود.

این دبیر ادبیات افزود: بخش عمده دریافتی من صرف پرداخت قسط وام می‌شود که گاها به دلیل به موقع پرداخت نشدن حقوق ماهیانه، اقساط معوقه می‌شوند و مرتبا از بانک با بنده برای پرداخت اقساط معوق تماس گرفته می‌شود.

این معلم شهرکردی عنوان کرد: این روزها مخارج زندگی بسیار بالا است و اگر خرج‌های ناگهانی مانند خرابی خودرو یا اتفاقات دیگر به آن اضافه شود گذران زندگی معلمان سخت‌تر می‌شود زیرا دیگر کسی حاضر نیست ابتدا خدمتی ارائه کند و چند وقت دیگر دست‌مزدش را دریافت کند.

وی افزود: عدم پرداخت به موقع حقوق معلمان باعث شده تا این افراد برای تامین نیازهای زندگی در مقابل خانواده خود شرمنده شوند.

معلم دیگری می‌گفت: فاصله محل زندگی من تا محل کارم زیاد است و هر روز باید برای رسیدن به محل کار خود هزینه‌ بسیاری صرف تهیه بنزین کنم گاهی اوقات به دلیل پرداخت نشدن به موقع حقوق ماهیانه‌ام برای ایاب و ذهاب با مشکل روبه‌رو می‌شوم.

این دبیر ریاضی شهرکردی از عدم پرداخت اضافه‌کارهایشان نیز ناراضی بود و می‌گفت: هزینه اضافه کار معلمان تقریبا سالی یک بار پرداخت می‌شود و زمان پرداخت هزینه تصحیح اوراق و مطالبات دیگر معلمان نیز مشخص نیست .

معلمی دیگر که خانمی ساکن شهرکرد بود اما محل کارش در یکی از روستای استان است، گفت: من 15 سال است که در یکی از روستاهای مناطق محروم استان تدریس می‌کنم هر روز مجبورم ساعت 5 صبح فرزندان کوچک خود را به مادرم بسپارم و راهی محل کارم شوم.

این دبیر شهرکردی اضافه کرد: تاکنون چندین بار درخواست گرفتن انتقالی از این روستا به مکانی نزدیک‌تر به محل زندگی‌خود را ارائه داده‌ام اما هر بار درخواستم رد شده است.

مشکلات معلمان بسیار بود به همین دلیل خبرنگار تسنیم برای پیگیری مشکلات مطرح شده با مدیرکل آموزش و پرورش استان تماس تلفنی گرفت اما در حین مکالمه با ایشان و مطرح کردن پرسش در مورد مشکلات دبیران هم‌استانی تماس قطع شد و علی‌رغم تماس مجدد خبرنگار تسنیم با مدیرکل آموزش و پرورش استان تماس پاسخ داده نشد.

انتهای پیام/ش

R41350/P4001/S6,54/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندیشه معلمان چراغ راه آیندگان است

محمدرضا دشتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دوازدهم اردیبهشت یادآور جایگاه والای علم، معرفت و مقام والای استاد و معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سالروز شهادت معلمی متفکر و دلسوز استاد "علامه مرتضی مطهری" است که تأثیر بی‌نظیری در جریان پیروزی انقلاب داشت.

وی افزود: در دنیای امروز مسؤولیت خطیر آموزش و پرورش در دستان معلمان به‌عنوان سفیران هدایت قرار گرفته که اندیشه آنان چراغ راه آیندگان است، و از سر عشق عمر گرانمایه خود را چراغ فروزان راه دانایی کرده و موجب رشد، بالندگی و شکوفایی علمی و اخلاقی جامعه در تمام سطوح را فراهم می‌کنند.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: امیدوارم در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، پیش‌قراولان عرصه علم و دانایی بیش‌ازپیش بستر رشد اندیشه، تلاش و جهاد را برای نوجویان و نسل‌های این سرزمین پرافتخار فراهم کنند و دولت مردمی نیز با درک اهمیت آموزش و پرورش بر بهبود شاخص‌های آموزشی تربیتی در این استان اهتمام ویژه دارد و به طور قطع این مهم میسر نمی‌شود مگر با همراهی معلمان فرهیخته و اندیشمند.

دشتی زاده یادآور شد: اینجانب توفیق همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت بویژه معلمان و فرهنگیان شایسته جزیره راهبردی خارگ در این مسیر دشوار و امیدبخش را، از خداوند بزرگ مسألت دارم.

کد خبر 6094721

دیگر خبرها

  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • اندیشه معلمان چراغ راه آیندگان است
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم