Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در نشست فرهنگی جمعه یزد که در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد با بیان اینکه فعالیت‌ها در کشور باید به سمت تربیت نسلی پژوهش محور، دین محور و نوآور محور باشد، گفت: عملکرد‌ها در کشور نباید به شکلی باشد که مردم به اعتقاداتشان بی توجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بررسی ضرورت‌های استان از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در اولویت قرار گرفت، اظهار داشت: کار‌هایی در این راستا صورت گرفت، اما سازوکار به منصه ظهور رساندن و عملی کردن برنامه ریزی نشده است.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: انسجام بیشتر خانواده، الفت و محبت بیشتر در خانواده و همچنین بازگشت سبک زندگی در خانواده‌ها از جمله مباحثی است که در اولویت بود و  برنامه ریزی برای آن صورت گرفته، ولی عملی شدن آن در دستور کار قرار نگرفته است.

امام جمعه یزد به تلاش‌های علمای استان در راستای ایجاد فرهنگ‌های ارزشی اشاره کرد و افزود: به واسطه علمای بزرگ استان یزد فرهنگ اسلامی، انقلابی، دینی، امام حسینی، اعتقادات دینی، خلوص و بی آلایشی و خدمت به یکدیگر ایجاد شده است و تلاش‌های بسیاری برای آن انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: در استان یزد باید برنامه ریزی شود که این برند ایجاد شده و اخلاص و دیندار بودن مردم یزد حفظ و در نسل جدید نیز آورده و آن را به خوبی درک و به سمت آن کشیده شوند که نیاز به فعالیت‌های بسیار در مجموعه‌های مختلف است.

تغییر در سبک آموزشی کشور برای تربیت نسل جدید 

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به اینکه فعالیت‌های ما باید به سمت تربیت نسلی پژوهش محور، دین محور و نوآور محور باشد تصریح کرد: در سیستم آموزشی امروزه کشور مسئله پژوهش محوری مشاهده نمی‌شود و دین محوری هم در آن کم دیده می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه تغییر در سبک آموزشی کشور برای تربیت نسل جدید باید در دستور کار قرار گیرد عنوان کرد: نسل آینده کشور باید مستقل باشند، هویت خدایی و فطرت خدایی آن‌ها زنده شده باشد و اینکه متخصص، کار بلد و فکور و نوآور تربیت شوند تا بتوانند کشور را به سمت پیشرفت سوق دهند.

امام جمعه یزد حفظ چهره دینی در جامعه را خواستار شد و اظهار داشت: ما در کشور نباید به شکلی رفتار کنیم که مردم از دین زده شوند و به اعتقاداتشان بی توجه باشند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانواده جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۳۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است

ایسنا/لرستان مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی گراوند امروز، دهم اردیبهشت ماه، در یادواره هشت شهید دانشجو معلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان لرستان که در سالن همایش‌های پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه و تکلیف همه ماست، آثار و برکاتش فراوان خواهد بود، بیمه‌ایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است. اگر امروز اقتدار، عزت و امنیتی داریم و در همه عرصه‌های مختلف رشد داشته‌ایم مدیون مجاهدت‌ها، شهادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا هستیم.

وی ادامه داد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا سببی است برای تقویت بُعد ولایت‌مداری، ولایت‌محوری و ولایت‌باوری که شهید سلیمانی به زیبایی تمام در وصیت پُرمغز و ماندگارشان برای ما به یادگار گذاشتند که از شئون عاقبت به خیری، باورمندی و تبعیت محض از ولایت فقیه است.

گراوند افزود: تبیعت از ولایت و ولایت‌محوری یعنی گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع)؛ ما دارای سه ولایت تکوینی، تشریعی و فقیه هستیم که گام اول ولایت فقیه است که تا درست محقق نشود به دو قسم دیگر از ولایت نمی‌رسیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان ادامه داد: در بخشی از ویژگی‌هایی که در سیره عملی و رفتاری شهدا مرور می‌کنیم و صفحات زندگی آن‌ها را ورق می‌زنیم، شاهدیم که عین ویژگی‌ها و اوصاف متقین که امام علی(ع) از آن‌ها یاد کرده را دارا هستند که خداوند آن‌ها را انتخاب کرد.

وی ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، بیان کرد: امروز رسالت تبیین‌گری که مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارد اینجا باید خودش را نشان دهد، دانش‌آموز ما اعتقاد ویژه‌ای به صحبت‌های معلم خود دارد و خیلی اثرگذار هستند.

گراوند افزود: همین اقدام ویژه که سپاه مقتدر ما رقم زده را می‌توانیم به زیبایی تمام برای نسل نو تبیین کنیم که بتوانیم امید را در جامعه بیشتر کنیم و این امر می‌تواند آثار و برکات ویژه داشته باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان لرستان، گفت: اگر امروز شاهد بیداری دانشگاهیان در دل غرب هستیم به برکت خون مقدس و مطهر شهدای مظلوم غزه است که خون شهید اثرگذاری ویژه خود را دارد که همه اینها برگرفته از آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدای ماست و آن نامه تاریخی و ویژه‌ای که مقام معظم رهبری به جوانان غربی و اروپایی نوشتند که امروز شاهد این بیداری هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است