Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نمایندگی انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به لزوم حمایت از چاپ کتاب گفت: نسخه‌های الکترونیکی هنوز جایگزین خوبی برای کتاب‌های کاغذی نیستند و درصورت وجود کتاب خوب، مردم از آن‌ها استقبال می‌کنند. فرهمند مدیر نمایندگی انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو تعداد کتاب‌های عرضه شده برای غرفه این دانشگاه در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران را ۶۵۰ عنوان دانست و بیان کرد: معمولا از کتاب‌های دانشگاه امیرکبیر به دلیل فعال و خاص بودن در زمینه علوم و مهندسی استقبال می‌شود و در نمایشگاه و غیرنمایشگاه همیشه متقاضیان خود را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر نمایندگی انتشارات دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره سرانه مطالعه دانشجویان ادامه داد: میزان مطالعه مردم کمتر شده است و به دلیل گرانی کاغذ و هزینه‌های چاپ معمولا دانشجویان به سمت نسخه‌های الکترونیکی و کتاب‌های دست دوم می‌روند، اما مردم و به خصوص دانشجویان اگر کتاب خوب وجود داشته باشد از خرید آن استقبال می‌کنند و این امر نشان می‌دهد که نسخه‌های الکترونیکی هنوز جایگزین خوبی برای کتاب‌های کاغذی نشده‌اند.   فرهمند با اشاره به راهکار دانشگاه امیرکبیر برای تشویق دانشجویان به مطالعه و خرید کتاب‌های کاغذی اظهار داشت: کتاب‌های ترجمه و تالیفی خوبی در این انتشارات وجود دارد، اما به نظرم باید حمایت‌ها از چاپ کتاب مستمر باشد تا ضمن افزایش کیفیت علمی، قیمت کتاب نیز کاهش پیدا کند.   وی با تاکید بر اینکه دانشگاه امیرکبیر همواره کیفیت علمی کتاب‌ها را مدنظر قرار داده است، عنوان کرد: بهترین راهکار برای تشویق دانشجویان به خرید کتاب این است که در کنار نسخه‌های الکترونیکی، کتاب‌های کاغذی با قیمتی پایین‌تر چاپ شود تا دانشجویان هم از خرید آن‌ها استقبال کنند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتشارات دانشگاه امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۴۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،بر اساس اعلام درگاه ملی مجوزها استان‌های لرستان با ۳۹٪ ، گیلان با ۲۸٪ و همدان با ۲۳٪ بالاترین درصد حذف پروانه کسب های کاغذی را داشتند .

بیشترین تعداد حذف پروانه کسب کاغذی در استان‌های تهران با ۶۱،۴۲۱/ گیلان با ۲۹،۰۰۸ و خراسان رضوی با ۲۸،۸۱۹ انجام شده است و استان‌های بوشهر، مرکزی، سمنان، ایلام همچنان در قعر جدول رتبه‌بندی استان‌ها در حذف مجوز‌های کاغذی قرار دارند.

بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) شوند و کسب وکار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

️همچنین با هوشمند شدن خدمات دولت فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت فرصت دارند تا مجوز‌های کسب و کار کاغذی را به مجوز‌های الکترونیکی تبدیل کنند و صاحبان کسب وکار‌هایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

فعالان اقتصادی می‌توانند ️با گوشی همراه خود و ورود ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوز‌هاhttp://mojavez.ir، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

 

دیگر خبرها

  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه
  • محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان