Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@11:40:46 GMT

آمریکا باز هم ایران را تحریم کرد؛ نیروگاه بوشهر تحریم شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۴۳۷۹۹

آمریکا باز هم ایران را تحریم کرد؛ نیروگاه بوشهر تحریم شد

خبرگزاری میزان: ایالات متحده بر خلاف مفاد توافق هسته‌ای، بخش تازه‌ای از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را با ادعای آنچه که «محروم‌سازی ایران از هرگونه مسیری به سوی تسلیحات هسته‌ای» خواند مورد تحریم قرار داد.

بر اساس این گزارش؛ آمریکا پنج مورد از هفت مورد معافیت مرتبط با همکاری هسته‌ای غیرنظامی روسیه و کشور‌های اروپایی با ایران که روز شنبه منقضی می‌شد را به مدت ۴۵ روز تا ۹۰ روز تمدیدکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براین اساس، نیروگاه هسته‌ای بوشهر، تاسیسات غنی سازی فوردو، تاسیسات هسته‌ای در اراک و راکتور تحقیقاتی تهران تاسیسات مشمول تمدید معافیت هستند.

این معافیت‌ها این امکان را می‌دهد که فعالیت شماری از مراکز هسته‌ای ایران بدون مجازات‌های آمریکا ادامه یابد.

لازم به ذکر است؛ دو معافیت دیگر ایران لغو شده و مورد تحریم قرار گرفته است که یکی از این معافیت‌ها به ایران امکان می‌داد آب سنگین را به عمان منتقل کند و معافیت دیگری این اجازه را به روسیه می‌داد تا اورانیورم ایران را فرآوری کند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد؛ از روز ۴ می، کمک به گسترش نیروگاه هسته‌ای بوشهر فراتر از واحد رآکتوری کنونی، می‌تواند تحریم‌پذیر باشد.

همچنین در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است، دیگر اجازه ذخیره‌سازی آب سنگین تولیدی مازاد بر محدودیت‌های فعلی ایران را نمی‌دهیم؛ چنین آب سنگینی دیگر نباید به هیچ نحو در دسترس ایران باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: صادرات آب سنگین غنی سازی اورانیوم نیروگاه بوشهر تحریم آمریکا پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعا‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم